Wieltje met antislipbanden: waar te verkrijgen?

Gestart door minitreintje, 18 oktober 2021, 07:49:04 AM

minitreintje

Zo wat iedere modelspoorhandelaar verkoopt wieltjes in allerlei vormen en maten.
Nu ben ik op zoek naar wieltjes maar met antislipbanden en dat is veel moeilijker te vinden.
Als reserveonderdeel bestellen bij een fabrikant is een optie, alleen is het heel moeilijk om de juiste diameter te vinden in dat geval, een assortiment zou vele malen handiger zijn.

Iemand die weet waar je die kan kopen?

groetjes,
Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

Metpetergaathetbeter

als je het wieltje besteld bij de fabrikant van het model waarvoor je het nodig hebt ben je ten minste (bijna)zeker meteen het juiste te hebben ! Misschien eens vermelden waarvoor het is ?

adrievans

En waarom antislipbandje met wieltje alleen bandjes zijn ook te koop.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Rangeerduivel

Citaat van: adrievans op 18 oktober 2021, 15:04:44 PM
En waarom antislipbandje met wieltje alleen bandjes zijn ook te koop.
,

Of  zelf  bandjes  maken met "SNOT,,, dat is niet wat je denkt maar een (groen) product dat daar voor dient zet SNOT,, eens in de zoekfunctie van het forum voor mij is

het nu  moeilijk met smartphone...

;)

Havoc

"Bullfrog Snot" is een optie. Ik heb de indruk dat Dylan wieltjes nodig heeft voor een zelfbouw project. Anders is het gemakkelijkste er te kopen bij de fabrikant voor dat model. Ofwel is het voor iets van een fabrikant die niet meer bestaat.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Klaas Zondervan

Citaat van: minitreintje op 18 oktober 2021, 07:49:04 AM
....alleen is het heel moeilijk om de juiste diameter te vinden in dat geval,
Welke diameter heb je nodig? Als je dat aangeeft kunnen we in onze eigen collecties kijken welk model zulke wielen heeft.

Overigens doe ik precies het tegenovergestelde. Ik vervang wielen met antislipbandjes waar mogelijk door wielen zonder.

PietB

Als je een goede dealer/verkoper hebt kun je toch gewoon het modelnummer opgeven dan hebben zij wel een bestelnummer voor antislipbanden.
Is me met Roco Piko en Marklin altijd nog gelukt.

grt Piet.


Klaas Zondervan

Ik zie daar geen wielen met antislipbandjes.
Eerst maar even op Dylan wachten om te zien wat hij nu precies wil.


Klaas Zondervan

Oja, overheen gekeken. Waarschijnlijk omdat Frans niet mijn beste taal is.
Zelfs in 3 diameters, 14,  18 en 20 mm.
Maar we weten nog steeds niet wat Dylan zoekt. Sinds hij de vraag stelde is hij hier niet meer terug geweest.

minitreintje

Het was even druk :)

Citeerals je het wieltje besteld bij de fabrikant van het model waarvoor je het nodig hebt ben je ten minste (bijna)zeker meteen het juiste te hebben ! Misschien eens vermelden waarvoor het is ?

Helaas is het voor een zelfbouwprojectje en de onderdelenlijst van modellen bevat de wieldiameter vaak niet.

Citeer"Bullfrog Snot" is een optie. Ik heb de indruk dat Dylan wieltjes nodig heeft voor een zelfbouw project. Anders is het gemakkelijkste er te kopen bij de fabrikant voor dat model. Ofwel is het voor iets van een fabrikant die niet meer bestaat.

Inderdaad, die optie heb ik ook overwogen... Alleen voor mijn zelfbouwprojectje zou ik liever 'echte' antislipbandjes willen gebruiken. Kan wel een laatste redmiddel zijn natuurlijk :)

CiteerWelke diameter heb je nodig? Als je dat aangeeft kunnen we in onze eigen collecties kijken welk model zulke wielen heeft.

10,5 mm
De vraag is inderdaad: welk model heeft nu net die wielen met een 10.5mm diameter...

Citeerhttps://micro-modele.fr/fr/roues-traction-vapeur-romford/9414-roue-type-romford-d-18-mm-16-rayons-a-gorge.html

Mijn Frans is echt niet goed, maar ik denk niet dat ze 10.5mm diameter hebben met antislipbandjes.


groeten,
Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

adrievans

Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Luc

Oufti!

Klaas Zondervan

Citaat van: adrievans op 21 oktober 2021, 20:02:21 PM
In spoor N zoeken misschien?
Geen goed idee. Wielen voor schaal N hebben andere afmetingen en zijn niet bruikbaar voor H0.