Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Roco 42522

Gestart door Rangeerduivel, 22 oktober 2021, 12:54:17 PM

Rangeerduivel

Om mijn baan hier vlot werkende te krijgen heb ik via Ebay al een paar loten Roco geoline met bedding aangeschaft.
Doch de laatste zending (Roco 42522) lijkt mij iets heel anders, waar de bedding bij de andere rails en wissels hard is, zoals bij Ma/Trix bijvoorbeeld, is die hier iets rubberachtigs en soepel.
Ook zijn er geen raillassen aanwezig, al zijn de sporen natuurlijk wel in nieuwzilver.
De aan ekaar koppeling tussen de railstukken is ook een ander systeem.
Heeft iemand ervaring met dit soort sporen, en zijn die te gebruiken in kombinatie met mijn andere (normale) geoline?
Of heb ik een onbruikbare aankoop te danken aan bestellen via smartphone, waar ik vanwege mijn visuele handycap moeilijk mee overweg kan?
Gelukkig heb ik sedert deze voormiddad terug volwaardig Internet op mijn vertrouwde PC! 8)

;)

VBS

Beste Rudy,

het verschil is roco line en geoline ,koppelen kan met ;
https://www.roco.cc/de/product/23158-0-0_1000_0-0-0-0-0-005001006-0/products.html

dus U heeft roco-line [rubber ballast bed ] aangekocht en heeft al geo-line dus bovenstaande link geeft de mogelijkheid de sporen wel te koppelen ,maar beide soorten gebruiken wel raillassen ,dus die missen zo wie zo...

succes Bert.
Modeltreinen met Belgische sfeer ...

Herwig

#2
Goeiemiddag Gerangeerde,

Geoline (met harde, broze bedding) was toentertijd een  'tijdelijke'  noodoplossing wegens een juridische (patent)kwestie over Roco Line (met & zonder soepele bedding).      ( meer bepaald de periode van ontstaan van de groep ModellEisenbahn/Raiffeisenkasse, waarin later tevens Fleischmann terechtkwam, enz. )

Rangeerduivel

Ah zo,
Alvast bedankt heren...

;)