Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Ongeluk (uit de oude fotodoos)

Gestart door nmbssncb, 16 september 2021, 13:52:48 PM

Metpetergaathetbeter

wegenwiki zegt Geschiedenis N60
De weg is grotendeels aangelegd tijdens de Oostenrijkse periode. Rond 1793 was de weg volledig aangelegd.[1] Vermoedelijk is de weg in de jaren 1960 en 1970 op diverse plaatsen omgebouwd tot expressweg en is een omlegging bij Oudenaarde gerealiseerd. Oorspronkelijk moet het gepland zijn geweest om de weg tussen Gent en de E429 volledig met 2x2 rijstroken uit te bouwen. Ten zuiden van Dergneau ligt zelfs een stukje 2x2 rijstroken in ruwbouw inclusief een tunnel over een lokale weg. Het aangelegde stukje is nooit verder afgebouwd en ligt er al jaren nutteloos bij.

Dirky

#16
---

nmbssncb

De foto dateert ofwel uit de (late?) jaren vijftig of misschien jaren zestig...  De locatie is mij totaal onbekend en mijn vader kan ik het niet meer vragen...

Mijn vader werkte toen (waarschijnlijk) op NMBS werkplaats Merelbeke en rukte wel eens (vrijwillig) uit met het "reddingsteam" (ook midden in de nacht) na een spoorongeluk in de regio.  Of hij erbij was bij dit ongeluk weet ik niet (ik herken hem niet op de wat wazige foto).

Mijn vader was eerder werkzaam voor de NMBS in Mechelen vanaf 1936 (was toen 16 jaar) maar werd eind jaren veertig (vermoed ik) overgeplaatst naar Dendermonde, en in 1952/53 naar Merelbeke.
De foto kan dus ook genomen zijn toen hij in Dendermonde gestationeerd was...

Forumleden die het materieel kunnen plaatsen, kunnen waarschijnlijk de meest correcte schatting geven van het jaar waarin die ongeluk heeft plaatsgevonden (bestaat er een database waarin alle NMBS spoorongelukken zijn gelogd?).


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Herwig

#18
         De Intercom-wagens  (later NMBS 1000G2) werden gebouwd A°1962-'63,  dixit Peter 'CoolTrain'

         Maw het ongeval met de Intercom-wagens op de zw/w-foto van Willy NMBSNCB zou dan later gebeurd zijn ...nà 1962 . 

         https://www.cooltrain.be/index.php/nmbs-type-1000g1-en-1000g2