lakdraad ontmantelen

Gestart door Dirk, 24 september 2021, 13:12:53 PM

Dirk

ja, ik heb ook die busch 9500, mar als ik een lijntje wil maken dan loopt die lak uit, is nogal vloeibaar. Maar een foto wil ik wel zien, ik had al een 10 tal assen klaar, maar nu passen die niet meer in de bougie, ik denk dat ik de weerstand op de as ga moeten plaatsen.
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

C.B.

Het heeft even geduurd , maar hier is opnieuw een foto van de bezetmelding op een wagon.
In dit geval een Roco containerwagen type Sgns.

1) Eerst een druppeltje secondenlijm in het hoekje aan de kant waarop het geïsoleerd wiel zit , en nadien de SMD weerstand plaatsen (ik heb 15 kΩ als waarde)
2) Goed laten drogen , en daarna met een zeer fijn penseeltje de zilverlak langs beide kanten een verbinding maken - niet op het zwart komen van de SMD , want dan overbrug je de weerstand.
3) Enkele uren laten drogen , en nadien zeker meten op de wielen dat je de weerstandswaarde hebt.
4) Dan langs de binnenzijde (bij 4 assige wagens of meer) een stukje wegsnijden , zorg wel dat je de stang met remblokken langs de zijde waar de weerstand NIET komt , de bevestiging laat zitten.
5) Klaar - foto maakt het wel duidelijker.  :D

Groetjes.
Claudio.