Blijvende oplossing 55

Gestart door Metpetergaathetbeter, 30 oktober 2021, 11:17:33 AM

Metpetergaathetbeter

#30
draadje een neutrale omschrijving gegeven om niemand te vizeren

adrievans

Kardanasjes zijn ook te koop ,als roco niet zou passen.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Metpetergaathetbeter

alvast bedankt om mee te denken

adrievans

#33
Mochten jullie overgaan op gekochte tandwielen,hier een link.
Bedrijfs naam ziet er pools uit maar voertaal is engels of duits en leveringen zijn op tijd en goed( eigen ervaring).
Verkrijgbaar in verschillende materialen.
www.kkpmo.com
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

gekendevent

mss dan hier ook het juiste type vermelden en per lok.Zo kunnen we dan zelf kijken wat we nodig hebben en voor  eens en altijd een goed rijdende lok(s) hebben. Denk dat er dan ook verschillen zullen zijn tussen 2 rail en 3 rail rijders onderdelen.
Alvast bedankt op voorhand
oud gekende telefoon

adrievans

Citaat van: gekendevent op 02 november 2021, 11:05:14 AM
mss dan hier ook het juiste type vermelden en per lok.Zo kunnen we dan zelf kijken wat we nodig hebben en voor  eens en altijd een goed rijdende lok(s) hebben. Denk dat er dan ook verschillen zullen zijn tussen 2 rail en 3 rail rijders onderdelen.
Alvast bedankt op voorhand

Als dit voor mij bedoeld is,op de site kun je zelf de maten ingeven en dan worden ze zo gemaakt.
Dus "oude" tandwiel opmeten en doorgeven.
Ik heb geen gegevens van door jouw opgegeven types en was ook niet van plan dit werk voor je te doen
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

gekendevent

was zeker niet voor jou bedoeld maar een algemene vraag.Mss dat de belgen daar wat behulpzamer zijn onder elkaar.
oud gekende telefoon

adrievans

Citaat van: gekendevent op 02 november 2021, 13:11:24 PM
was zeker niet voor jou bedoeld maar een algemene vraag.Mss dat de belgen daar wat behulpzamer zijn onder elkaar.

Sorry ,maar zo kwam het wel over zo vlak na mijn post.
En behulpzaam zijn heeft niets met afkomst te maken maar met aard van beestje en vorm van vraagstelling.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

eve

Citaat van: gekendevent op 02 november 2021, 11:05:14 AM
mss dan hier ook het juiste type vermelden en per lok.Zo kunnen we dan zelf kijken wat we nodig hebben en voor  eens en altijd een goed rijdende lok(s) hebben. Denk dat er dan ook verschillen zullen zijn tussen 2 rail en 3 rail rijders onderdelen.
Alvast bedankt op voorhand

Ik heb ergens uw constructieve bijdrage gemist waarin u per loc vermeld wat de modus is van de tandwielen, hoeveel tanden en de diameter van de as.
Een foto zou een hele stap vooruit zijn.
Graag een link naar uw post.

gekendevent

zal ook achterwege blijven want ik maak de loks niet open om alles uit elkaar te halen als ik de juiste onderdelen niet heb.Heeft geen enkel nut.Er zijn voldoende mensen die dit al hebben gedaan.Ik plaats gewoon beleefd een vraag maar stel vast dat ik langs alle zijden wordt aangevallen op een onderwerp waarbij reeds lang al deze vragen zijn beantwoord in andere topics.

Goodbye mijne heren dus want blijkbaar is er een elite groepje aanwezig.
oud gekende telefoon

adrievans

of een groepje met lange tenen
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Thommy

Even mee denken.
De tandwielen kun je los krijgen als reservedeel? Dus met andere woorden als er iemand die heeft, kunnen we die opmeten en dan doorgeven naar bv die site om te laten maken in 'steviger' materiaal.

Nu, al lijkt me een as met geperst tandwiel betet ongeacht
Greetz

Thommy

evan

Ik geloof dat ik het al ns geplaatst had...

https://www.rd-hobby.de/Catalog/Detail/96509  Dit zijn in principe dezelfde en zijn gemaakt voor alle PROTO 2000, ATHEARN en Walthers locs die hetzelfde systeem hebben als de eerste reeks 55's van VBV. 

Bij de Amerikaanse modelspoorder was het probleem al zeker 25 jaar geleden gekend!!! 
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

krispy

Ik denk dat de beste oplossing hiervoor volgend is , een doorlopende as met aan beide kanten de wielen geisoleerd en een tandwiel op de as geperst , eingenlijk zoals Roco en consoorten al decenia doen

Echt moeilijk kan dit toch ni zijn om te ontwikkelen , ok mischien een eurokevduurder dan wat men nu gebruikt , maar dat toch niet overdreven veel zijn in de totale kost
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Metpetergaathetbeter

ik vrees dat jij gelijk hebt, helaas wil iedereen het niet geweten hebben en dat was ook wat een aantal mensen alsook ik voor ogen hadden eens we onze 55 vol willen belasten !