NMBS Type 1 Marklin/Trix voor wie steeds het antwoord kreeg "uitverkocht"

Gestart door Boemeltrein, 11 september 2021, 20:40:17 PM

Boemeltrein


evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

stoomlokje

en invoertaksen want bedrag is hoger dan 150 € + afhandelingskosten vervoerder

Spoorman1

Citaat van: stoomlokje op 11 september 2021, 22:44:07 PM
en invoertaksen want bedrag is hoger dan 150 € + afhandelingskosten vervoerder

Dat was vroeger.. je moet nu altijd btw en douanekosten betalen bij artikelen buiten de EU.
Doe er gerust 50% bij.
Zo, we zijn weer bij de les;-)

Boemeltrein

Dat van die importkosten weten we onderhand allen wel maar ik wilde even aanstippen, waarom is Marklin in Zwitserland waar de koopkracht veel groter is en de levensstandaard hoger goedkoper dan in België? Oké de Zwitserse BTW is 7,7% maar dit maakt niet het verschil. En waarom is het model nog voorradig in Zwitserse winkels? zijn ze verplicht om dit af te nemen van Marklin?  Als je het internet afschuimt kan je het model zelf vindt bij Griekse of Oostenrijkse handelaars. Ondertussen krijg je in België bij onze handelaars te horen "sorry uitverkocht" en dat vind ik zo jammer voor de Belgische modelspoorder.
Enfin, het was maar een overpeinzing van me.

janieburton

Sommige Zwitserse handelaren verzenden vanuit Duitsland of misschien bij deze winkel vanuit Frankerijk
 

rgp

Boemeltrein,

Vroeger (toen de uilen nog spraken, zeg dus ergens 1965-1970) had mijn vader het idee om de kledingwinkel te vervangen door een treinenwinkel.
Wat ik er toen van heb meegekregen, via overlevering later, was, dat je een "pakket" moest in "depot" nemen en dat bij de start je voor 250.000 BFr (+/-6250 euro) wat een enorm bedrag was moest inkopen.(*)

Mss is dat van het pakket nog aan de orde en kan dat de uitleg zijn waarom je in de plaatselijke winkel in Kirabata nog een type 1 vindt.

(*) Ze hebben  de kledingwinkel gehouden :(

Roland

ronny-vdv

leeg
Mvg,

ronny-vdv

janieburton

Citaat van: rgp op 12 september 2021, 14:31:48 PM

Mss is dat van het pakket nog aan de orde en kan dat de uitleg zijn waarom je in de plaatselijke winkel in Kirabata nog een type 1 vindt.

Roland

Dat van het pakket kan ik begrijpen en is zoals je zegt misschien nog steeds aan de orde maar de vraag is als Märklin/Trix een exclusief model maakt enkel bestemd voor de Belgische markt en als het model niet meer verkrijgbaar is bij de Belgische modelspoor handelaren in voorbestelling dan is er toch iets mis bij onze Belgische invoerder van Märklin/Trix of dan liegt Märklin/Trix ons iets voor om ons te doen geloven dat het een exclusief model is voor België alleen en dat het model dan later in buitenlandse winkels opduikt(of zijn dat dan misschien de "overschotten" die niet meer in België verkocht zijn geraakt) is toch vreemd voor een exclusief model voor de Belgische markt.



 

evan

Wie zegt dat t exclusief voor België is?   Das toch de reinste onzin.  Je denkt toch niet dat ze een volledig nieuw ontwikkeld model enkel in een landje zoals België gaan verkopen.  Het is zelfs in de US verkocht en zelfs ginds eerder aangekondigd dan België.



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Rangeerduivel

Citaat van: evan op 16 september 2021, 19:32:21 PM
Wie zegt dat t exclusief voor België is?   Das toch de reinste onzin.  Je denkt toch niet dat ze een volledig nieuw ontwikkeld model enkel in een landje zoals België gaan verkopen.  Het is zelfs in de US verkocht en zelfs ginds eerder aangekondigd dan België.

Moet ik volledig beamen, een Belgisch model kan evengoed in het buitenland gegeerd zijn zoals er hier treinliefhebbers zijn die het hebben voor Duitse, Zwitserse, Amerikaanse en noem maar op loc's. ::)

;)

ACFI

Bij lippe zijn er nog steeds trix en marklin versies te krijg.

Ook b-ware.

ACFI

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

janieburton

Citaat van: evan op 16 september 2021, 19:32:21 PM
Wie zegt dat t exclusief voor België is?

Dat lieten toch sommige handelaren uitschijnen omdat men het niet meer kon bestellen/ voor intekenen, één handelaar zei tegen mij dat ze "er maar een beperkt aantal stuks per handelaar konden bestellen". Hoe verklaart men dat? Heb bij 2 handelaren waar ik regelmatig aankopen doet 2x het zelfde antwoord gekregen dat ik niet meer kon inschrijven en een 3de handelaar waar ik nooit was geweest en telefonisch vroeg of ik nog kon voor intekenen zei me ook dat het niet meer mogelijk was.

Dan is er een probleem bij die 3 handelaren.  :o

Heb hem dan gevonden in het buitenland aan een goedkopere(inclusief verzendkosten) prijs dan in België, sindsdien bij hen niet meer gekocht; spijtig voor de handelaren want die verliezen hier nogmaals een klant  ::)


 

ACFI

Janie,

die Belgische handelaren kunnen gerust de waarheid gezegd hebben. Als buitenlandse winkels de goesting van hun klanten voor een type 1 overschat hebben of meer geld in hun stock willen steken, dan kan je daar nog kopen.

En Marklin produceert wsch enkel het bestelde aantal. 't Is niet dat Marklin nog diepe zakken heeft en met onverkochte stock wil blijven zitten. Kon je vroeger in de Marklin shop in Göppingen nog winkeldochters kon vinden, dan is dat nu ook niet meer het geval. B-ware vind je er nog maar geen restposten. (allez toch enkele weken geleden)

ACFI.