Nieuws:

Nu in MSM 253 DIVERSE: Recensies * Beurstip * Verkiezing van model van het jaar * Inhoudsopgave 2024

Hoofdmenu

LS MODELS 11/12/21/27

Gestart door mardig23, 13 september 2021, 15:56:50 PM

krispy

Is er ondertussen iemand die eentje met sound heefd en een esu lokprogrammer in huis ?
Kan deze persoon eens kijken of er een loksound 4 of 5 insteekt en eventueel de cv gegevens downloaden via de lokprogrammer en file doorsturen , reden heb eene zonder sound besteld omdat ik hier een voorraad loksounds 5 heb liggen
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

itchy

Citaat van: OlivierV op 04 oktober 2021, 09:43:42 AM
Citaat van: Sicco op 13 september 2021, 16:00:45 PMLetwel, allemaal 'late' varianten  8)
Zelf hoop ik op nog wat vroege varianten van de 21/27
2149 en 2756 zijn toch zonder magelan-logo en uic-nummer?
Of zijn er nog verschillen waar ik over kijk?
Sinds enkele dagen ben ik de gelukkige eigenaar van NMBS lok 2149 (op schaal H0, welteverstaan) en niettegenstaande de aankondiging van de fabrikant & de vermelding op de doos dat dit een TP VI model is - wat ik eigenlijk wat spijtig vond, zie mijn handtekening - krijg ik de indruk dat dit niet klopt. Tien jaar geleden heb ik ook de 2118 gekocht, op die doos staat TP V. Als ik beide loks vergelijk, zie ik geen verschil (wat minieme kleurverschillen ter hoogte van de draaistellen).  De 2118 heeft als revisiedatum 05.02.2002 en de 2149 heeft... géén revisiedatum?!  Dat lijkt me toch wel onmogelijk voor een lok TP VI.  Op de site van LS Models staat bovendien dat de 2149 uitgerust is met airco, maar dat is niet het geval op het model.  Ook geen Magelan logo.  Beide loks hebben Oostende als stelplaats, maar dat is zeer lang (altijd?) het geval geweest voor de 21'ers dacht ik, dus daar zijn we ook niet veel mee qua tijdsbepaling.  Gewoon uit nieuwsgierigheid... weet iemand iets af van de historie van deze 2149?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ronny-vdv

Mvg,

ronny-vdv

itchy

Dank u Ronny, dit model van de 2149 is dus volop TP V !
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Sicco

Ik heb de 2149 bewust gekocht omdat het dus géén tijdperk VI is. De loc is zo goed als hetzelfde als de afleveringstoestand (waarbij helpt dat de 21's al de 'moderne' nummers hadden) en mist niet alleen het in tp VI aangebrachte UIC-nummer, maar ook de magelan-stickers. Tijdperk IV-V is dus prima voor deze loc! Het feit dat er geen revisiedatum op staat plaatst de loc zelfs eerder in de periode voor de eerste revisie, dus 1987-1996

Metpetergaathetbeter

die IV-V uitvoeringen zijn bij mij zowat alles hier binnenkomt, met de rijtuigen van uitvoeringen en verscheideneid van kleuren voor mij de mooiste periode in het (model)treingebeuren.