Metzgerstrasse

Gestart door Tothebeach, 01 november 2021, 09:02:35 AM

Tothebeach

Mooi, twee experts die het met elkaar eens zijn. Dat geeft vertrouwen (zie maar hoe je dit interpreteerd:D).
Ik blijf nog even wat spelen met het thema. Doordat het sporenplan is veranderd, zoek ik nog even naar een nieuwe compositie (kwestie van mock-ups verplaatsen). En daarmee kan het thema ook iets veranderen.

@ Floris, ik zou me er maar niet veel veel bij voorstellen. Het eerder getoonde samenraapsel van Pola is de basis van 1 van die gebouwen. En op 70x7 (maximaal) kan je niet zoveel kwijt. Ik heb wel even wat buisjes gekocht vandaag.

Groet,
michel

Floris

70 cm industriegevel is best een leuk stuk hoor. Kun je zat mee. Diepte heb je niet echt perse nodig om t er kicke uit te laten zien.
DSC_0515 by Floris Dilz, on Flickr

Tothebeach

Dank voor dit plaatje, deze inspiratie had ik nu net even nodig voor gebouwtje nummer 2.


Groet,
Michel

Tothebeach

alles heeft een basis nodig en die ben ik nu aan het bouwen:


Het geheel mag daar komen:


De fiddleyard ligt al klaar aan de rechterzijde. Dan een kwastje er over en rails leggen. Die is besteld, dus dat duurt nog even.

groet,
michel

sdz1976

Mooi stukje bouwgrond dat je daar ter beschikking kreeg. 8) 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Tothebeach

#20
tja, de Fransen zijn vertrokken, nu nemen de Duitsers het over :D

De absolute beginner

Citaat van: Tothebeach op 05 januari 2022, 15:05:29 PM
tja, de Fransen zijn vertrokken, nu nemen de Duitsers het over :D

Voorspelt maar weinig goeds  ;D.

Cyriel

Tothebeach

Och, daarna kwamen de Fransen toch weer :)

Ondertussen ben ik wel weer wat verder met de houtbouw:


Het hout is gewit, de Fiddleyard is gemonteerd en ik heb maar een lichtbalk gebouwd, waaraan 3 LED-battens hangen. Voldoende licht lijkt me.
Het hele verhaaltje met de plaatjes kan je hier lezen.

Groet,
michel

Kautenbach

Heee, leuk, en de trein staat in t volgende project, veel plezier met de bouw ;D ;)

sdz1976

Cool , mooie opstelling ook.

Vraag me wel af waarom iedereen nog hout gebruikt als grondplaat voor een module, steroduur tussen een lattenwerk is even sterk. Makkelijk om te bewerken en zeer licht .


Grtz,


Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Tothebeach

Hoi Samuel,

Ik heb daar waarschijnlijk niet aan gedacht. ik heb er wel eens in het verleden naar gekeken, maar ik kon het of per plaat aan de andere kant van Nederland ophalen of laten transporteren voor een zeer fors bedrag. Bij bouwmarkten kom ik het in voordeelverpakking tegen, waarbij ik dan 1 plaat nodug heb om de rest ergens in mijn huis te laten beschadigen totdat ik de volgende plaat eens nodig heb.  En het prijsje heeft er ook wel mee te maken, al moet ik zeggen dat ik ook schrok van de houtprijs.

Het voordeel van mijn huidige opstelling is, dat ik voor een volgende baan alleen de modulebakken hoef te maken. Het nadeel is, dat deze opstelling niet transportabel is voor een beurs. Dus ik moet misschien nog eens gaan sparen voor twee modulebakomhulsels (koof, achtergrond, zijkant en bodem), waarin ik deze twee modules kan plaatsen. Een dergelijke constructie past net niet in deze kast, de reden waarom ik voor de huidige constructie heb gekozen.

Groet,
michel

Stedahult

Wat zijn de maten Michel? Hier liggen nog 4 bakken
van 122x40x7 cm. Die moeten nog eens naar de
stort. Gemaakt maar eens gebruikt, en dat ging niet
naar mijn zin. Dus in een hoek gezet.
Mvh. Steef

Tothebeach

Hoi Steef,

Als het alleen de bakken voor de sporen zijn, dan zijn ze te groot. In deze stelling kan ik niet groter dan 90x35 of 80x50 kwijt. En dit is de enige ruimte waar ik kan sporen.
Maar mocht je nog ergens lichtbakken (zonder licht) met achtergrond enzo hebben liggen voor de stort, daar valt wel iets mee te doen.

Groet,
michel

Tothebeach

Er is weer wat vordering in het geheel. Geen gebouwen, geen landschap, maar nog steeds saaie baanopbouw:


Na het leggen van wat kurk ben ik gaan proefpassen met de rails. Wat een gedoe is dat: Zagen solderen, plakken, bielzen snijden.....





Maar goed, mechanisch kan ik nu wel rijden. Nu de electra nog aansluiten en de wisselbediening fabriceren.



Een iets uitgebreider verslag lees je op mijn blog

Groet,
michel

DFS

Intressant sporenplan, ik volg vr de verdere uitwerking