Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Sighelsheim seinhuis

Gestart door Dirky, 19 oktober 2021, 23:28:49 PM

Dirky

Vandaag heb ik de 3D printers nog eens aan 't werk gezet in mijn H0 wereldje.
dyniMo heeft een dergelijk seinhuis, afgeleid van een model van Pit-Peg, meerdere malen gebouwd voor spoor I. Met wat verschalen en aanpassen in een wip klaar voor prints. Onderbouw (komt crepi bovenop) en dakframe PLA filament . Vakwerk bovenbouw Resin...

20211019_190135 by Dirky dyniMo, on Flickr

Bij een volgende ets-sessie worden ook de ramen gemaakt...

Metpetergaathetbeter

ziet er best in orde uit en die wagon is ook eigen makelij, en wagontype die niet verkrijgbaar is ? Die ziet er ook fijn uit kwa detaillering ;)

Dirky

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 oktober 2021, 23:42:44 PM
ziet er best in orde uit en die wagon is ook eigen makelij, en wagontype die niet verkrijgbaar is ? Die ziet er ook fijn uit kwa detaillering ;)


die zag er vroeger zo uit:

banaan by Dirky dyniMo, on Flickr

Metpetergaathetbeter

bijna niet te geloven, in een ver verleden hier ooit ook zo eentje gehad !  ;)

755philippe

Dirk, knap gedaan die 3D print en die kitbashing van die Märklin-bananenwagon ziet er fraai uit. Mooi geschilderd en verweerd. Wat je niet allemaal kunt doen met een oude wagon. Goed bezig.
Mvg


755philippe

Dirky

thx...
Het wagonnetje heb ik jaren geleden (+/-2010?) aangepakt in de tijd dat ik totaal geen budget had voor modelspoor en met het oude Marklin spul verder wou. 'k Heb er trouwens zo een 30-tal gemaakt... Het stond hier toevallig op mijn tafel na een opkuis en staat bij het seinhuis bij wijze van referentie. Ik heb nu jaren lang meestal spoor I gebouwen gemaakt en lijk mijn grootte-gevoel voor H0 wat kwijt te zijn... :-)


dani

toch handig en fijn als je de beide soorten 3D prints kan combineren .
Ik heb eindelijk zelf ook zowel FDM als Resin  en dat biedt wel wat extra mogelijkheden hee .

Het "grove werk" met de FDM  en de fijne details in resin...   handig

MOOI WERK
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

De absolute beginner

Dat wordt prachtig! Duits vakwerk mag dan niet zo mijn ding zijn, maar dit is nogal van een ander niveau (pracht van een 'understatement') als het vakwerk op de doorsnee baan.

Trouwens, toen ik vorig jaar nog dacht om een Duitse baan te maken, dacht ik aan bijna dezelfde naam! Toevallig is een goede vriend van mij ook van Zegelsem, vandaar.

Cyriel