Uhlenbrock en Esu decoder terug naar fabrieks instelling plaatsen

Gestart door Peter, 06 september 2021, 13:53:11 PM

eve

Citaat van: Peter op 13 september 2021, 10:45:24 AM
... draadje mag trouwens verwijdert worden vermits ik er toch niets uit leer

De forumleden die geantwoord hebben deden hun best.
Maar als je halsstarrig weigert uw handleiding te zoeken en te lezen...

Erik  >:(

RobVille

Probeer eens een andere centrale met voeding ...

Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

Peter

Erik,
inderdaad de forumleden deden hun best maar als het me niet lukt oa doordat ik een digitale leek, en wat betreft electronika, niet slim genoeg ben stop ik er liever mee.
Met vriendelijke groeten
Peter

nmbssncb

Citaat van: Peter op 12 september 2021, 09:24:38 AM
Op de duur zal ik gedwongen zijn die Roco 85 loks terug van de hand te doen wat ik heel spijtig zou vinden

Locomotieven van de hand doen?  Prik er een andere decoder in en als de locomotief dan niet reageert, dan analoog testen, desnoods demonteren en puur de motor op werking controleren, dan de aansluitingen naar de motor, enz.
Verder, lees de handleidingen van zowel de Intellibox als van de Plux22 decoder.  Trek na of de decoder überhaupt kan werken met de Intellibox, alhoewel dat met DCC geen probleem hoeft te zijn.
Zijn er updates voor de Intellibox om recente decoders te kunnen aansturen?

Enfin... werk aan de winkel...


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

RobVille

Citaat:

Probleem bestaat nog altijd. Van zo gauw ik de twee Roco baureihe 85 op het spoor zetten rijdt geen van beide.
Dan funktioneerd ook mijn Brawa 01 niet.
Een 85 met andere modellen (mijn Brawa V100, Piko VT98, Roco baureihe 80 enz) geeft geen probleem.
Raar, raar, raar


Voedingsprobleem? Valt me op dat bij een combinatie van zware locomotieven deze problemen optreden. Leen ook even een andere centrale. Dan kun je inderdaad nagaan of de decoders functioneren.

Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!


Peter

Heb gisteren zo'n toestelletje besteld bij Patrick
Inmiddels in mijn nieuw Piko een Plux22 decoder gestoken en het model rijdt
samen met de Roco 85004 zonder problemen. (dezelfde decoder)
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Heb de keuze tussen ESU 59212 en 59222 voor mijn Roco 85
Eventueel een D&H  22 A4 (is wel duurder)
Zijn allen  Plux22 decoders
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#53
Inmiddels zit ik helaas nog steeds met dat probleem
Kort samengevat: Ik zet mijn Roco 85 op het programatie spoor: CV 8 naar 8 en dus heeft de lok adres3
Herhaal dit nog eens en zet ditmaal CV 1 op adres 85. In beide gevallen rijdt de lok steeds normaal.

Zet mijn Roco baureihe 80 stomertje (heeft een ESU  8 polig decodertje). op dat programatie spoor CV 8 naar 8
Dan CV 1 naar 80 en ook dit modelletje rijdt normaal

Zet ik ze beiden samen op mijn gewoon spoor en geen van beide rijdt

Wat kan er nog haperen?

Het enige dat ik nog vermoed is dat mijn Intellibox versleten is en reeds vele jaren oud.
Kan iemand die even testen aub. Als hij  inderdaad defekt/versleten is moet ik een nieuwe kopen en dat is niet direkt goedkoop
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel


Peter

#55
Hallo Rudy
Het afgebeelde model is wel hetzelfde als mijn oude (oeroude) digibox. Het kan zijn dat die nog helemaal in orde is maar een veel voorkomend probleem bij dat model is (bij die van mij reeds 3 keer) hersteld is moeten worden voor telkens hetzelfde probleem.... de draaischijf onder de beide draaiknoppen die de geest gaf. Niet direkt een dure herstelling, maar toch  :'( 
Het zal dus sparen worden voor een nieuwe. Bij Modellbahnshop Lippe staan er twee verschillende modellen. Wat is het verschil.??
Met vriendelijke groeten
Peter