Uhlenbrock en Esu decoder terug naar fabrieks instelling plaatsen

Gestart door Peter, 06 september 2021, 13:53:11 PM

Peter

Hoe kan ik mijn Uhlenbrock en/of ESU Plux22 decoders terug naar fabrieksinstellingen plaatsen
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Is in een ander draadje (baureiche 01) reeds vermeld

CV 8 - waarde 8 invoeren
dat recet'(*) de decoder en is voor beide door jou genoemde merken hetzelfde.
En nogmaals, of het een plux of andere bevestigingsvorm is, een decoder blijft een decoder.
Er zijn wel andere CV-waarden voor andere (minder voorkomende) merken om die te recetten

;)

(*)"recetten" en "terug naar fabrieksinstellingen" is een andere uitdrukking voor hetzelfde gegeven.

Peter

Funktioneerd niet. Decoder is ingesteld op 85 en de lok rijdt uitstekend
Als ik cv 8 waarde 8 invoer zegt mijn IB "kein lok"
stel ik terug op adres 85 terug funktioneerd alles normaal
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 06 september 2021, 14:38:38 PM
Funktioneerd niet. Decoder is ingesteld op 85 en de lok rijdt uitstekend
Als ik cv 8 waarde 8 invoer zegt mijn IB "kein lok"
stel ik terug op adres 85 terug funktioneerd alles normaal

Raar....! ::)

;)

Alberke

ah ja, natuurlijk zegt die "kein lok", je hebt die zojuist gereset! Hij heeft nu adres 3
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Peter

Hugo, ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt.
Ik zet de lok op het spoor en wil programmeren dus ik ga nar programeer modus en DCC  bytewise CV 8 en vul daar8 in.
En dan krijg ik de meldiing Kein Lok-
Met vriendelijke groeten
Peter

nmbssncb

Misschien eerst het locomotief adres invoeren en pas daarna CV08?  Moet ik ook doen bij de ECoS II.
Ik ben niet bekend met de Ühlenbrock Intellibox...

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

#8
Citaat van: nmbssncb op 06 september 2021, 18:12:19 PM
Misschien eerst het locomotief adres invoeren en pas daarna CV08?  Moet ik ook doen bij de ECoS II.
Ik ben niet bekend met de Ühlenbrock Intellibox...

Willy

Speelt helemaal geen rol, om het even welk adres wordt gerecet indien het op programmeerspoor staat en je voert waarde 8 in bij CV 8
Zet 10 loc's tegelijkertijd op dat zelfde programmeerspoor en ze hebben alle 10 terug adres 03

;)

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 06 september 2021, 19:45:46 PM
Heb je getest of de loc na reset adres 3 heeft?

Zal wel niet zijn hé Hugo gezien de loc nog steeds reageert op adres 85....

;)

eve

Ik begrijp u toch totaal niet.
"Kein lok" = GEEN LOK. Zoveel duits is toch te begrijpen ?
Ofwel staat er geen lok op het programmeerspoor, ofwel is er geen contact tussen programmeerspoor en de decoder.
Vuile sporen, vuile wielen, verbogen contacten, slecht gemonteerde decoder (zit hij voldoende diep in de connector).
Dus : probeer eerst communicatie te maken met de lok.

Soms (ik weet niet bij Uhlenbrock) moeten wijzigingen die in de software gebeurd zijn weggeschreven worden naar de decoder in de lok. Het lezen van de handleiding kan nuttig zijn om dat uit te vinden.

Het kopen van een gedigitaliseerd model van de fabrikant uit kan goedkoper zijn dan blind experimenteren.
Brawa lijkt me tot hiertoe absoluut niet gebruiksvriendelijk en zijn geld niet waard.

Erik.

Alberke

misschien moet de loc terug uitgelezen worden, dus even van het spoor halen
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

evan

Peter,

Misschien een domme vraag.  Heb je een wel Apart Programmeerspoor?  Ik kan dat niet afleiden van je uitleg.    Dus aansluiting 1 en 2 op de IB en niet 3 en 4 zoals voor het normale spoor.

Want als je wil uitlezen op het spoor (3 en 4 normaal spoor) dan zal de IB inderdaad zeggen "Kein Lok" en blijft alles ongewijzigd.

Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 06 september 2021, 20:21:06 PM
misschien moet de loc terug uitgelezen worden, dus even van het spoor halen

Hugo,
programmeren en uitlezen heeft op zich weinig met elkaar te maken,al doe je het best in die volgorde
Eerst eens uitlezen voor je programmeert kan nooit kwaad, al ben ik niet zeker  of je met een I-box kan uitlezen. ik zie eerder heil in wat Erik schrijft, kontakt tussen wielen loc, programmeerspoor, ingeplugde decoder enz...
Maar de kans is groot dat de oplossing (weer) in een klein verscholen hoekje ligt!

;)
Edit; hoogstwaarschijnlijk vinden wij wel de reden in de post van Evan.... :-\