Toch maar eerste een test foto plaatsen

Gestart door 5910, 08 september 2021, 18:57:10 PM

Metpetergaathetbeter

eigenlijk viel het te zien op alle foto's dat er een bijkomende laag op de rupsbanden lag/hing

5910

Toch nog eens een foto om eens een andere resolutie te proberen.
( vorige foto staat op mijn laptop in groot formaat , met schuifbalk onderaan.)

En gelijk eens iets verduidelijken.
Er zitten inderdaad rubberen blokken aan de rupsbanden.
De transportkettingen zijn van de Artitec.

p.s. Het lukt me niet om met mijn fototoestel scherpe foto's te maken in de diepte van het beeld.


Rangeerduivel

Citaat van: 5910 op 13 september 2021, 11:15:09 AM
p.s. Het lukt me niet om met mijn fototoestel scherpe foto's te maken in de diepte van het beeld.

Probeer het eens met je smartphone, die ingebouwde fotoapparaten zijn van kwaliteit beter dan je wel vermoedt...

;)

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 13 september 2021, 11:18:08 AM
Citaat van: 5910 op 13 september 2021, 11:15:09 AM
p.s. Het lukt me niet om met mijn fototoestel scherpe foto's te maken in de diepte van het beeld.

Probeer het eens met je smartphone, die ingebouwde fotoapparaten zijn van kwaliteit beter dan je wel vermoedt...

;)
zeg eens welke camera je hebt, misschien kunnen we je helpen
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Havoc

Citaat van: 5910 op 13 september 2021, 11:15:09 AM
p.s. Het lukt me niet om met mijn fototoestel scherpe foto's te maken in de diepte van het beeld.
Om over een grote diepte alles scherp te krijgen moet je het diafragma van je lens/toestel "dichtknijpen". Zonder meer over je gebruikte toestel te weten is het moeilijk meer detail te geven.

Een gsm heeft het hier gemakkelijker mee omdat die zo'n kleine sensor heeft. Heeft weinig met de kwaliteit te maken maar is zuiver optisch.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Michiel

Foto van iets verder nemen, statief gebruiken, en meer licht op het onderwerp.... maar ik heb er niet veel verstand van; wel zelf ervaren tijdens het doen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

pandur

NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

Rangeerduivel

Citaat van: pandur op 13 september 2021, 12:06:23 PM
Zelfs ZONDER kettingen ! ? !

https://www.youtube.com/watch?v=cZQNQPjZBSg&t=43s

https://www.youtube.com/watch?v=8vnHzPB1yA4

Eric

In het eerste filmpje zitten er wel nog keggen onder de rupsen, maar in het tweede filmpje is de "Deutsche Strenge" ver zoek! ::) ::)

;)

Murphy

MSM lidnummer 93911
ODB  lidnummer   2283

5910

Ik ben in het bezit van een Sony DCS-RX100

Diafragma f 1,8 tot F11.
Sluitertijd 1/200 tot 30 sec.
Belichting past zich aut. aan ,afhankelijk van de sluitertijd en diafragma instelling.

Camera GSM  - ISO 100 tot 800
                     - Belichting  -2,0 tot +2,0
                     - Witbalans  Aut. of keuze  zon, wolk, lamp, tl lamp

Tot nu toe heb ik steeds van op een kleine afstand de foto's proberen te maken . ( ongeveer 20 a' 30 cm )
Misschien kan ik beter van op een grotere afstand de foto maken en dan later een kleinere, ingezoomde uitsnede maken?


Boemeltrein

De kruising is enkel om het zijdelings verschuiven te vermijden, een ketting gewoon links en rechts zou nutteloos zijn

Alberke

Citaat van: 5910 op 14 september 2021, 08:42:54 AM
Ik ben in het bezit van een Sony DCS-RX100

Diafragma f 1,8 tot F11.
Sluitertijd 1/200 tot 30 sec.
Belichting past zich aut. aan ,afhankelijk van de sluitertijd en diafragma instelling.

Camera GSM  - ISO 100 tot 800
                     - Belichting  -2,0 tot +2,0
                     - Witbalans  Aut. of keuze  zon, wolk, lamp, tl lamp

Tot nu toe heb ik steeds van op een kleine afstand de foto's proberen te maken . ( ongeveer 20 a' 30 cm )
Misschien kan ik beter van op een grotere afstand de foto maken en dan later een kleinere, ingezoomde uitsnede maken?
Ik heb toevallig dezelfde (Sony).
Geen probleem om er dichtbij opnames met te maken. Staat hij op i+ ? Op SCN gaat het ook.
Op grotere afstand een foto nemen en dan uitsnijden is een goed idee.
Maar niet inzoomen want dan verlies je dieptescherpte.
En vooral zorgen voor genoeg licht!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

5910

Albert

Neen ,tot nu steeds geprobeerd op de stand M.
Omdat ik dan zowel het diafragma ,als de sluitertijd kan instellen.
Ik ga zeker jou advies eens uittesten.
Welke scénekeuze maak jij op SCN?

Alberke

Macro stand natuurlijk.
Hoewel de manuele stand goed is als je weet wat je doet. Maximaal diafragma voor maximale dieptescherpte, maar dan zakt de sluitersnelheid. Op statief werken dan.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

5910

Ga ik zeker nog uittesten.
Bedankt voor je advies.

Ik heb MSM nr 185 -186 nog eens bovengehaald om het onderwerp " foto's maken", nog eens rustig na te lezen.
Zal waarschijnlijk eerst mijn belichting eens goed moeten bekijken.