Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Wissels met 3D printer

Gestart door Peter, 23 september 2021, 16:37:01 PM

Peter

Hallo,
In de nieuwe MIBA uitgave (nr 10/21) staat een heel artikel van ruim 5 pagina's over het maken van, in dit geval oude Preussische wissels met een 3D printer. Heel interssant, met rails in nieuwzilver.
Is er hier niemand die ook eens Belgische wissels van vroeger, of speciale vormen  zo kunnen zou produceren?? ;) ;) ;)
Met vriendelijke groeten
Peter

eve

En U betaalt de ontwikkelingskosten uiteraard...

Erik.

svvander

Citaat van: Peter op 23 september 2021, 16:37:01 PM
Hallo,
In de nieuwe MIBA uitgave (nr 10/21) staat een heel artikel van ruim 5 pagina's over het maken van, in dit geval oude Preussische wissels met een 3D printer. Heel interssant, met rails in nieuwzilver.
Is er hier niemand die ook eens Belgische wissels van vroeger, of speciale vormen  zo kunnen zou produceren?? ;) ;) ;)

Goh, met een beetje kunst en vliegwerk, is veel te tekenen en/of te produceren. Als je een voorbeeldje hebt met de juiste maten... dan wil ik er mij wel is aan wagen (verwacht niet dat het binnen een week klaar is, in mijn geval is het vooral om eens iets nieuw te proberen).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Dirky

Met een PROTO87/tijdperk II  baantje/diorama in mijn gedachten, heb ik heel wat stukken voor wissels getekend met het oog op 3D printen. Ik zou dus een wissel kunnen maken maar reken dan maar op een prijs van +150€ (minimum) per wissel...