bergen - welk gips?

Gestart door Janssfs, 07 november 2006, 13:40:38 PM

n/a

Dank U Gerolf !U heeft mij weer eens gered mijn eeuwig durende dank hiervoor.Sorry aan iedereen mijn link stond eerst op 28 maar er was geen foto te zien dan maar hulp ingeroepen en de link stond dan wel op 29 na een dag of 2!Mea culpa.

n/a

Valt mij hier op dat ik nogal veel hulp nogig heb![:D]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door duracell2
Valt mij hier op dat ik nogal veel hulp nogig heb![:D]
Dat is normaal. Dit is hier immers een zelfhulpgroep voor modelspoorfanaten [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

jean-luc

SSFS, of Jan,

Als je kunt wachten tot MSM 55 met de bouw van je landschap. Daarin komt de beschrijving van de bouw van het landschap van de module Le Belge. Een module die mijn echtgenote (55 kg) alleen kan opheffen, zonder schade kan verplaatsen en in de kofferruimte plaatsen.
Zo licht en stevig is die ... module.

Groeten, Jean-Luc

Janssfs

 

n/a

Een erg late reactie, maar wellicht heeft iemand die nu nog een berg gaat maken er nog wat aan:

Gebruik wellicht eens geen gips maar flexibele tegellijm. De kleur is fraaier, makkelijk te verwerken en brokkelt niet af. Zelf gebruik ik dat op een modelbaan die naar beurzen wordt versleept en het zit er (ook na stevig misbruik) nog prima op: http://www.nproject.nl/modelspoor-scenery/bergen-maken.html

ruben13

mijn onder grond is van stiroduur zeer licht (goed voor modulles)
en dan werk ik dat af door daar spaaster tegen tesmeren en de juit vormen uit te krassen ( gips vind ik nogal swaar en zwak rap kapot)

timbo

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Hele bergen zou ik niet van gips maken.
Dat wordt nog al zwaar.
Giet in mallen met MODELEN GIPS rots blokken en plak die op een frame van houten latjes en gaas dat je eerst met kranten over plakt hebt.
Alle andere gipsen hebben niet zo een goed resultaat als model gips.
De ruimte tussen de geplakte rotsen vul je op met w.c papier gedrenkt in de vloeibare gips(beetje houtlijm er bij dan droogt het niet zo snel.
Modelgips vind je in de bouwhandel in pakken van 5 kg.

Ik zal een paar fotos zetten om te laten zien hoe het er ongeveer uit kan zien dan.

Nu gaat er iemand schrijven dat je ook huper de pup gips kan gebruiken wat veel goedkoper is enz.
En die persoon heeft.......
Je moet het natuurlijk zelf weten,maar ik raad dat af.
en dat is echt ervaring.(2 builen)

wim ysbeer


ik ben een beginner en heb het mischien niet goed gelezn maar waar haal je die MALLEN..

vriendelijke groet tim

timbo

citaat:
Geplaatst door ysbeer

CiteerGeplaatst door janjozef

Ik durf niet reageren. Maar uw manier is zeker goed.

Jan



Nooit bang zijn jan,maar ik vind het wel eens leuk een beetje te provoceren[:D]

Paar bergjes (van modelgips[:p])



[/img]

wim ysbeer


hoe geef je dat effect van die stenen dat ze er zo echt uit zien??

vriendelijke groeten tim

ysbeer

Die stenen muren zijn gegoten van gips in mallen van spoirle.
hij heeft vele modellen ik zal (als ik hem nog vinden kan)de catalog naar je sturen.
Grappig je eigen tekst weer te lezen zonder dat je dat in de gaten hebt (het orgineel stond vorig jaar al op het forum)
De rots mallen zijn van woodland.
Her en der te koop (smalspoor nederland in borkel en schaft b.v)
ik stuur je nog wel een P.M.
wim

adrievans

citaat:
Geplaatst door dieseltje

citaat:
Geplaatst door Tom

Je kan ook je bergen van een soort vezelpap maken.



Is dat ook die methode van Jacques Le Plat ??(met het laten weken in lauw water + behangerspapje etc...   Enig probleem lijkt me om van dat "softboard" te vinden....  Ik kom het nergens meer tegen.. (ook niet in van die prikborden)

Benny


Soft board hebben ze bij de doe het zelf zaak als ondervloer voor laminaat
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.