Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

De HLE29 : waar zat de ladder ?

Gestart door eve, 30 oktober 2021, 19:41:17 PM

eve

De HLE29 was uitgerust met een ladder.
Bij problemen kon deze door het begeleidend personeel gebruikt worden om mogelijke defecte onderdelen te bereiken.
Ik heb nu enkele tientallen foto's van de HLE29 bekeken, maar nergens een ladder gezien.

Waar zat die bewuste ladder ?

Mvg, Erik.

Metpetergaathetbeter

misschien een uitkappende lader en waarschijnlijk in de cabine bewaard(machine*kamer?), heeft TSP geen 29 in hn verzameling anders daar eens de vraag stellen, mocht je daar niet aan de info geraken dan probeer ik het eens maandag en 8 dagen bij ons in de club!

eve

Volgens franse teksten die ik gelezen heb moet ze wel ergens binnen in de loc zelf gezeten hebben...
Een foto van een kast of zo heb ik niet gezien.

Men kon aan de vergrendelde ladder na het intrekken van de panto's : kwestie van veiligheid voor het personeel...

Ik wil zekerheid rond dit vermoeden.

Mvg, Erik.

rixke rail

Ik heb ze, naar voorbeeld van foto's, gemonteerd onder de kast boven een bogie ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Metpetergaathetbeter


eve


Trainworld on Flickr

Rixke,

Bedoel je dit ?
Dan moet ze wel uitklapbaar zijn om ergens aan te kunnen.

Mvg, Erik.

rixke rail

#6
Dat is 'm inderdaad, Erik. Deze was vergrendeld aan de kast onderaan.
Kleur lijkt mij lichtbruin, uiteraard in de loop der tijd verweerd. Ik vermoed dus hout, maar uitklapbaar ?
Ze lijkt inderdaad vrij kort om overal aan te kunnen ... (Edit)
Het dienst wel gezegd te worden, dat bij de laatste versie (groen, witte snor) deze plots verdwenen lijkt. Dit was ook al dikwijls het geval op de tussenversie (gele trapezium vervangen door viercijferig nummer). Waren ze niet meer nodig of werden ze dan alsnog in de cabine bewaard ?
Ik ga ze dus van mijn model verwijderen ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Edit  : @ Peter : ik heb het fotoboek van Thierry Nicolas en dit over de types 101 - 120 - 122 van TSP geraadpleegd ...
                         foto's kan ik hier dus niet plaatsen.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Cozzy

Hopelijk kan deze foto wat helpen:

101.012 (Future 2912)
by David ARNOULD, on Flickr

Open in Flickr voor een mooie vergroting...

Succes!
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

eve

Gevonden op de Spoorse Zolder van Tassignon :


by Erik Verleysen on Flickr

Mvg, Erik.

Metpetergaathetbeter

zo worden we met verenigde krachten tot weer een beetje beetje slimmer, nu enkel de vraag waar verhuisde ze daarna heen ?