Ongeval Museumlijn ...

Gestart door rixke rail, 29 september 2021, 10:04:32 AM

ACFI

Molli doet in het seizoen dagelijks elf slagen tussen de stad en het strand. Je kan niet echt zeggen dat er weinig gereden wordt.

Als je de kusttram regelmatig neemt, dan zie je ook regelmatig ongelofelijke stommiteiten van autobestuurders, fietsers, ... Als dit gebeurt op een stuk waar de snelheid hoger ligt, heb je ook brokken.

Bij het ongeval van de hardhorige mevrouw kan je je wel de vraag stellen waarom er auto's mogen parkeren op een straat met tram en tweerichtingsverkeer. De geparkeerde auto's laten net genoeg plaats voor de trein. Als je als chauffeur niet de reflex hebt om dadelijk in achteruit te gaan, krijg je Molli op je schoot.

ACFI

Metpetergaathetbeter

bij sommige zaf al eens iemand afstappen met een vlag of......om het overstekend verkeer tegen te houden .... blijkbaar niet overal want lastig en snelheidsvertagend

Metpetergaathetbeter

eigen bestaan geen slimme ongevallen alleen domme ongevallen...

Havoc

Citaat van: ACFI op 03 oktober 2021, 09:39:14 AM
Bij het ongeval van de hardhorige mevrouw kan je je wel de vraag stellen waarom er auto's mogen parkeren op een straat met tram en tweerichtingsverkeer.

Neem in Gent eens tram 1. Eenmaal voorbij het Van Beverenplein richting Wondelgem/Evergem. Dat is op sommige plaatsen millimeterwerk.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

stoomlokje

1° spoorvoertuigen hebben altijd voorrang
2° als er rails liggen, zou je tenminste moeten uitkijken of er geen spoorvoertuig aankomt , trouwens bij het uitrijden van een parkeerplaats altijd uitkijken naar aankomend verkeer.
3° Bij de andere ongevallen:bij een bewaakte overweg : altijd stoppen voor de slagbomen en/ of rode lichten, maar dat zijn veel mensen blijkbaar vergeten.
4° bij een onbewaakte overweg :altijd stoppen en uitkijken naar aankomende spoorvoertuigen.

nmbssncb

nmbs < Willy > sncb
===============

Metpetergaathetbeter

ik weet niet of dat.....dan rijden ze gewoon tegen de rails met schade tot gevolg .......en staan ze ook vast !

Metpetergaathetbeter

van die tanden die uit de weg steken waar als je van de andere kant komt gewoon toerijdt...(of een variante van dat)

Havoc

Citaat van: nmbssncb op 03 oktober 2021, 11:43:52 AM
Afdoende oplossing in Rusland
De vertaling erbij is wel.... benaderend laat ons zeggen: "Gesloten spooroverweg met verhoogde obstakels voor het stoppen van een defecte trein met een locomotief" Ik vrees dat die obstakels op de weg er niet zijn voor de trein te stoppen laat staan dat dat gaat lukken :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Murphy

Je kan niet altijd alle schuld in de schoenen van de automobilist steken.
Ik moest zo eens in Gentbrugge de Brusselse steenweg over om links af te draaien,
tramsporen in de middenberm en enorm druk verkeer. Kon niet anders dan eerst de ene
richting kruisen en op de tramsporen wachten tot de weg vrij was om mijn weg te kunnen
verder zetten. Nu bleef er maar verkeer komen, geen gaatje tussen om mee te glippen.
Toen kwam er plots een tram aan en die reedt doodleuk met zijn tram tot op 20cm van mijn deur.
Gevolg, ik zag geen kl...n meer van het andere verkeer en kon geen kant meer op. >:( >:( >:( >:(
Dan zat diene trambestuurder te kijken gelijk nen dwazen kloot met ne grijns tot achter zijn oren.
Jammer genoeg waren er daar geen haakskes of 'k had hem der aan gehangen.

Wat is het openbaar vervoer toch leuk
MSM lidnummer 93911
ODB  lidnummer   2283