Graffiti

Gestart door Havoc, 08 oktober 2021, 12:58:41 PM

Havoc

Citaat van: Herwig op 06 oktober 2021, 15:29:57 PM
Wat is ie mooi, wat is ie schoon .

Zie je al een NMBS-loc met een Brabants of Vlaams Leeuwke dan wel een Waals Haantje op het front, met zo'n rij gepolijste
(RVS) chroom-sierlijnen.

Gaat lang duren hier... dat vraagt onderhoud hé. Niet de sterkste kant van de nmbs. Na 2 dagen staan die toch al onder de grafitti.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rgp

Havoc,

Onderhoud heeft niets te maken met graffiti !

Ik zie het al gebeuren: trein afgeschaft wegens verwijderen graffitti. Dan gaan dezelfde beginnen zagen die nu over de graffitti zagen.

Roland

Peter

In dit geval is het schild op de lok dat van de stad Geneve en nergens vind je negatieve kommentaar omdat het niet Genf is.
Een eenvoudige regel: Franstalige steden staan in het Frans, Duitstalige in het Duits enz. Simpel nietwaar  ;D ;D ;D
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

#3
         
          Grün, tannengrün  . . .

          https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:SBB_Ae_6/6#/media/File:Ae_6_6_11407_Aargau.gif (gewoon ter illustratie met dank aan wikimedia)

          SBB-kenners zullen zeggen  "uiteraard", maar deze locs hebben zo gezien blijkbaar ofwel een bol ofwel een vlak hoekvenstertje . . . .
          ( SBB - FFS - CFF )
         

Metpetergaathetbeter

Als je verder kijkt op Wiki  IS HET OOK IN ZWITSERLAND OOK NIET ALLEMAAL ZONNEGEUR EN MANESCHIJN ! :-X

Metpetergaathetbeter

tja als het elders allemaal zo goed is stel ik mij de vraag waarom men daar niet gaat wonen en hier nog blijft ? :o

Herwig

#6
     
Brüder Klein-bahn hadden de (groene) SBB Ae 6/6 dus ook !    (eerst met simpele, matte ruitjes en later met ingezette )

https://assets.catawiki.nl/assets/2017/4/12/d/8/2/d827ec70-1fae-11e7-9731-9ba8a08ef783.jpg   (slechts ter illustratie, met dank aan Catawiki)

't Was waarschijnlijk een lastige keuze voor mijn ma & pa, in de Kleinbahn-winkel in Salzburg. Deze knappe Zwitser Ae 6/6 of de, gelijk geprijsde, ÖBB1010.
En deze laatste is het dus geworden, toentertijd .

Havoc

Citaat van: rgp op 08 oktober 2021, 13:45:27 PM
Havoc,

Onderhoud heeft niets te maken met graffiti !

Ik zie het al gebeuren: trein afgeschaft wegens verwijderen graffitti. Dan gaan dezelfde beginnen zagen die nu over de graffitti zagen.

Roland
Als je onderhoud strikt ziet als "olie vervangen", remblokken steken" etc dan heb je gelijk. Maar de boel netjes houden is ook onderhoud. Meestal is er een verband tussen materiaal dat met plakband aan elkaar hangt en (mechanisch) onderhoud dat niet uitgevoerd is zoals het moet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Herwig

#8
   SBB  niet gevrijwaard van  'kunstwerkjes'   >

   https://sbbcffffs-community.sbb.ch/t5/image/serverpage/image-id/120i9E1145A6302DE159/image-size/large?v=v2&px=999 (foto van SBB ter illustratie)

   Maar dit is geen  Ae 6/6 dus buiten-onderwerp .

SuSke

Dat is modern materiaal, daar hoort intrinsiek graffiti bij  ;D ;D ;D ;D (laat de bagger maar komen)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Citaat van: SuSke op 09 oktober 2021, 13:16:52 PM
Dat is modern materiaal, daar hoort intrinsiek graffiti bij  ;D ;D ;D ;D (laat de bagger maar komen)
Zie maar dat ge geen spuitbus over u krijgt ;)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rgp

Havoc,

Reinigen gebeurt via een vast schema. Alleen graffitti krijg je er niet af in een car wash. Gebeurt manueel en is tijdrovend.  Doordat het tijdrovend is, is het materieel ook langer onbeschikbaar en kan dus niet ingezet worden.

Er miet niet meer gereinigd worden, er moet strenger opgetreden worden, maar daar knelt het schoentje: het zou immers maar eens je heilig gewaand kind/kleinkind zijn.

Roland

Herwig

#12
   

    Zelfs uitgerangeerde groene en roze SBB Ae 6/6   blijven bleven, nog even (?), keurig & netjes :
   
    https://www.flickr.com/photos/126584084@N05/14709998450  (flickr-foto gewoon ter illustratie, fotograaf onbekend)

Metpetergaathetbeter

meer dan 12 jaar gelden toch ! 8)

Boemeltrein

Poetsen is inderdaad niet de sterkste kant van de NMBS, hoeveel keer heb ik al niet gezucht bij het aanschouwen en ruiken van het propvolle afvalbakje onder het tafeltje op de trein, blijkbaar is het voor vele reizigers en de NMBS normaal dat een passagiersrijtuig een rijdende kantine is. Neen, ik ben geen grote fan van een mix van restgeuren als, friet, Kebab, pizza, bier en machine-oploskoffie.