Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM 34

Gestart door tonycabus, 11 januari 2005, 16:53:27 PM

argilla

Tja zijn er hier nog woorden voor nodig . .... Groots ,prachtig ,degelijk ,goed opgesteld, duidelijke info, goede layout, deglijke artikels, helder, klaar ...nog woorden nodig ???
Dit om maar te zeggen TOP Blij een abonnement te hebben Laat ze in het buitenland maar eens komen zien naar "ons" lijfblad. Hun kotters zullen uit hun kassen vallen en monden openvallen .Wie zij weer dat Nederlanders beter ter taal zijn ?? Godfried Bomans moest het nog eens meemaken !!!En die had zowiezo al een boontje voor Vlaanderen

Als ons lijfblad zo op dit mooie en positief elan verder gaat dan....staan ons nog fantastische dingen te wachten zeker weten!!

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

locomotion

Knap nummer. De verstevigde inbind rand geeft een professionele uitstraling.
Wat de inhoud betreft vind ik de presentatie van de nieuwigheden wat tegenvallen. Maar als er niets nieuws is dan kun je ook niets verzinnen. Geen I4 gezien? Is LSM er dan niet op uit om gratis promotie te krijgen? Maar ook enkele andere nieuwigheden mis ik.
De artikels zijn van zeer goede kwaliteit. Veel afwisseling. Voor ieder wat wils. Mooie lectuur om te lezen.
Veel foto's vind ik persoonlijk te klein gepresenteerd. Je moet er bijna een loep bij nemen om te zien wat er op staat. Dat geldt niet voor elk artikel, want voor de koppelingen is het bijna dubbel de ware grootte.
Men is er toch maar in geslaagd om 12 modelbouwartikels (naast andere bijdragen) in ??n nummer te brengen met gemiddeld zo'n 4 blz per artikel. Er zijn niet veel tijdschriften die dit nadoen.
Het maandelijks gaan zou wel eens een schot in de roos kunnen zijn.

locomotion

Dieter

De manier van inbinden oogt inderdaad profesioneel en ik denk als je het tijdschrift een beetje verzorgt dat dit zeer lang gaat houden. Vindt het zelfs tof dat bij aangroei van het aantal tijdschriften het MSM-logo op de rug van de tijdschriften te voorschijn komt. [;)]Ik kijk al uit naar MSM 35, maar eerst de deze lezen.[:)]

Mvg Dieter.
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

erwin9

Antwoordje voor rgp:
U heeft meer dan gelijk, het zou veel praktischer zijn indien er een plan afgebeeld was bij de reportage van "Kapelleke in den Bos". Helaas beschikte de redactie hier niet over! Speciaal voor uw verzoek heeft onze collega Matti een plan getekend van ons baantje, dat kan U vanaf februari bekijken op onze website van msc HET SPOOR vzw     www.hetspoor.nunaar.be
Groetjes,
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

tonycabus

Aan Guy Holbrecht...
ik hoop dat jouw exemplaar ondertussen is aangekomen[;)]
Bedoeld artikel (Taggen) gaat over het zelf aanbrengen van grafitti op je miniatuurmaterieel, zoals het helaas ook met het grote gebeurt. Sommige van deze "tags" zijn van hoge artistieke kwaliteit, allen zou de "kunstenaar" zijn kunstjes ergens anders moeten kwijt kunnen dan op muren of treinstellen, rijtuigen en dies meer.
Het is een "noodzakelijk kwaad" van Tp. V[:(]

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

treinvirus

Hallo, zelfde opmerking als de anderen : ik geloof toch dat de nieuwe vorm minder praktisch is om in mijn harde kaft te steken en zeker als ik het tijdschrift open wil laten liggen in de kaft om iets te lezen of te gebruiken terwijl ik knutsel. Bovendien was er een plooi in mijn tijdschrift halverwege (vanwege de postbode ?), misschien is dat natuurlijk wel een toeval. Verder niets dan lof van een lezer die zels de kleinste lettertjes nooit overslaat en meerdere malen alle artikels herleest.
A propos weet iemand welke piko (type, referentie) ik dien aan te schaffen om hen om te bouwen naar een type652 en eventueel of er ingrijpende veranderingen noodzakelijk zijn of onderdeeltjes bij te kopen? Ik weet wel dat dit hiervoor niet de plaats is om deze vraag te stellen maar toch...
groetjes van treinvirus
 

D_Loc

Ik heb hem nog steeds niet binnen [:(]. Zover ligt Nederland toch ook weer niet van Belgi?.
Maar ik wacht rustig af. Heb ik nog wat om naar uit te kijken [;)].

Dirk
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

karthuizer

Vanavond mijn MSM gekocht in de boekhandel. Prachtig nummer, alleen ben ik ook niet zo te vinden voor de nieuwe manier van inbinden. Geef mij maar de goeie ouwe nietjes [;)]

..:: the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams ::..

matti


 Trek het je niet aan Dirk, ik heb het mijne ook nog niet en ik zit dan verdorie nog in de redactie ook . Sinds ze hier in Belgi? de posttreinen afgeschaft hebben niets dan miserie .

                 [8]

D_Loc

Ik heb MSM34 nog steeds niet binnen. Als ie er morgen nog niet is gaat er een mailtje naar Meta Media. Een week om een poststuk te verzenden vind ik toch wel erg veel, kunnen zij misschien bij de post navragen waarom het zo lang duurt.
Zijn er nog meer leden die nummer 34 nog steeds niet hebben?

Dirk
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

depovero

Dag modelbouwers en vooral de administrators,

Wat is er gaande? Op de home-pagina staat de cover van MSM 34 met de verkorte inhoud van MSM 33! Is hier de zetduivel ook langs aan het komen?

Op de franstalige staat het goed, trouwens.

Kijk eens na, asjeblieft.

Gegroet,

Denis
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

karthuizer

citaat:
Geplaatst door depovero

Dag modelbouwers en vooral de administrators,

Wat is er gaande? Op de home-pagina staat de cover van MSM 34 met de verkorte inhoud van MSM 33! Is hier de zetduivel ook langs aan het komen?

Op de franstalige staat het goed, trouwens.

Kijk eens na, asjeblieft.

Gegroet,

Denis



Als je op de knop "huidig nummer" klikt, krijg je de korte inhoud van MSM 34.

..:: the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams ::..

depovero

Dat klopt, maar als ik klik om te internetten, komt weer de inhoud van MSM 33 tevoorschijn, waarschijnlijk door het feit dat mijn browser daarop ingesteld is.

Denis



Als je op de knop "huidig nummer" klikt, krijg je de korte inhoud van MSM 34.

..:: the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams ::..
[/quote]
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

locomotion

In het laatste nummer staat achterin een artikel over decoder inbouwen in een Fleischmann loc. Ik heb me doodge?rgerd aan deze bijdrage.
Er worden twee Flerischannnlocs getoond en gebruikt waarin reeds een NEM-stekker voor het inpluggen van een decoder voorhanden is. Waarom dat alles uitbouwen? koop eender welke decoder en plug hem in. Simpelder kan het niet.
Dit artikel dat veel belovend is, brengt iedereen die digitaal wenst te starten en een decoder in een (oude) loc wenst in te bouwen op het verkeerde been. Op de koop toe wordt op de eerste foto de loc getoond met bijhorende Fleischmann decoders. Verder in het artikel gebruikt men echter een totaal andere decoder.
Beter was het geweest dat men een oude Fleischmann loc had gebruikt en getoond hoe je hierin een decoder kunt inbouwen. Dit is minder simpel adan het zou lijken.
Ik vind dit een gemiste kans en bijgevolg geen goed artikel. Spijtig maar waar.
Locomotion

rgp

Dag,

Ik kan LOCOMOTION alleen maar bijtreden.  Uit wat ik van de digitaalombouwers in de club hoor, zijn de oude Fleischmann loks de meest gevaarlijke en moeilijkste om om te bouwen wegens kortsluitingsgevaar.

Roland