Met Nederlandse Groet

Gestart door Luud, 05 november 2021, 19:44:37 PM

Luud

Hai mede Miniatuurspoor Hobbyisten,
Nu ik geautoriseerd ben voor dit forum, waarvoor Dank, wel net zo netjes om me even voor te stellen..
Luud, 63 jaar, wonend in Geulle, Nederland, 500 meter van de Belgische grens. Als de maas er niet was geweest, liep ik dus makkelijk België binnen  ;)
Waarom me aangemeld op dit forum: ik heb 43 jaar in Nederland gewerkt als treinbestuurder, vanuit Maastricht reden wij ook op Aken en Luik.
Eerst met de Hollandse De 1, daarna omgebouwde De 2 en een periode met Belgisch materieel, de AM 70 en de Break, de MS 80. Nu ik sinds kort met pensioen ben, vond ik het gaaf om het materieel waar ik op gereden had, dus ook het Belgisch materieel, in Ho aan te schaffen. Een jaar of twintig geleden voor onze zoon een Roco line met bedding startset gekocht en op deze basis ben ik nu verder aan het opbouwen. Ik beschik over een zolder van 6,50 bij 3,50 meter waar ik naar hartelust kan hobbyen. Gezien ik pas bezig ben, nog zoekende waar mijn belangstelling voor de inrichting van de baan ligt. Ik ben als bestuurder gewend om meters te maken en met lange treinen te rijden, die gedachte heb ik inmiddels los gelaten... Mijn belangstelling gaat vooral uit naar de techniek, dus realistische seinopvolging, wisselbediening enz....Hier ben ik nog echt een leek in. Ook analoog, digitaal, computer gestuurd, welke scenery, er zijn zoveel mogelijkheden.....
Daarnaast heb ik nog een buitenhobby, het opknappen van oude Saabs en het onderhouden van onze grote tuin....Voorlopig genoeg te doen dus...
Met een Hartelijke Groet uit Nederland,  Luud.
Met Spoorse Groeten

SuSke

Welkom Luud
zoek je weg rustig tussen al die draadjes en stel je vragen maar.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Hoeveel pech kan een mens hebben 500 meter ver in Nederland geboren te zijn  ! Alle gekheid op een stokje Welkom hier op het forum  Luud  ;)

Gerolf

Welkom op ons forum, Luud
Je lijkt al een keuze te hebben gemaakt met je 2R-H0-startset - of is een andere schaal toch een optie?

Je hebt een behoorlijke hobbyruimte ter beschikking. Ik kan je alleen maar aanraden om op een deel van die ruimte een werkplek te voorzien.
Ik wens je vooral heel veel plezier met onze veelzijdige hobby  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Val-Rikard

Welkom op het forum,

Op dit forum bevinden er zich zeker mensen die je kunnen helpen met deze boeiende hobby!
Succes en veel plezier met je start.  :)