Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Smartphone vriendelijke versie

Gestart door dani, 12 november 2021, 08:20:37 AM

dani

Vraagje voor beheerders...
Is er geen smartphone-vriendelijkere versie van de forum software beschikbaar ?
De huidige is gewoon browser based maar is niet echt device scalable dus moet je altijd inzoomen.
Niet super gebruiksvriendelijk.  Op een tablet is het nog "ok" maar met de huidige smartphones met  hoge resolutie is het echt vervelend.

Misschien is het gewoon een parameter in de software op de server (smart scaling heet dat in html geloof ik) of misschien is het gewoon niet ondersteund... Il weet het niet fmaar wou het toch veven vragen en voorstellen

Dani
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Heb je al eens naar tapatalk gekeken Dani.
Daar hoor ik goede geluiden over.
Ik ben er van overtuigd dat de door jou genoemde smart scaling niet in SMF zit.

grt Piet.

ACFI

Dani,

je bedoelt waarschijnlijk "Responsive Design" (het aanpassen van de pagina aan de mogelijkheden en afmetingen van de browser/toestel).

Voor SMF vind ik er wel enkele terug. Vraag bij die themes is of er ook op langere termijn support voor is. (Ook andere gratis software heeft daar problemen mee, zoals bijv Joomla templates).

Beneluxforum kan je lezen via tapatalk. Je hebt een gratis en betalende versie van tapatalk app. Ikzelf heb de gratis versie.

De tapatalk app is ook niet alles. ikzelf kan beneluxforum niet openen op de GSM, wel op de tablet. App crasht ogenblikkelijk op GSM. Op sommige langlopende berichten op Beneluxforum crasht ook de tablet app.
Beneluxforum is een iets oudere versie van SMF (2.0.15 MSM is 2.0.17) . Er is een (betalende ?) plugin om tapatalk te activeren op SMF fora.

Met andere fora zoals belgiumdigital of missing-lynx heb ik geen stabiliteitsproblemen.

ACFI


dani

@Steven: in derdaad responsive design.  (zo noemt men dat ook , ja ).

Tapatalk heb ik geprobeerd maar dat is een zeer "wankel" ding waarmee je meer aan je telefoon zit te vloeken dan te lezen,  IMHO....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.