Uhlenbrock en Esu decoder terug naar fabrieks instelling plaatsen

Gestart door Peter, 06 september 2021, 13:53:11 PM

Peter

Ondanks de antwoorden hier op het forum alsook op het Benelux forum, waarvoor aan allen al mijn oprechte dank, heb ik nog geen oplossing gekregen voor mijn probleem. Ook reset, dus van CV 8 naar 8, vierdelige adressen, enz enz, blijft het probleem bestaan.
Raar, raar, raar
Op de duur zal ik gedwongen zijn die Roco 85 loks terug van de hand te doen wat ik heel spijtig zou vinden
Met vriendelijke groeten
Peter

755philippe

Peter, heb je al eens geprobeerd om een willekeurige loc van adres te veranderen. Indien dat ook niet lukt zou het probleem misschien aan je IB zijn en kun je er gewoon niet meer mee programmeren. Probeer eens met een ander spoor... je weet maar nooit dat er ergens toch een slecht contact op het spoor zit.
Eerlijk gezegd gaan bij mij de UH-decoders er gewoon uit en vervang ze door Esu want heb er destijds ook wat problemen mee gehad maar dit is een eigen keuze.

Mvg


755philippe



C.B.

De Uhlenbrock decoders zijn inderdaad niet de beste decoders (vind ik persoonlijk) , ik heb er enkele die ik niet meer wil gebruiken vanwege toch bizarre verschijnselen die ik tegengkwam tijdens het rijden , maar het resetten van deze decoders , daar heb ik nooit problemen mee gehad.
(ik doe dit wel met het universele Sprog interface en decoderpro.)

Wat ik ook raar vind is zoals Rudy het al aangaf als antwoord om mijn postje hier , dat je voor Uhlenbrock decoders CV 59 moet gebruiken om te resetten.
Ik weet nu ook niet dat dit voor alle decoders van Uhlenbrock zo is.

Groetjes.
Claudio.

Peter

#33
Heb die modellen al eens een paar keer van adres verandert maar niet helpt. Voor het programmeren heb ik een apart stuk rail dat aangesloten is op de IB uitgang voor te programmeren (heb nog geen baan, enkel wat rails op een behangerstafel) zie mijn draadje  over mijn nieuw baantje
Mijn andere loks met dezelfde decoders funktioneren normaal.
Met vriendelijke groeten
Peter

erik de noorman

Is het juiste format bij de IB ingesteld DCC /Motorola/MFX.

Erik.

Peter

Vind mijn handleiding voorlopig niet terug.
Hoe kan ik het format instellen/veranderen?
Bedankt alvast Erik
Met vriendelijke groeten
Peter


erik de noorman

Loc op het spoor zetten. Loc adres ingeven en dan menu of mode toets indrukken. Daarna de het juiste format instellen en bevestigen met enter. Ik veronderstel dat de basisinstelling van de IB op  DCC  staat ingesteld bij jou.

Erik.

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter


Peter

#40
Met Motorola gaat niet
IB box geeft dan fout in loknummer
De decoders zijn alle Uhlenbrock 74560 DCC+Motorola II
Met vriendelijke groeten
Peter

Cozzy

Hallo Peter,
Misschien is onderstaande het proberen waard:
Probeer eens de decoder van een loc die geen probleem geeft te wisselen met de decoder van zo een BR85. Wanneer de BR85 dan geen probleem meer geeft maar de 'goeie' loc wel dan weet je vrij zeker dat het aan de decoder ligt...?
Groet,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Peter

Begin het stilaan op te geven. Zo'n 85 samen met Piko, Fleischmann, zelf een Brawa V100 geeft geen problemen en funktioneerd volkomen normaal.
Dus een van de 85 modellen gaat de deur uit, want als ik de decoder er uit haal en in de Piko railbus VT98 steek funktioneerd die ook normaal.
Om moedeloos van te worden (zeker in het vooruitzicht van de medische onderzoeken die me weer te wachten staan (hart, aders, neuro  :()
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Dus wanneer het niet aan de decoder ligt
Citaat van: Peter op 13 september 2021, 09:40:25 AM
als ik de decoder er uit haal en in de Piko railbus VT98 steek funktioneerd die ook normaal.
wil dit zeggen dat de loc een gebrek vertoont....
Misschien eerlijkheidshalve vermelden in het "te koop" draadje?
Niet alle forumleden (lees potentiele kopers) hebben dit draadje hier gevolgd....en staan daar dus van op de hoogte.

;)
Deze post is enkel een suggestie, geen verplichting natuurlijk ::)

Peter

Lok vertoond geen gebrek. Als ik er een andere decoder in steek van gelijk wat merk funktioneerd het model normaal.
Heb twee 85 modellen, beide nieuw en wil er slechts 1 behouden.
Dit draadje mag trouwens verwijdert worden vermits ik er toch niets uit leer
Met vriendelijke groeten
Peter