Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Roco Be 4/6 SBB 12320 Museumversi

Gestart door Peter, 26 september 2021, 13:55:04 PM

Peter

Dit prachtige model is mijn nieuwste aanwinst. Is wel tweedehands maar ziet er toch super uit. Het zal mijn eerste Zwitserse SBB lok zijn.
Ter info er zijn veel foto's van Zwitserse SBB en BLS loks die test gereden hebben op de Höllentalbahn en de Schwarzwaldbahn. :) :) :)
Of de door mij gekochte model de SBB Be 4/6 lok dit ook ooit heeft gedaan weet ik niet. Maar dat maakt me niet uit.

PS. je vind blijkbaar nog maar weinig Zwitserse modellen en wat is er met HAG

20210925-123407-resized-614f136633b60 by Peter Verlooy, on Flickr

Met vriendelijke groeten
Peter

Boemeltrein

HAG zat in slechte financiële papieren en is overgenomen door het bedrijf waar ze mee samenwerkten voor hun elektronische prints. Voor het 4de kwartaal staan nieuwe uitvoeringen van de Re 620 gepland en de Re 421 in TEE-livrei en Rheingold-livrei. Door de overname gaat HAG nu ook meer de digitale toer op, er is nu een HAG-module "Polynet" om te schakelen, besturen en te automatiseren.
En kwestie van aanbod Zwitserse modellen hebben de meeste fabrikanten toch Zwitserse modellen in hun aanbod?  ???

Peter

Gunther,
Bij bvMde grote Modellbahnshop Lippen staat er niets meer van Zwitserse modellen bij Piko ook de Ae 6/6 niet
Met vriendelijke groeten
Peter

Boemeltrein


Peter

Gunter, die Roco is ten vroegste 3e kwartaal 2022 en van de Acme is de prijs nog niet bekend en is het een beperkte oplage
Met vriendelijke groeten
Peter

Boemeltrein

Dat is tegenwoordig zo in de modelspoorwereld of wel moet je snel zijn door de beperkte oplage of geduld hebben tot het uiteindelijk verschijnt, ik heb nog zo'n een wishlistje bij LSModels en ik denk dat ik niet de enige ben ;D

C.B.

De Ae 6/6 van Piko is exclusief voor de  Zwitserse markt.
Echter , de modelwinkel Hünerbein in Aachen had er ook eentje in de vitrine staan , dus soms komt het model wel in andere winkels terecht.
Maar zeker voor de CH modellen , is het echt erg de laatste tijd , bestel je niet op voorhand , dan heb je in de meeste gevallen pech.
Zelfs als je voorbesteld val je soms ernaast.

Bij mij is het de laatste tijd gewoon zo , kan ik het niet krijgen dan is het maar zo , ik lig daar niet meer wakker van , en goed voor mijn financiën ook.

Groetjes.
Claudio.

Peter

#7
Spijtig genoeg is de Piko Ae 6/6 wat aan de dure kant voor mij. (over de 500,00 eur)
Als ik een Ae 6/6 zou kopen zal ik wel tevreden zijn met het Roco model dat ondertussen in verschillende uitvoeringen op de markt gebracht werd
Mijn favoriet is nog steeds de groen versie met of zonder zilverkleurige strip
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Heb het model daarstraks ontvangen.
Analoog rijdt het heel goed en bijna geruisloos
Doch als ik er een decoder in steek gaan wel ineens de koplamen aan maar de lok beweegt niet
Heb verschillende 8-pins decoders geprobeerd als ook deze gereset 8 op 8 en ander adres doch niets helpt.
Weet iemand raad??
Met vriendelijke groeten
Peter

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Peter

Veranderd niets aan de zaak. In beide gevallen beweegt de lok miniem in schokjes.
Vermoed dat hij gesmeerd moet worden, alhoewel analoog wel in orde
Met vriendelijke groeten
Peter

Alberke

nochtans een typisch verschijnsel als je de decoder "ondersteboven" aansluit. C54 truc toegepast?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Alberke

Waarschijnlijk voor de miljoenste keer:

Alleen met ESU decoders!
C54 op nul zetten
Lok op spoor
F1 drukken
Lok vliegt even vooruit
Motor is ingegesteld!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

ACFI

Afhankelijk van de motor/aandrijving kan de even wel een meter of meer zijn.

Een gewaarschuwde Peter is er twee waard.  :)

ACFI