Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

LS MODELS 11/12/21/27

Gestart door mardig23, 13 september 2021, 15:56:50 PM

mardig23

Mvg Karl

Sicco

Letwel, allemaal 'late' varianten  8)
Zelf hoop ik op nog wat vroege varianten van de 21/27

ronny-vdv

#2
En hopelijk zijn de prijzen aanvaardbaar  8)

En Karl, voor IS moet je in Afghanistan zijn  ;D ;D
Ik weet het, het is de kleine letter 'L', maar komt wel laconiek over  ;)
Mvg,

ronny-vdv

oebr

Citaat van: Sicco op 13 september 2021, 16:00:45 PM
Letwel, allemaal 'late' varianten  8)
Zelf hoop ik op nog wat vroege varianten van de 21/27

sluit ik me graag bij aan
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Rangeerduivel

Citaat van: Sicco op 13 september 2021, 16:00:45 PM
Letwel, allemaal 'late' varianten  8)
Zelf hoop ik op nog wat vroege varianten van de 21/27

Misschien gaat de tweedehandsmarkt weer wat "rollen" nu er nieuwe modellen voorhanden zijn... :-\

;)

the_gold

Even wat info nodig.
Die hle 2756 heeft al jaren gf koppeling dus het is niet zoals ze nu rondrijden? Dju...

Misschien enkel de 2718 bestellen  :-\ wie weet hoe lang het anders nog duurt...

WVA

Eindelijk opnieuw een reeks 11, al lang op aan het wachten want op de tweedehandsmarkt bijna onbetaalbaar aan het worden

755philippe

Leuk nieuws want dit zijn eigenlijk wel mijn favorieten. Reeks 11 en 27 heb ik al dus nu even gaan voor een 21 en een 11. En hopelijk brengen ze de lang aangekondigde M5  :-\ uit en dan is het plaatje compleet.
Mvg


755philippe

ronny-vdv

#8
Citaat van: Sicco op 13 september 2021, 16:00:45 PM
Letwel, allemaal 'late' varianten  8)
Zelf hoop ik op nog wat vroege varianten van de 21/27
Volgens mij kunnen de loks 2149 en 2756 perfect in tijdperk IV en V rijden.
Ze hebben geen Magelan-logo, geen airco en geen UIC-nummer.
Het enige wat het kan zijn, zijn de gele trapjes en de revisiedatum, maar naar de revisiedatum kijk je toch niet naar als de lok op de baan staat  ::)
Mvg,

ronny-vdv

Sicco

Nou ja en wat toeters en bellen, wat opschriften en de grotere, dikkere nummers.....

Thommy

Citaat van: WVA op 13 september 2021, 19:21:18 PM
Eindelijk opnieuw een reeks 11, al lang op aan het wachten want op de tweedehandsmarkt bijna onbetaalbaar aan het worden

Mja prijzen van de echte 18's is ook niet echt gedaald bij nieuwe uitgave  >:(
Maar idd die HLE11 is zot qua prijs geworden, blij dat ik de mijne heb.
Greetz

Thommy

the_gold

Wat bedoelt men met nieuwe referenties bij bepaalde locs?

Metpetergaathetbeter

#12
dat is gewoon een andere nr. (artikelnr. die je gebruikt om te bestellen) elk van die bevat een loc(of uitvoering die er nog niet eerder was )bij de 12 waren 1206.1207.....een aantal nr die reeds vroeger uitkwamen nu zijn dat de 1209.1211,1212  https://traintamarre.tassignon.be/inventaire_H0/inventaire_H0_new1.php?type=HLE#S%C3%A9rie%2012 hier zie je de eerdere uitgebrachte nr's met ref.nr.(die is verschillend voor dezelfde loc al naargelang conventioneel, met decoder of geluidsdecoder is voor Ac zoijn er dan andere referentie(artikelnr's)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: ronny-vdv op 13 september 2021, 20:10:27 PM
Volgens mij kunnen de loks 2149 en 2756 perfect in tijdperk IV en V rijden.
Ze hebben geen Magelan-logo, geen airco en geen UIC-nummer.
Het enige wat het kan zijn, zijn de gele trapjes en de revisiedatum, maar naar de revisiedatum kijk je toch niet naar als de lok op de baan staat  ::)
tja ik dacht dat het dak van een oude 21/27 goten (tijdperk IV uitvoering )verschillend was dan de latere. als je wilt gaat alles en als je alleen je trein/baan ziet kun je een zekere vrijheden permiteren of je gaat iemand zoeken om te ruilen, een nee heb je en na wat klappen kan een ja ook komen  ;)

Bij mij zou er wel een 21 of 27 bij kunnen zonder computernr. omdat op een paar na allemaal loc's zijn zonder computernr's en omdat andere geen aanpassingen willen doen/geen zekerheid biedt zullen hier nog wel enkele welkom zijn

the_gold

Toch na een nacht overslapen de 1182 besteld. Tis maar in 2022 dat ze komen...