Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

camping rijtuig

Gestart door rixke rail, 29 oktober 2021, 22:46:38 PM

rixke rail

Heeft er iemand info/foto's van een camping rijtuig uit de jaren dertig ?
Vooral het interieur interesseert mij ...
De foto van de Train World-site en de pagina uit " au fil du Rail" is bekend.
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Raar dat er zo weinig info te vinden is over deze primaire vorm van spoorwegtoerisme voor het brede publiek.
Er moet destijds toch een folder bestaan hebben hierover ?
Al bij al heb ik dus een poging gedaan om het te maken.
Zie HIER
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Michiel

Toen je je eerste bericht hier plaatste was ik zelf meteen gaan zoeken, want toch wel verbaasd over deze Camping formule van de Belgische Spoorwegen. Maar meer dan de 2 referenties heb ik ook niet gevonden. Wel gelijkaardige voorbeelden uit het buitenland: Frankrijk, Engeland, Nederland... En gezien de interieurbeelden van een paar buitenlandse Camping rijtuigen, vind ik jouw interpretatie van het interieur heel overtuigend. Erg leuk en merkwaardig rijtuig is dat geworden.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Havoc

De buurtspoorwegen hadden ook zo'n campingrijtuigen. Er zouden artikels zijn in "Tram 2000" nummers 382, 383 en 384.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

guy holbrecht

In het nieuwe boek uit de Knack Historiareeks  'de wondere historie van de trein' staat op p 148 een  bijdrage over dit soort rijtuigen. Jammer genoeg geen foto's van de binneninrichting


rixke rail

Ja Peter, dat is 'm.
Echter zelfde foto als ik heb ...
modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN