Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Blijvende oplossing 55

Gestart door Metpetergaathetbeter, 30 oktober 2021, 11:17:33 AM

Metpetergaathetbeter

Vrij eenvoudig ze hebben het allemaal of krijgen het gegarandeerd in de toekomst of ze regelmatig rijden of gewoon van in de vitrine te dtaan op een dag hoor je tandwielen draaien en een loc die geen cm voor- of achteruitkomt. Of je moet rijden nauwelijk belast en dat is nu echt iets waarvoor een loc niet gebouwd is


doomslu

Vervangonderdelen uit ander materiaal zijn bij de fabrikant beschikbaar.
Op dit ogenblik hebben we geen klachten ontvangen over deze nieuwe onderdelen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

#3
Citaat van: doomslu op 30 oktober 2021, 11:21:11 AM
Vervangonderdelen uit ander materiaal zijn bij de fabrikant beschikbaar.
Op dit ogenblik hebben we geen klachten ontvangen over deze nieuwe onderdelen.
ten eerste heb ik geen rekeningskes meer (wellicht 2 MSM locs bij) en dat is het eerste wat hij vraagt (alles bij hem gekocht), trouwens vele andere en ik hebben het vertrouwen verloren in desbetreffende. Trouwens ik heb weet van anders wat klachten betreft. Mensen durven gewoon niet meer te posten omdat ze dan overladen worden van alle zonden van Israel. Velen die ik ken kopen gewoon deze serie niet meer als er één uitkomt en investeren liever in een 11,12.13,21,27,...(waarvan ik er ook 3 bestelde). En met met die kun je met een gerust geweten je rekeningske verliezen. Nu zou het mij ook niet overkomen

gekendevent

vervangonderdelen zijn ook brak.Is al meerdere malen bewezen .Zoals gezegd is handelaar zijn vertrouwen kwijt bij velen van ons.Zeker omdat de winkel is gesloten en dat zal wel een reden hebben.
oud gekende telefoon

Dirky

Jullie moeten die mens ongelofelijk sterk haten om weer een publiekelijk-forum-offensief te starten...  :(

Daarmee los je niets op!

Floris

en mocht t alsnog moeilijk worden, paar vragen aan degenen die zo'n loc hebben:
wat is de modulus en aantal tanden van t tandwieltje? (of: diameter en aantal tanden, dan is de modulus daar wel uit te halen)
wat is de diameter van de as?
Hoe zit t met stroomafname van de wielen? een slepertje tegen de achterkant of bovenkant van t wiel of wordt de stroom afgenomen via de lagers? (meen in t gelinkte draadje gezien te hebben dat t gewoon een plastic draaistel is en de gedeelde assen dus niet noodzakelijk zijn?)

Vraag me namelijk af of je dr niet gewoon roco assen met tandwielen in kunt zetten. (cardanbolletje idem. Roco had vroeger ook plastic cardanbolletjes die barsten, daarna maakten ze die van metaal. Zijn ongetwijfeld gewoon te koop, want een hoop mensen zullen die vervangen hebben. Wat is de diameter van t problematische bolletje van de biervliet-locs?)

Metpetergaathetbeter

ik koop daar(van) nog steeds zaken die hun deugelijkheid WEL bewezen hebben en wij zouden graag voor een blijvende oplossing gaan en nu klaarmaken om geld voor de hobby te gaan verdienen

doomslu

Peter en Johnny hebben een persoonlijk probleem en daar kunnen we niets aan veranderen.
Ze beweren wel dat de nieuwe onderdelen ook niet deugen, maar ik vrees dat ze dat niet kunnen staven.
En met nieuwe onderdelen bedoel ik diegene die dit jaar gefabriceerd zijn.

Als iemand hiermee problemen heeft mag hij dat zeggen, maar we stoppen de discussies over vroeger dan 2021...

En dus Erik en Floris: voorlopig zou ik er geen tijd of moeite in stoppen om iets anders te bedenken/fabriceren.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Floris

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 oktober 2021, 11:51:56 AM
ik koop daar(van) nog steeds zaken die hun deugelijkheid WEL bewezen hebben en wij zouden graag voor een blijvende oplossing gaan en nu klaarmaken om geld voor de hobby te gaan verdienen

nouja, na een draadje van 20 pagina's waarin geen enkele tandwielmaat langskomt krijg ik er zo langzamerhand wel een beetje zo'n gevoel bij

Ben akkoord dat van biervliet t zou moeten oplossen maar als dat blijkbaar niet of niet voldoende gebeurt ga ik toch echt wel zelf eens kijken of de boel te fixen is, maar goed, die keus moet ieder voor zich maar maken. Als iemand zin heeft zn biervliet-spul op te meten wil ik hier wel eens in de rommelbak gaan roeren en kijken of er wat overeenkomstig spul van roco tussen zit.

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 oktober 2021, 11:21:04 AM
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30173.0.html hier werd het probleem al eens eerder aangekaart

+ de honderd keer dat er te pas en te onpas over gezaagd werd!

Begin er echt een tegengoesting van te krijgen, kan je dat geloven? >:( >:(

;)

OlivierV

Ik zal binnenkort wel eens tandwielmaten (55) etc plaatsen, wil ook een definitieve oplossing.
- Stroomafname is langs achterkant van het wiel (slepertje ertegen).
- Messing blokjes zitten er nog wel.

@ Floris, ik dacht er ook al eens assen uit een bolle neus van Roco in te leggen als proef, maar dat klopt qua tandwielen niet.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

gekendevent

en dan beweren sommigen dat we blijven zagen MAAR de leverancier is nog steeds niet met een degelijk blijvende oplossing gekomen. Telkens tandwielen opsturen is geen oplossing in mijn opinie maar een visje gooien en voor de rest geld opstrijken voor produkten die eigenlijk niet voldoen.
Als er nou eens een kleine degelijke investering of samenwerking kon gedaan worden met mensen die degelijke tandwielen/wormwielen kunnen leveren was deze jarenlange discussie niet nodig en kon mss het vertrouwen hersteld worden.Wat zeker ten voordele pleit voor de leverancier


PS : als de reaktie teveel de waarheid aandoet mag ze verwijderd worden voor mijn part.
oud gekende telefoon

Metpetergaathetbeter

misschien die diesel eerst, wellicht proberen we het zelf met die andere en zien eens hoe het uitdraait.

Floris

Citaat van: OlivierV op 01 november 2021, 15:46:27 PM
Ik zal binnenkort wel eens tandwielmaten (55) etc plaatsen, wil ook een definitieve oplossing.
- Stroomafname is langs achterkant van het wiel (slepertje ertegen).
- Messing blokjes zitten er nog wel.

@ Floris, ik dacht er ook al eens assen uit een bolle neus van Roco in te leggen als proef, maar dat klopt qua tandwielen niet.
kijk, dat gaat ergens heen zo. Wat bedoel je met messing blokjes? messing lagers die vast op de assen zitten?