kleine veertjes voor koppelingen

Gestart door Dirk, 06 oktober 2021, 13:48:39 PM

Dirk

goedemiddag allen,
heeft er iemand een idee waar ik van die hele kleine veertjes kan vinden voor aan de koppelingen van wagons? dat zijn die veertjes die dienen om de koppeling recht te trekken. Ook weet ik niet of die universeel zijn qua lengte. Ik ben er enkele kwijt geraakt door de tijd, en nu onlangs is er eentje uit een Esu Pullman container wagon verdwenen. Waar vind ik zo'n veertjes?

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

SuSke

https://www.fohrmann.com/de/federnsortiment-miniatur-zug-druck.html?number=001791

Hier zullen er wel tussen zitten en anders eens eentje voorzichtig demonteren dan kan je zoeken op de lengte onder trek-veren.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

gekendevent

dit zijn ook kleine veertjes  : E272868 Marklin Feder
oud gekende telefoon

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.