welke programma's worden er zoal gebruikt om te rijden

Gestart door raf, 13 september 2021, 12:53:14 PM

raf

Ik heb dus een dr5000 van digikeis en ik rij met een roco multymouse
nu het probleem wat ik ondervind is dat als je met een trein of 10 rijd je steeds moet bladeren om bij de juiste lok uit te komen

het programma van digikeis zelf laat je wel toe om meerdere regelaars te openen maar na 4 is het beeld scherm wel vol .

is er een programma waar je meerdere regelaars op je scherm kunt krijgen .
de bedoeling
lok kiezen
dan de functies aan uit zetten
richting
en hoe snel hij moet rijden
daarna het venster verkleinen zodat alleen de snelheid en de lok naam/nummer zicht baar is

zo kun je dus een groot deel naast en onder elkaar krijgen en is het bij een probleem sneller bij de betreffende lok te geraken

in een esu controler zit zo een soort van manier in dat je een deel treinen links en rechts hebt staan waarbij na aan klikken deze op de regelaar te bedienen is

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.


raf

Rudy dat zou te gemakkelijk zijn hé
ik ben voor de rest best tevreden van de dr5000
Itrain leek me wel iets en digipet ben ik nu aan het bekijken


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

krispy

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

svvander

Ik heb vorig weekend iTrain in combinatie met Digikeys DR5000 aan het werk gezien... werkt ook goed.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

WVA

Ik rij al een 5-tal jaren een Ecos centrale in combinatie met "koploper".

i_m_johny

#7

Central Station aansturen met VNCviewer en ook REmoteCS3 en Marklin Mobile station op Smartphone en iPad.


Groet

ebs2650

Ik  rij met ecos2 met een tweede ecos2 aan de sniffer ingang van de eerste. ITrain lite versie  om de wissels en seinen aan te sturen.

Esu  switchpilots om de wissels aan te sturen en signal pilots voor de Belgische seinen. Esu terugmelding.

95 %  van mijn locs hebben een esu lokpilot aan boord.

Samengevat : veel esu, zeer tevreden hierover.

Snobby Crash

Ikzelf rij thuis met iTrain. Zeer tevreden van! (centrale die ik gebruik is Ecos)
Op de club rijden we met onze nieuwe modulebaan "Braives" ook met de DR centrale Digikeijs en iTrain. Ook deze combinatie doet het fantastisch goed! Kom gerust eens een kijkje nemen in onze club Het Spoor te Sint-Niklaas!

Geef me dan wel eerst even een seintje wanner je langskomt he! en ja, onze club is momenteel dicht wegens de corona maatregelen...

Gr Geert 

B_Modelbouw

Ik ben een tevreden KOPLOPER gebruiker...

Gratis, geen verdere ontwikkeling maar wel vrij volledig en stevige ondersteuning door medegebruikers in Forum, YouTube, Facebook, ...  Nederlandstalig, rij vensters zoveel je maar wil, zowel manueel, half automatisch of volledig automatisch rijden.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


gardevil

Hier ook een tevreden Koploper gebruiker, in samenwerking met MRdirect.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

darick69

Totnu toe geen programma's,  enkel draadloze (blauwe) multimaus(en) ROCO, wisselbediening elektrisch/manueel.  Bedoeling is wel een wissel/sein sturing met Arduino te bouwen..
 

dani

Een alle bekabeling en zo gedaan is op de baan   (of toch een basis om te rijden)  gaat het hier waarschijnlijk ROCRAIL worden icm de ECOS -II.
Ik ben nu aan het bekijken hoe het allemaal werkt en hoe ik het spoorplan er in krijg.
Dat laatste gaat nog wat hoofdbrekens kosten, het is een redelijk "zware" baan.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Klaas Zondervan

Ik gebruik SDD (Systema Decem Digitorus). Tienvingerig systeem oftewel handbediening. :D