Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Blijvende oplossing 55

Gestart door Metpetergaathetbeter, 30 oktober 2021, 11:17:33 AM

Metpetergaathetbeter

en waarom eventueel niet meteen te kijken voor wielen met isloatie ?(plastiek) Zijn die er er niet en dat bespaart op die geplooide plaat andere merken (toch voor wagons) gebruiken ook dezelfde as met aan een kant geisoleerde wielen ?

OlivierV

Citaat van: eve op 03 november 2021, 09:04:39 AM
Een doorlopende as voor DC-machines gaat niet lukken.
Het draaistel is gemaakt in geplooide staalplaat, waar in uitsparingen de assen draaien.

Mvg, Erik
Dubbel geïsoleerde assen geen optie? Het zou mooi zijn van eindelijk een normale as in dat ding te zien.

Citaat van: eve op 03 november 2021, 09:36:16 AM
Wie kan ons een duidelijke lijst bezorgen van de verschillende versies qua asdiameter ?

Mvg, Erik.
Mijn metingen waren niet met schuifmaat, dus die kunnen wel afwijken.

Indien je wil kan ik wel mijn oude 5525 en een nieuwere ter beschikking stellen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 03 november 2021, 11:54:36 AM
Indien je wil kan ik wel mijn oude 5525 en een nieuwere ter beschikking stellen.
misschien iemand in de buurt vbij eve die dat ook kan, is hij meteen ook geholpen ?

eve

Dubbel geïsoleerd : ja.
Nieuwe wielen, nieuwe assen, nieuwe tandwielen...

€€€

Mvg, Erik.

Metpetergaathetbeter

misschien moeten we een deel van ons geld terugvragen....maar beter goed gemaakt dat weer dat net niet helemaal goed en het blijven rekken van de levenduur met allerlei kwakzalverij.....

Ik heb er één laatst nog niet stuk om eens met de zekerheid te hebben die te gebruiken waarvoor hij dient om daar een deftige goederen/passagierstrein aan te hangen(en niet zo'n kort treintje dat nauwelijks kwaad kan, hoewel ?

Dirky

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 03 november 2021, 13:59:20 PM
misschien moeten we een deel van ons geld terugvragen....maar beter goed gemaakt dat weer dat net niet helemaal goed en het blijven rekken van de levenduur met allerlei kwakzalverij.....

Ik heb er één laatst nog niet stuk om eens met de zekerheid te hebben die te gebruiken waarvoor hij dient om daar een deftige goederen/passagierstrein aan te hangen(en niet zo'n kort treintje dat nauwelijks kwaad kan, hoewel ?

Peter, doe jezelf en ons een plezier en hou allemaal die "we zouden dit" en "we zouden dat" die tegen VBV gericht zijn weg uit dit draadje waarvan de titel naar een constructieve oplossing verwijst. Denk je, of anderen, juridisch iets te kunnen aanvangen i.v.m. de slechte kwaliteit van de geleverde producten, start dan iets nieuws en probeer het daar ook weg te houden van "je gal spuwen" en kijk wat er kan of niet kan.

stoomlokje

kan er bij een doorlopende as niet 1 zijde uitgeboord worden en isolatiebusjes van Märklin nr.: 220340 erin ?
Datzelfde is bij mijn Mä-loc's voor ombouw naar 2-rail gedaan.
Ik heb bij VBVL nieuwe, volledige ( verbeterde ) draaistellen besteld voor al mijn 55-ers , ben benieuwd wanneer deze aankomen , en hoe ze gemaakt zijn.

Saskia