Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Aanpassing baanplan en meer

Gestart door Jean, 07 november 2006, 21:24:45 PM

Gerolf

#60
citaat:
Geplaatst door Jean_Hoogstad

Wat geeft, na enige oefening, een mooiere weergave van een overgang van grijzig blauw naar meer hemelsblauw, met een kwast of met een spuitbus?
kwast of spuiter kan, maar een kleine verfroller ook. Zelf heb ik een kwast gebruikt voor vier stroken, die ik daarna met de airbrush heb laten overvloeien.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

#61
De kleur is goed,hier en daar wat zeer dunne witachtige nevel kan het nog mooier maken.
Maar dat is angstig werk even te veel en weg is het effect.
Probeer het met waterverf,en eventueel een spons.

Ansluiten op de achet grond doe je het best door de voor grond iets (cm oo 5) hoger te maken en tussen die heuvel en de muur een spleet van een cm of 4 a 5.
Hier door valt de haakse hoek tafel muur weg.
Je kunt daar na ook nog proberen het stukje blauw wat dan net over de heuvel heen steekt donkergroen met bruine vlekken te schilderen.
Geeft een enorme diepte.

[/img]

[/img]



[/img]


wim ysbeer

poco loco

#62
Wim,
Hier zitten de 'hooggebergtewerkers' in het voordeel. Met een pluim voor het diepteeffect die je daarmee bereikt hebt.
Maar wat als je een vlak of amper heuvelend landschap wil suggereren?
Ik weet niet wat Jean voor ogen heeft, en ook ik wil geen 'polderbaan', maar de zacht heuvelende cuestas van Belgisch Lotharingen, waar mijn baan zich zal situeren, bezorgen mij qua dieptewerking nu al voor hoofdbrekens.

Groet, luc.

Jean

#63
Zie het 'geactiveerde plaatje'. (op de vorige pagina)

Links, dus achter de stationsporen, wil ik een licht glooiend landschap met (denne)bomen. De kunst is om een vloeiend en natuurlijk ogende overgang te realiseren tussen voorgrond en achtergrond. Om dat te bereiken kan eventueel nog een hekwerk (en wat bosjes) achter het laatste spoor worden geplaatst. Misschien ook nog een stationsgebouwtje verven.
De 4 a 5 centimeter heb ik dacht ik net niet of net wel beschikbaar.

Dan helemaal achterin, achter de huizen wil ik eigenlijk wat (meer) stad suggereren. Dat wordt dan verven (eerst oefenen) of stadplaten van bijvoorbeeld MZZ. Vraag is dat het gebruik van platen in combinatie met het verfwerk mooi kan worden.

Groeten,
Jean

Gerolf

#64
In Dortmund stond een bedrijfje dat achtergronden "op maat" afdrukt op grote vellen. Misschien is het de moeite om op te zoeken op het internet.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

#65
Je kunt ook FALLER of VOLMMER achtergrond gebruiken.
Daar dan de lucht van af scheuren.
Niet knippen dat blijf je zien.
Daarna op de blauwe achtergrond plakken.

wim ysbeer

Jean

#66
Mooie plaatjes, Wim.
Volgens mij is op de laatste foto, het laatste huis in de straat waar je inkijkt, op de achterwand geverft, klopt dat? Zelf gedaan?

Groeten,
Jean

ysbeer

#67
citaat:
Geplaatst door Jean_Hoogstad

Mooie plaatjes, Wim.
Volgens mij is op de laatste foto, het laatste huis in de straat waar je inkijkt, op de achterwand geverft, klopt dat? Zelf gedaan?

Groeten,
Jean



Nee is een uitgeknipt foto.
Op de foto zie je meer dat hij plat is dan in werkelijkheid.

wim ysbeer

jean-luc

#68
citaat:
Door Gerolf: In Dortmund stond een bedrijfje dat achtergronden "op maat" afdrukt op grote vellen. Misschien is het de moeite om op te zoeken op het internet.


Jean van MTE weet daar meer over. Mail hem anders eens met je vraag. Nogal prijzig hoor die zaak.

Frank_N

#69
@ Knut:

Errug knap gedaan!!

Groet van Frank.
Groet van Frank

Jean

#70

De andere zijde heeft inmiddels ook een achterzijde van flexibel Russisch berken geplaatst gekregen en is voorzien van de basiskleur.

http://i73.photobucket.com/albums/i203/Jean_Hoogstad/PICT3665.jpg
http://i73.photobucket.com/albums/i203/Jean_Hoogstad/PICT3666.jpg

Tot zover maar weer
Groet,
Jean


KroontjesPen

#71
Als beginner heb ik heel veel aan dit draadje omdat je vaak weinig van de opbouw meekrijgt. Zoals de spiraal en met name het inhangen in de baan. Met die draad einden kan je die precies op hoogte krijgen.
Het zoveel mogelijk stofvrij houden vind ik een prima idee.
Draadje apart opgeslagen om het nog na te lezen.

Zelf ben ik nu eerst loze ruimte schikt te maken voor het opslaan van de gebruikelijk 'rommel'. Dan heb ik weer meer ruimte voor de baan.
Moet helaas ook nog geld uitgeven voor reparatie van het dak. Heb af en toe, wind afhankelijk denk ik, lekkage. [V] Gaf het ne veel liever uit aan de trein.

Jean

#72
Na het verven is aandacht verlegd naar het plaatsen van een nog ontbrekende wissel. Tegelijkertijd is dit deel van de baan in verschillende secties opgedeeld en zijn op de relevante punten aansluitingen gesoldeerd.
Het kurk is een tijd terug 'ruim' gelegd omdat de uiteindelijke ligging nog niet geheel vast stond. Nu de exacte ligging in zicht is, kan het overtollige kurk binnenkort weggesneden/weggestoken worden.

http://i73.photobucket.com/albums/i203/Jean_Hoogstad/PICT3711.jpg

http://i73.photobucket.com/albums/i203/Jean_Hoogstad/PICT3712.jpg

Tot zover maar weer
Groeten
Jean

Frank_N

#73
Euh, Jean: Weet U zeker dat er geen trein tegen die draadeinden bolt???

Groet van Frank
Groet van Frank

Jean

#74

Dat weet ik (nog) niet. In deze opstelling heeft nog geen trein gereden.
Die dingen moeten nog ingekort worden. Sommige klusjes worden geregeld uitgesteld, een beetje luiigheid van mij denk ik.

Groet, Jean