Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Graffiti

Gestart door Havoc, 08 oktober 2021, 12:58:41 PM

rgp

Havoc,

Er zit meer tussen: namelijk WIJ.
Als men alle feiten van het niveau van graffiti strenger gaat beteugelen dan gaat men morgen roepen dat we in een rechtse fascistische dictatuur leven en een strengere beteugeling willen we eigenlijk niet want we weten dat ieder van ons al eens buiten de lijntjes kleurt en we dus ons eigen zouden straffen.

Resultaat: we blaffen in de stille hoop dat er niets gebeurd.

Roland

Boemeltrein

Idem bij De Lijn, op een stelplaats van 100-tal bussen worden er per nacht 2 binnenin gereinigd en een 10-tal door de carwash, als die niet in panne is.

janieburton

Citaat van: rgp op 12 oktober 2021, 22:04:08 PM
Havoc,

Er zit meer tussen: namelijk WIJ.
Als men alle feiten van het niveau van graffiti strenger gaat beteugelen dan gaat men morgen roepen dat we in een rechtse fascistische dictatuur leven en een strengere beteugeling willen we eigenlijk niet want we weten dat ieder van ons al eens buiten de lijntjes kleurt en we dus ons eigen zouden straffen.

Resultaat: we blaffen in de stille hoop dat er niets gebeurd.

Roland

Dit even lezen:

https://www.rtbf.be/info/belgique/detail_sondage-rtbf-un-quart-des-belges-veulent-la-fin-de-notre-democratie-parlementaire?id=10852475

Heb eerst het RTBf artikel geplaatst want anders gaat men zeggen dat het weer een publicatie van een populistische krant is

https://www.hln.be/binnenland/peiling-van-rtbf-kwart-van-de-belgen-voor-vervanging-van-parlementaire-democratie~a3a0a51f/

 

Herwig

#48
 
  B a b b e l h o e k  ?      ::)

doomslu

Politiek hoort niet thuis op dit forum, laat ons daar vanaf hier ver vanaf blijven...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janieburton

#50
Citaat van: doomslu op 14 oktober 2021, 11:42:03 AM
Politiek hoort niet thuis op dit forum, laat ons daar vanaf hier ver vanaf blijven...  ;)

Het was zeker niet mijn bedoeling om hier aan politiek te doen maar ik plaatse (misschien ondoordacht) die 2 links naar aanleiding van het volgende

Citaat van: rgp op 12 oktober 2021, 22:04:08 PM

Als men alle feiten van het niveau van graffiti strenger gaat beteugelen dan gaat men morgen roepen dat we in een rechtse fascistische dictatuur leven.......


Nu een onderzoek of "sondage" is volgens mij geen politiek maar vragen naar de mening van Jan met de pet; men had evengoed kunnen vragen moet er strenger worden beteugeld.

Ik kan begrijpen dat sommige mensen op het forum deze sondage of bevraging als politiek getint zien maar ik zie daar niet echt een politiek kantje aan.

Nu ik wil me verontschuldigen aan bieden aan de mensen die zich gechoqueerd voelen door  de door mij geplaatste 2 links.
 

Havoc

Ik blijf erbij dat ik het niet begrijp.

Kijk, graffiti en mentaliteit stopt niet bij een grens. Je gaat me niet zeggen dat ze in Nederland en Duitsland geen graffiti spuiten. Of dat er daar niemand op zijn achterste poten gaat staan dat "die kansarme sukkels zonder toekomst hun creativiteit niet mogen uiten" als ze eens gepakt worden. Dan moeten de spoorwegmaatschappijen over de grens toch wel iets anders doen.

Elke rondvraag die je hoort is dat de NMBS geen controle krijgt over de vertragingen. Dat is al zo sinds ik weet wat een trein is. Maar enige verbetering is er nooit. Ze zijn in staat een dienstregeling uit te werken. Maar niet om ze uit te voeren.

Volgens mij is er een serieus probleem van mentaliteit bij de NMBS. De grote hoop veegt er zijn botten aan. De reizigers "mogen content zijn dat we met een trein willen rijden en ze willen meenemen. Dat ze hun b****s houden". De hele zooi draait er enkel omdat er hier en daar, onderaan, nog zijn die hun werk willen doen en dat met hart en ziel doen. De dag dat die laatsten weg zijn zakt het kaartenhuisje helemaal in elkaar. De top die weet zelfs niet meer wat een trein is, laat staan waarvoor die dient.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

https://lsgnspot.clicforum.fr/t2782-Tag.htm toch wel grafitti te vinden in Zwitserland, nog niet de loc's maar men is reeds goed bezig !

rgp

Havoc,

Trek conclusies over wat je echt weet, niet over de rest.

1, Grafitti stopt niet aan een grens is juist, maar de rechterlijke macht wel !

2. De vertragingen dalen, maar je moet het willen zien. In nederland legt men gewoon het hele net stil.  Een derde van de vertragingen zijn te wijten aan derden (mensen op het spoor, bomen die niet mogen gesnoeid worden van GROEN, die omvallen ,......). Wat de dienstregeling betreft: de dienstregeling die de nmbs onafhankelijk zou opstellen, zou werken. Maar als de regering eisen oplegt, onder druk van de politiek, die niet haalbaar zijn, dan heb je problemen.
3. Uw laatste punt is er een van  een gefrustreerde, sorry. Als je al wat de politiek = de gemeenschap= jij en ik dus zou weglaten, heb je een veel kleinere top, maar het overgrote deel weet zeer goed wat ze doen.

Roland

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 20 oktober 2021, 01:01:28 AM
https://lsgnspot.clicforum.fr/t2782-Tag.htm toch wel grafitti te vinden in Zwitserland, nog niet de loc's maar men is reeds goed bezig !

Nergens staat waar die wagons vandaan komen of waar/wanneer de graffiti zijn aangebracht, hoogstwaarschijnlijk in een ander land dan Zwitserland... :-\
Of heb ik iets over geslagen?
Het valt wel opals je door Zwitserland rijdt (en dat deed ik een kleine maand geleden nog) dat alles er zo clean is!

;)

Bundesbahnfreak

Ronald,
Groot gelijk!
Havoc,
Ik ga u de uitleg besparen van hoe we werken, tegen vooroordelen of mensen met oogkleppen kan men toch niet op.
Wat ik wel wil benadrukken; alles begint met opvoeding en het aanleren van een simpel maar gewichtig woord; respect.
Respect voor anderen maar ook voor eigendommen, zowel privé  als openbaar.  Daar loopt de dag vandaag een hoop mis. Nee, dit is niet de taak van de school, neen men moet de legerdienst  niet terug invoeren zoals sommigen op andere fora spuien.  Dit begint van thuis uit, van kansarme tot elitaire (zie maar naar de helden van Reuzegom).
Natuurlijk speelt de straffeloosheid hier een rol maar dat is aan de politiek  om hier iets aan te doen.
Wat de graffiti betreft; de volgende rame M6 die besmeurd is maar technisch in orde zal ik met uw complimenten aan de kant zetten om gedurende enkele dagen te laten reinigen.  Ik hoop dat dit dan juist die trein gaat zijn die u nodig heeft maar afgeschaft is door uw frustratie.
Mvg

Boemeltrein

Alleen vraag ik mij af wat is het genoegen van graffiti? geeft dit die mensen een kick zoals drugs? of wil men gewoon laten zien dat men ook letters kan schrijven? aan de graffiti op rollend materieel is er geen kunst aan, laat staan dat het iets bijdraagt.

Bundesbahnfreak

Inderdaad  Gunther vind ik ook.  Heeft ook met respect te maken,  van anderen hun zaken blijf je af.  Dat ze grotver... hunne eigen auto of huis volkladderen, de onozelaars

Rangeerduivel

Citaat van: Bundesbahnfreak op 20 oktober 2021, 19:54:33 PM
Dat ze grotver... hunne eigen auto of huis volkladderen, de onozelaars

Die typekes hebben meestal geen auto, enkel lang haar, ne parkajas en ne vélo! ::)

;)

Bundesbahnfreak

Citaat van: Rangeerduivel op 20 oktober 2021, 20:05:19 PM
Citaat van: Bundesbahnfreak op 20 oktober 2021, 19:54:33 PM
Dat ze grotver... hunne eigen auto of huis volkladderen, de onozelaars

Die typekes hebben meestal geen auto, enkel lang haar, ne parkajas en ne vélo! ::)

;)
/quote]Hoi naamgenoot, ik denk dat die op ne ouwe velo ook geen geld voor de spuitbussen hebben  :)