Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Rookgenerator?

Gestart door De absolute beginner, 10 oktober 2021, 09:52:39 AM

De absolute beginner

Ik denk er aan om in mijn NMBS-locomotief (een testding, het waggelt als een eend met een delirium tremens) uit te rusten met een rookgenerator. Er is wel geen plaats voor voorzien, maar in schouw kan ik zonder veel problemen een gaatje boren. Is dit de moeite of eerder een veredelde speelbaanaccessoire en weggesmeten geld?

Cyriel

Alberke

 eerder een veredelde speelbaanaccessoire en weggesmeten geld..
Maar als ge het plezant vindt, waarom niet?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 10 oktober 2021, 10:14:40 AM
eerder een veredelde speelbaanaccessoire en weggesmeten geld..
Maar als ge het plezant vindt, waarom niet?

Ben het er mee eens, maar als je wil besparen op rookolie die normaal erg duur is;
Rookolie voor rookmachines die men in dancings ed gebruikt kosten heel wat minder en werken ook, misschien wat minder intens, maar ze werken!
https://dutch.alibaba.com/product-detail/grace-2l-haze-liquid-disco-fog-machine-oil-dj-water-base-liquid-oil-1600182454291.html?spm=a2700.7724857.normal_offer.d_image.3a3e33d73zyO0U
Dit is maar een voorbeeld, zal morgen eens kijken welk merk mijn kannetje is, was 8,5€ voor 5l!

;)

Dirky

Citaat van: Rangeerduivel op 10 oktober 2021, 16:16:25 PM
Citaat van: Alberke op 10 oktober 2021, 10:14:40 AM
eerder een veredelde speelbaanaccessoire en weggesmeten geld..
Maar als ge het plezant vindt, waarom niet?

Ben het er mee eens, maar als je wil besparen op rookolie die normaal erg duur is;
Rookolie voor rookmachines die men in dancings ed gebruikt kosten heel wat minder en werken ook, misschien wat minder intens, maar ze werken!
https://dutch.alibaba.com/product-detail/grace-2l-haze-liquid-disco-fog-machine-oil-dj-water-base-liquid-oil-1600182454291.html?spm=a2700.7724857.normal_offer.d_image.3a3e33d73zyO0U
Dit is maar een voorbeeld, zal morgen eens kijken welk merk mijn kannetje is, was 8,5€ voor 5l!

;)

Oppassen! De meeste van die Chinese oliën zijn hier NIET goedgekeurd! 'k Weet het niet meer van buiten wat het juist was maar er zitten schadelijke stoffen in! (Ervaring van toen ik in de cryo-wereld werkte...)


gekendevent

sr10 is evengoed als die dure rookflesjes en kan je zelfs als reinigingsvloeistof gebruiken
oud gekende telefoon

evan

Je zal wel SR24 bedoelen in plaats van SR10 ::)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

gekendevent

oud gekende telefoon

Havoc

Als ervaring om iets in te bouwen en te verbouwen is het misschien wel de moeite. JE riskeert er niet veel mee als die loc toch niet 100% je ding is. Maar was er vroeger niet sprake van een multimeter die je zou kunnen gebruiken? Denk dat je beter voor dat geld een multimeter aanschaft waar je langer en meer plezier gaat aan hebben.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

De absolute beginner

Havoc, de multimeter heb ik al!
Ik wil me graag verdiepen in 't ombouwen van locjes en wagons, een beetje zoals Pierre. Om het hiermee een beetje te leren lijkt het me wel leuk.

Cyriel