Roco model met dikke ronde motor digitaliseren : vraag.

Gestart door eve, 06 september 2021, 19:40:26 PM

eve

Zou u een compacte PCB met decoder-connector kunnen gebruiken om een Roco model met dikke ronde motor te digitaliseren ZONDER DE MOTOR TE VERVANGEN.
Graag opgave van model met gewenst aantal stuks (volledig vrijblijvend op dit ogenblik) aan : erik . verleysen @ gmail . com (spaties verwijderen).

Mvg, Erik.

Rangeerduivel

#1
Ja, ik alvast, al heb ik er maar 1!
Maar de verzenkost zal wat de pan uit swingen eer het zo ver komt mijgedacht.... ::)
alhoewel, als ik mijn gedacht op iets zet ben ik redelijk tolerant wat dat betreft!
We volgen en zien het hier wel

;)

eve

Citaat van: Rangeerduivel op 06 september 2021, 20:05:49 PM
Ja, ik alvast, al heb ik er maar 1!
Maar de verzenkost zal wat de pan uit swingen eer het zo ver kom mijgedacht.... ::)
alhoewel, als ik mijn gedacht op iets zet ben ik redelijk tolerant wat dat betreft!
We volgen en zien het hier wel

;)

Voor welk model ?
Verzending naar Italië : 13,60 €.

Mvg, Erik

Rangeerduivel

Zo de vraag, zo het antwoord,
Die verzendkost kan ik dan wel mee leven...
In mijn geval een Roco 6215 met dikke motor en ingesoldeerde sounddecoder V3.5.
Maar een 8-polig "ficheke" staat er rap aan hoor, dus als je de aantalberekening maakt, tel die éne voor mij er maar alvast bij....we raken er wel uit! ;D

;)
Ps Erik, ik vind jouw vraag om welk model het gaat wat overbodig, bekend is dat het om de oude Roco met dikke motor gaat, nummer van geen belang, dat dient enkel om de loc zijn adres te geven, of zie ik iets over het hoofd? :-\

eve

Citaat van: Rangeerduivel op 06 september 2021, 20:29:19 PM
Zo de vraag, zo het antwoord,
Die verzendkost kan ik dan wel mee leven...
In mijn geval een Roco 6215 met dikke motor en ingesoldeerde sounddecoder V3.5.
Maar een 8-polig "ficheke" staat er rap aan hoor, dus als je de aantalberekening maakt, tel die éne voor mij er maar alvast bij....we raken er wel uit! ;D

;)
Ps Erik, ik vind jouw vraag om welk model het gaat wat overbodig, bekend is dat het om de oude Roco met dikke motor gaat, nummer van geen belang, dat dient enkel om de loc zijn adres te geven, of zie ik iets over het hoofd? :-\

Je ziet over het hoofd dat ik specifiek voor de Roco HLD62 printjes kan leveren voor de front- en sluitverlichting. Mits een nodige aanpassing aan een compacte decoder-connector.

Dit terzijde : uw 6215 is toch gedigitaliseerd...

Mvg, Erik.

Rangeerduivel

Citaat van: eve op 06 september 2021, 20:40:46 PM
Dit terzijde : uw 6215 is toch gedigitaliseerd...
Mvg, Erik.

Ja inderdaad,maar niet zo ordelijk, ik zie het liever zoals het hoort, decoderstekker met ingeplugde decoder en de lichtprintjes zoals het hoort, dus reken er maar een volledige set voor mij bij 8)

;)

eve

Ge ziet : ondanks ons gebrekkelijk italiaans komen we er wel...

Erik, liefhebber van die ongelooflijk oude italiaanse elloks die zo lelijk zijn dat ze mooi worden...

Rangeerduivel

Citaat van: eve op 06 september 2021, 20:57:26 PM
Ge ziet : ondanks ons gebrekkelijk italiaans komen we er wel...

Erik, liefhebber van die ongelooflijk oude italiaanse elloks die zo lelijk zijn dat ze mooi worden...

8) Ik blijf Belg en ik hou het verder ook op Belgisch hoor! :)

;)

SuSke

#8
Zo, dat mailtje is vertrokken  ;)

en aangevuld ondertussen  ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel


eve

Ik zit dus te broeden op een zeer compacte PCB met bijhorende LED-printjes.
Voor de HLD62 heb ik alle maten.
Een HLE20 en een HLD52 ed. : die moet ik compleet opmeten.
Zijn er nog Roco-modellen met dikke motor die in aanmerking komen ?

Mvg, Erik

Thommy

HLE20 heb ik zeker interesse!!!

de HLD59? sommige zweren bij die modellen. ik weet dat u daar reeds een studie op heeft gedaan en dan zei njet...
de HLE29? Die heeft ook nog een "ouder" model. Heb ik ook wel interesse naar dan.
Greetz

Thommy

eve

Ik heb eens naar de HLE20 gekeken. Als ik het goed heb, heeft die al een printje met LED's.
Met lippen voor de bevestiging en positionering.
Een nieuw printje hiervoor maken is een kwestie van het overnemen van de maten...
Ik denk vrij snel aan een HLE20 te kunnen geraken om dat op te lossen.

Mvg, Erik.

Thommy

kan eventueel een oude 20 en 29 uitlenen zodat u kunt meten?
Greetz

Thommy

eve

Dank u voor het aanbod.

Ik wil voor het complete project nog een en ander uitklaren alvorens het definitief doorgaat.
Maar het is genoteerd.

Mvg, Erik.