Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

sculptamold

Gestart door adrievans, 15 oktober 2021, 11:29:31 AM

adrievans

Kan iemand vertellen hoeveel oppervlakte je kan bedekken met 1 zak sculptamold bij normale dikte.
Ik weet dat het afhankelijk is van diverse factoren maar een leidraad zou leuk zijn.
Dan weet ik hoeveel ik zou moeten bestellen en heb maar 1 keer verzendkosten.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Klaas Zondervan

Bij een laagdikte van gemiddeld 3 mm kun je ongeveer 2 vierkante meter doen.
Sinds ik Sculptamold heb ontdekt wil ik niets anders meer.

Ronald

Adrie, bestel gerust nog een extra doos. Dan is het 1x verzendkosten plus het spul is goed te bewaren en nog belangrijker; het vreet geen brood ;D

Klaas Zondervan

Goed advies van Ronald. Ik heb het 2 keer besteld en beide keren 2 zakken tegelijk genomen.

Ronald

Ja, het zit in de oude verpakking in een zak binnen een doos, en in de nieuwe alleen in een zak. Goed afgesloten gaat het een hele tijd mee, zelfs jaren. Dus daarvoor hoef je het niet te laten.

En als je nou zegt ik maak het zelf, kijk dan maar eens op Youtube: https://www.google.com/search?q=DIY+sculptamold&sxsrf=AOaemvKfc8dpvyu5-0wrC2Mg7Oud17q8jQ:1634294634163&source=lnms&tbm=vid&sa=X&ved=2ahUKEwjLiIL5nczzAhVUt6QKHQzWADkQ_AUoA3oECAEQBQ&biw=1745&bih=852&dpr=1.1


adrievans

Citaat van: Ronald op 15 oktober 2021, 12:44:48 PM
En als je nou zegt ik maak het zelf, kijk dan maar eens op Youtube: https://www.google.com/search?q=DIY+sculptamold&sxsrf=AOaemvKfc8dpvyu5-0wrC2Mg7Oud17q8jQ:1634294634163&source=lnms&tbm=vid&sa=X&ved=2ahUKEwjLiIL5nczzAhVUt6QKHQzWADkQ_AUoA3oECAEQBQ&biw=1745&bih=852&dpr=1.1

Het zelf maken punt was ik al voorbij,bewerkelijk,kwaliteit niet gegarandeerd,qua prijs net zoveel of duurder.
Voor alle andere reacties mijn dank,2 vierkante meter is meer dan ik zou kunnen verzinnen,bestel 2 pakken,voor hetvgeval van misgrijpen.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Ronald

Puur bedoeld als een extra tip :) Ik maak het ook niet zelf hoor. Koop het in pakken of Sculptammold 'd Evan :)

Michael

Ik heb van alles een mooie voorraad en in mijn laatste pak zitten geen zakken, dus nu wil ik als ik wat nodig heb niet misgrijpen, zou een winkel kunnen openen maar dat doe ik niet ik hou het lekker voor mezelf.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

adrievans

Citaat van: Ronald op 15 oktober 2021, 16:58:39 PM
Puur bedoeld als een extra tip :) Ik maak het ook niet zelf hoor. Koop het in pakken of Sculptammold 'd Evan :)

Dat snapte ik  ;),ik had zitten kijken naar papier mache en dergelijke,veel te veel werk.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

adrievans

Citaat van: Michael op 15 oktober 2021, 19:03:41 PM
ik hou het lekker voor mezelf.

Mag hoor,mijn leverancier heeft nog 140 stuks op voorraad  ;D
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Ronald

Citaat van: adrievans op 15 oktober 2021, 20:04:45 PM
Citaat van: Ronald op 15 oktober 2021, 16:58:39 PM
Puur bedoeld als een extra tip :) Ik maak het ook niet zelf hoor. Koop het in pakken of Sculptammold 'd Evan :)

Dat snapte ik  ;),ik had zitten kijken naar papier mache en dergelijke,veel te veel werk.

Vooropgesteld dat dat best een leuke simpele methode is vind ik de sculptamold veel mooier en ook veel fijner om mee te werken. Papiermache blijft gemalen papier ofwel pulp (ja, ik ben van beroep papiermaker ;) ) en is veel grover van structuur. De sculptamold (ook als je het zelf maakt) heeft een fijnere vezel en dat werkt sowiezo veel mooier. Dus voor mij persoonlijk zeker favoriet :)

Succes en benieuwd wat je ermee gaat doen ;)

adrievans

Citaat van: Ronald op 16 oktober 2021, 09:32:39 AM


Succes en benieuwd wat je ermee gaat doen ;)

Dat is te zien in de topic steinenerbrucke.
De nu nog witte molshoop links (die nog veranderd gaat worden)en wat andere rotspartijtjes elders op de baan.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Ronald


marimon

Kun je sculptamold ook gebruiken om straten in kasseistenen aan te leggen of is dit materiaal daarvoor iets te grof?
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Michiel

Voor schaal N vind ik Sculptamold voor kasseien niet geschikt. Het is te pluizig, en ik kreeg geen definitie in de kasseistructuur. Het werd een wazige ruw oppervlak zonder strakke aflijning van kasseien en voegen. Mogelijk dat het voor grotere schalen wel gaat?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)