Helemaal nieuw hier

Gestart door Ferdinand, 06 november 2006, 07:55:54 AM

Ferdinand

Goededag allemaal, ik zal me even voorstellen

Ben ferdinand 37 jaar en kom uit Nr Brabant, ik woon samen en heb een kleine boef van 5 jaar genaamd Noah, ik heb het virus na 20 jaar toch weer te pakken en wil na maanden en maanden lezen op internet weer beginnen

De baan die ik tot mijn beschikking heb qau afmetingen zal zijn
in U-vorm 2.30 meter x 1,60 meter - 4,40 meter x 1,80 meter - 2,80 meter x 1 meter

Ik heb van veel willen en wegen gekozen om met spoor n te gaan werken

thema zal duitsland worden met tijdperk IV en V, wil een schaduwstation met min 8 opstelsporen, rangeergedeelte ( goederen opslag overslag ) een groot station ( Baden-Baden ) 1 of 2 kleine stations ergens boven 1 of 2 parade gedeelte?s

De bedoeling is om alles voldig digitaal te maken en en de modules ook zelf te maken

Ik heb er voorlopig 5 a 6 jaar voor uitgetrokken als ik het daarmee haal hahaha

Hopelijk kan ik hier de kennis van de mensen gebruiken omdat het digitale tijdperk voor mij geheel nieuw is, maar hoe groter de uitdaging hoe mooier het is

Groetjes ferdi, ps. een heel mooi forum :D

DelticPower

Hallo Ferdinand, welkom op dit onvolprezen forum. Veel plezier met de onderwerpen.Groeten van andere Brabander.[:D][:D]
Groeten van Jan

janjozef

Welkom ferdinand stel uw vragen gerust een antwoordt krijgt ge hier steeds maar niet altijd op uw vraag[:)]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Ferdinand

he hallo allemaal nou ikheb een heleboel vagen[:I]

Het volgende had ik voor me uit bedacht

hobbyruimte is de Slaapkamer
Schaal: N
-Digitaal: Intellibox of Esu en Koploper
-Lok-decoders: DCC en Selectrix
-Rails: fleischmann pico
-Periode:IV - V
-Landschap: heuvelig met een enkele berg aan de randen
-Lay-out: U-vorm
-Grootte: Hoofdplan: linker been 2,30 (muur) x 1,60 middenstuk 4,40 (muur)x 1,80  rechterbeen 2,80 (muur + raam ) x 1,00 meter (dit is vlak of heuvelachtig ivm raam ) (weet allen nog niet onder welke plaat de schaduw station moet komen ) en ik wil mijn ontwerp zo hebben als er een treintje verdwijnt dat het een tijdje duurt voordat hij weer tvoorschijn komt en dit miss op 2 plaatsen

Ik had net in het 1e bericht geopperd over de thema Duistland om het station Baden baden te gebuiken, heb wel een droom en dat is Oostenrijk en met name Zuid-Tirol, en waarom dit omdat al mijn familie daar woont rond om de buurt van Wattens, Hall in Tirol en Insbruck

Mijn droom zou zijn om het station Insbruck te gebruiken, alleen is daar geen bouwmodel van, is het mogelijk om zoiets zelf te maken en zoja waar kan ik zoiets vinden

Betreft de electronica met name de blokmelders, seinwissel module?s enz die wilde ik zelf gaan maken aangezien dit een flinke kostenplaatje is en  ik vroeger altijd met electronica heb ziten pielen ( ben div site?s tegen gekomen met voorbeelden )en wat is mooier dan alles zoveel mogelijk zelf te maken

ik ben nu al een paar maanden aan het lezen op internet maar moet zegen het wordt steeds onoverzichtelijker voor mij zoveel info hahaha

kunnen jullie een paar schoten voor de boeg geven

dan zal mijn dank heel groot zijn

groet ik jullie ferdinand[:D]

Ferdinand

mijn leeftijd blijft op 12 jaar staan was dat nog maa zo hahahaha

moet 37 jaar zijn klein verschilletje[:o)]

Greg

Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Tom

Tom

loebaske

Welkom op dit forum en je heb al het ??n en ander van jezelf bloot gegeven...[;)] maar soms is het intressant dat andere leden van het forum eens kunnen nalezen met wat je bezig bent.. en daar is het draadje >mijn profiel< soms zeeeeer belangrijk..
dus kruip in je pen en vul je profiel aan  [;)]

Groetjes
Eric

Arbeco

Ferdinand, namens een andere treinzot uit je buurprovincie, welkom!

Groeten uit Zeeland,
Lennart.
Old diesels never die...

Roderik

Joepie !!!
Nog een N-er.

Van harte welkom Ferdinand!
Always be modelling!

Gerolf

De N-populatie is aan 't uitbreiden hier. Mooi zo!
Een electrotechneut die nieuwe uitdagingen zoekt: nog beter!
Dit om te zeggen dat je welkom bent, h? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marimon

citaat:
Ferdinand
hobbyruimte is de Slaapkamer


...maar daar beoefen ik een ander hobby hoor[:p][:p][:p]
welkom Ferdinand
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Ferdinand

kijk voordeel van een groot huis, meerdere slaapkamers, dus kan ik meerdere hobby?s erop nahouden [:o)]maar had deze wel verwacht alvast bedankt voor jullie leuke reactie?s

ps, de vrouw des huize kwam opeens met een mooi plan ( kies die andere kamer) die is dus kleiner en de mate die ik net opgaf haal ik nu niet precies, ik heb een plattegrondje gemaakt, en wou jullie vragen wat voor een werktafel ik moet neerleggen, mijn voorkeur is nog steeds een U-tafel, er moeten ook bergen op komen en als het kan niet al te laag

ik ga ff kijken of er een treath is betreft een afbeelding bijvoegen

oja heb dus ongeveer 10 vierkante mtr eff hopelijk is dit genoeg voor een leuke n-spoor

cheer ferdi

Ferdinand

citaat:
Geplaatst door loebaske

Welkom op dit forum en je heb al het ??n en ander van jezelf bloot gegeven...[;)] maar soms is het intressant dat andere leden van het forum eens kunnen nalezen met wat je bezig bent.. en daar is het draadje >mijn profiel< soms zeeeeer belangrijk..
dus kruip in je pen en vul je profiel aan  [;)]

Groetjes
Eric



volgens mij heb ik dat als eerste gedaan, althans als jij dat draadje bedoeld ->profiel<- ik sta op pagina 8[:o)]

cheers ferdi