Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Graffiti

Gestart door Havoc, 08 oktober 2021, 12:58:41 PM

Havoc

Neen Roland, er is verdorie héél véél uitleg nodig waarom dit bij alle maatschappijen rondom wel lukt maar hier niet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rgp

Havoc,

Het is al 100 keer uitgelegd, maar als de uitleg de luisteraar niet aanstaat, luistert hij niet of begrijpt hij het zogezegd niet.  Dus nutteloos

Roland

Havoc

Ja, maar de uitleg houdt geen steek. In andere landen gaat dit net zo. Alleen werkt het daar wel en hier niet. Dat is wat jij niet wil begrijpen.

In Nederland gaan ze ook treinstellen op geregelde tijdstippen reinigen en opzij zetten om de watervoorraad aan te vullen en de septische tanks te legen. In het buitenland doen ze dat ook in speciale installaties, die doen dat ook niet achter de haag. Maar bij de nmbs lukt het niet om dan een deftig resultaat te bekomen, overal anders lukt dat beter (misschien niet perfect, maar beter).

Op tijd rijden lukt hier ook voor geen meter. Ok, het is nog niet zo erg als in het putje van afrika waar de trein komt als hij er is. Maar vertragingen van twintig minuten tot een uur zijn hier normaal. In de rest van europa is dat niet het geval.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ACFI

Neen het is niet altijd beter aan de overkant.

Voor corona nog eens geriskeerd om met de trein naar Hamburg te rijden. In de Ruhr stond de TGV gewoon tien minuten stil. Gelukkig de aansluiting niet gemist. Tussen het Ruhrgebied en Bremen anderhalf uur vertraging op de Rollbahn. Als de trein dan toch reed, dan kwam je op bijna elk emplacement wel een wachtende trein tegen (grotendeels goederen, maar ook reizigers en IC materieel).

ACFI

janieburton

#34
Citaat van: Bundesbahnfreak op 11 oktober 2021, 15:33:12 PM

Dag Janie,

Waarom een privéfirma, weet ik niet.

Wat het ledigen van de tanks betreft, dit wordt aan een speciale installatie gedaan en is voorzien in de beurtregeling.  Waarom niet in de stations => krappe beurtregeling, geen tijd, risico op vertragingen enz....

En als het treinstel voor de zesde keer richting Antwerpen rijdt is de kans groot dat er geen water meer in de tank is om de handen te wassen.  :o

Of hebben de watertanks van de rijtuigen of treinstellen zo'n groot volume dat men een volledige dag kan doorkomen zonder te vullen of hebben de septische tanks zo'n groot capaciteit dat die maar 1x per 24 uren moet geledigd worden?
Het volgende gevonden op you tube:

https://www.youtube.com/watch?v=ZyMStUaGmgA

Citaat van: Peter op 11 oktober 2021, 13:38:05 PM
Ook in Duitsland/ Om te beginnen een boete met voeten op de zetels, 500,00 euro als je in het rijtuigen bevuilingen (viltstif tekeningen en tekst enz.
Aan de buitenzijde draait de schuldige op voor ALLE kosten , met een minimum van 3000,00 euro. Hierbij komen desnaads ook nog eens de kosten van het herschilderen/herspuiten van lok of rijtuig.
Zelf gezien: een reizigster met schoenen op de zetel werd treintiket afgenomen door een kontroleur en werd het volgende station (Garmisch) van de trein gehaald door spoorwegpolitie om....de boete te betalen.
Zouden ze hier ook beter doen

Zo zou het hier ook moeten zijn maar zoals RGP schrijft mag het hier niet van de politiek.

En nu terug naar het draadje over de Ae 6/6


 

SirGresley

Het is eenvoudig: echt straffen. Niet in de bak maar werkstraffen, gelijk vroeger dwangarbeid.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Metpetergaathetbeter

zoals zo vaak is het gras aan de overkant altijd veel groener. Net zo groen al een net herschilderde Ae6/6.

Bundesbahnfreak

Dag Ronald,

Is inderdaad waar, dit is dan ook de laatste maal dat ik iets willen uitleggen heb aan sommigen van dit publiek.  Ik kan ze nog wel een tip geven => er staan nog veel vacatures open bij de spoorwegen .  Mss ben jij de diegene die alles kan veranderen, maar kom later niet klagen als alles toch niet zo simpel is als dat je dacht.

Sorry Havoc,

ALs je mijn uitleg niet op prijst stelt.....  Ikzelf heb je bijdragen wel steeds weten waarderen

Het gaat jullie goed

Herwig

   
   Wilt er nog iemand iets vertellen of laten zien over de SBB-locomotief Ae6/6 of aanverwante ?       Neen zeker  ?   
   
   ( persoonlijk vraag 'k me eens te meer voorzichtig af, wat baat een specifieke titel (van een forumdraadje) als dat na een paar pagina's langs geen kanten
     meer de  inhoudt dekt ?   Maar er zijn anderzijds wel (andere) forumdraadjes waar uitweiden de bedoeling is . )

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Herwig op 09 oktober 2021, 12:04:40 PM
   SBB  niet gevrijwaard van  'kunstwerkjes'   >

   https://sbbcffffs-community.sbb.ch/t5/image/serverpage/image-id/120i9E1145A6302DE159/image-size/large?v=v2&px=999 (foto van SBB ter illustratie)

   Maar dit is geen  Ae 6/6 dus buiten-onderwerp .
zo begin je onbedoeld buiten/naast de lijntjes te lopen en het wijdt ook uit, hoewel je het wel een goedbedoelde wending wil geven, het overkomt iedereen  ;)

Herwig

#40
 

    " . . . .  hoewel je het wel een goedbedoelde wending wil geven . . . . "

    Deze poging mijnerzijds tot  'rerouting' (terug op het rechte pad brengen) is pvd mislukt peins 'k , pardon .... ( over naar familie )    ;)        ::)

Peter

De moderators mogen van mij dit draadje verwijderen want dit heeft niet meer te maken met die prachtige Ae 6/6
Spijtig dat zoiets gebeurt. Als men komentaar op de foto wil geven ok, maar besmeuren van loks heeft hier niets meer te zoeken.
Met vriendelijke groeten
Peter

factageklerk

Citaat van: Bundesbahnfreak op 12 oktober 2021, 12:10:55 PM
Dag Ronald,

Is inderdaad waar, dit is dan ook de laatste maal dat ik iets willen uitleggen heb aan sommigen van dit publiek.  Ik kan ze nog wel een tip geven => er staan nog veel vacatures open bij de spoorwegen .  Mss ben jij de diegene die alles kan veranderen, maar kom later niet klagen als alles toch niet zo simpel is als dat je dacht.


Laat ze anders eens een nacht meedraaien :o met een ploeg die de schoonmaak doet, men zal dan wel anders praten. Met de vinger wijzen is steeds gemakkelijk misschien moet het Clïenteel maar eens de hand in eigen boezem steken...... wat de Ae6/6 betrefd een prachtige loc
 

Herwig

#43
 

   aan Peter V.,

   Het is blijkbaar hopeloos.    Zelfs onmiddellijk na, dit wil zeggen direct volgend op uw duidelijk bericht van daarstraks  19:46:56 u. . .   . ::)

Havoc

We zijn naast elkaar aan het praten. Jullie hebben gelijk dat dit de reden zijn waarom we de zaken zo zien. Mijn vraag is waarom het zo blijft? Al die zaken houden al jaren aan. En er verandert niets. En ja, het zal in de ons omringende landen ook niet perfect zijn. Maar toch lukt het ginder om het beduidend beter te doen.

Je gaat me niet vertellen dat er in Nederland of Duitsland geen graffiti gespoten wordt. En je kan enorme boetes vooropstellen, maar die worden ginder net zo vaak echt geïnd als hier. Dus op een of andere manier kunnen ze dat voorkomen op andere manieren. Maar hier niet. Is dat niet willen, niet mogen of niet kunnen?

Zelfde met de vertragingen en mislukte overstappen en aansluitingen. Hier heeft iemand eens netjes uiteengezet waarom het Zwitserse model hier niet kan omwille van gedane keuzes ifv van infrastructuur en materieel. Ok. Maar andere landen rijden daarom ook niet volgens het Zwitserse model en slagen er toch in om een uurschema te maken en dat te volgen. Hier niet. Elke morgen in de spits hebben alle treinen van Charleroi richting Antwerpen vertraging. Systematisch al de 30 jaar dat ik de trein neem. Dat vraagt voor mij een uitleg. Niet die ene keer dat er een ongeluk was. Maar die elke dag opnieuw.

Zelfde met reinigen, bijvullen water en legen van de tanks. Volledig akkoord dat je dat enkel kan doen als die trein op de daarvoor voorziene plekken is. En dat dit tijd vraagt. Maar dat is ergens anders ook zo. Maar kijk om te beginnen al eens naar de buitenkant. Zo'n vuile treinen (en dan heb ik het nog niet over graffiti) zie je nauwelijks in de ons omringende landen. Het is voor mij duidelijk dat een NMBS stel veel minder de car-wash ziet dan een NS stel. Waarom?

Ja, politiek zal er voor iets tussen zitten. Maar er is meer denk ik.
Met vakantie voor onbepaalde duur.