Ruilen NMBS <> DRG, H0 2-rail

Gestart door Dirky, 14 oktober 2021, 16:22:28 PM

Dirky

Over de jaren heen had ik enkele H0 2-rail zaken verzameld om ooit een baan te bouwen met een Belgisch thema. Echter, hoe ouder ik word, hoe meer ik weer met nostalgie naar Duitse thema's neig.
Ik zie niet in waarom ik iets tegen mijn goesting zou doen en wil dus mijn Belgisch materiaal kwijt. 😊

Verkopen doe ik niet maar ik wil alles ruilen tegen gelijkwaardig Duits 2-rail materiaal, epoche 2 of eventueel epoche 3.

De losse wagons en de beide M2's zijn niet nieuw maar in zeer goeie staat. Er ontbreken enkel wat koppelingen.
De Roco doos en de MSM-acties-wagons-dozen zijn nooit open geweest.
Beide diesels zijn DC, digitaal, sound, en ook enkel uit de doos geweest om er een keertje naar te kijken. De stomer analoog en volledig in orde. Heb ik tweedehands gekocht dus ken ik het verleden niet.

Interesse? Doe een voorstel. We zien wel of we er uitkomen.

20211014_151449 by Dirky dyniMo, on Flickr

20211014_151455 by Dirky dyniMo, on Flickr

20211014_151502 by Dirky dyniMo, on Flickr

20211014_151508 by Dirky dyniMo, on Flickr

En vooraleer Alberke of Herwig hier een vraag neerpennen: "De retrobaan heeft voorrang op dit eventueel project"... 😊

De absolute beginner

Citaat van: Dirky op 14 oktober 2021, 16:22:28 PM

En vooraleer Alberke of Herwig hier een vraag neerpennen: "De retrobaan heeft voorrang op dit eventueel project"... 😊


Ging het ook net vragen :-).

Peter

Losse modellen komen mij bekent voor. Die platte vierassige wagen zou ik wel graag terug hebben/kopen
Met vriendelijke groeten
Peter

Alan On Track

Modelbouw is een kunst

Dirky

Citaat van: Peter op 14 oktober 2021, 17:32:59 PM
Losse modellen komen mij bekent voor. Die platte vierassige wagen zou ik wel graag terug hebben/kopen

Voorlopig hou ik vast aan ruilen Peter... Iets anders van dezelfde waarde overweeg ik ook graag...

Herwig

         

        Ook ne goeienavond Dirk,

        Retroohohooo   ;)

        Mogen we aub weten, die Roco-stomer type 90 is dat de viercijferige tijdperk2  of de vijfcijferige tijdperk3 - versie ?

       
       

OlivierV

Citaat van: Herwig op 14 oktober 2021, 20:25:20 PM
         

        Ook ne goeienavond Dirk,

        Retroohohooo   ;)

        Mogen we aub weten, die Roco-stomer type 90 is dat de viercijferige tijdperk2  of de vijfcijferige tijdperk3 - versie ?

       
     

Ziet er mij de 4cijferige uit Herwig. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Dirky

ROCO 43228, dus inderdaad de 9089...

Herwig

#8
 
   bij het vergroten van uw foto (van het Roco-doosje met loc)  werd de boel gans troebel, dwz onleesbaar 
   maar volgens 't formaat (breedte) van het loc-nummer leek het me idd eerder tp2   
   en . . .  die versie heb 'k hier zelf reeds, al vele jaren 
   ( zou liever een tp3 hebben, maar zenuwachtig word 'k hier niet van )
   

Decapod

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Dirky

Ik krijg hier buiten het forum om van iemand die hier wel actief is, de vraag om de 59 te verkopen voor 120€ (verzending inclusief). Bij deze antwoord ik die brave man dat hij die 120€ mag steken waar het zonlicht niet aan kan...  >:(

Ik wens dus te RUILEN met gelijkwaardig materiaal. Een nieuwe diesel (waarvan de garantie verstreken is), ruil ik met een nieuwe diesel (waarvan de garantie verstreken is)...
Wil je echt "kopen", dan is de prijs gelijk aan die van een nieuwe diesel (waarvan de garantie verstreken is). Wat ook kan is bijvoorbeeld de 2 diesels ruilen voor een nieuwe stomer...

Moeilijk is dat niet hé?

PS: Dit materiaal moet niet weg. Ik moet er niet van af...

Alberke

Ik heb nog een " schöne Württembergerin" ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Dirky

stomer, de M2's en de Roco doos zijn gereserveerd...