Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

welke programma's worden er zoal gebruikt om te rijden

Gestart door raf, 13 september 2021, 12:53:14 PM

dani

Citaat van: Klaas Zondervan op 14 december 2021, 10:53:18 AM
Ik gebruik SDD (Systema Decem Digitorus). Tienvingerig systeem oftewel handbediening. :D
een vaak onderschat systeem dat heel flexibel is, zelflerend werkt,  je niet in de steek laat en altijd uitbreidbaar naargelang je vrienden hebt die komen helpen :) :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

i_m_johny

Citaat van: raf op 13 september 2021, 12:53:14 PM

nu het probleem wat ik ondervind is dat als je met een trein of 10 rijd je steeds moet bladeren om bij de juiste lok uit te komen

het programma van digikeis zelf laat je wel toe om meerdere regelaars te openen maar na 4 is het beeld scherm wel vol .



Ik heb 2 24"inch schermen, wat in dit soort situaties geen overkill is.
(of een hogere resolutie kiezen van je beeldscherm)?


Groeten,


Jan

raf

Jan dat is het probleem het scherm kan niet in een hogere resolutie
en je kunt maar 1 laptop aansluiten op de dr5000
of ik moet proberen die draadloos mee aan te sluiten dan ben ik onbeperkt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Hier geen programma.

- DR5000 met multimaus regelaar en een smartphone met de Z21 app van roco om de treinen te bedienen.
=> leuke aan de DR5000 is dat je de oude Roco 10764 versterkers met transfo ook kan gebruiken om bepaalde stukken van je baan in secties te delen. Zo zijn die niet verloren.

-> Op de club met de modulebaan doen we de Ecos 2 met koploper, koplopere gebruiken we momenteel wel enkel voor de wissels om te leggen en de treinen wat te volgen, voor de rest rijden we eigenlijk gewoon met de hand. Meestal een ploeg van 3 man (opstelsporen en dan een machinist per rijrichting).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

C.B.

iTrain (software) en het Dinamo systeem.(Hardware)  :)
Groetjes.
Claudio.