Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Baan te koop in Zwitserland

Gestart door janieburton, 05 september 2021, 01:26:03 AM

janieburton

https://www.youtube.com/watch?v=FWFBjDwILxU

Hier kan men bieden:  https://www.ricardo.ch/de/a/1183797562

Zo vol als een ei; maar er rijden treinen op die baan. Persoonlijk vind ik het een mooie baan, met scenery en wat gebouwen maar elke dm² is benut voor sporen en gebouwen.

Ik kan verkeerd zijn maar ik veronderstel dat men die baan niet ordentelijk uit die kamer krijgt en daarna terug rijvaardig krijgt.

De vraagprijs is ook stevig, en zonder rollend materiaal. 
 

Metpetergaathetbeter

mocht ik veel geld hebben(ik zeg niet dat hij duur is hé, hij moet er van leven),ik bestel dan een baan bij evan en geen breuk met uitbreken  ;D

Boemeltrein

Rollende materieel heeft hij genoeg, ik ontwaar alleen al een 12-tal krokodil-loks in vitrine en op de baan. De vraag is inderdaad hoe krijg je dit getransporteerd, aan de douane kan je altijd zeggen dat je onderweg bent naar de Modelspoorexpo van MSM  ;D

59erke

Citaat van: janieburton op 05 september 2021, 01:26:03 AM
https://www.youtube.com/watch?v=FWFBjDwILxU

Zo vol als een ei; maar er rijden treinen op die baan. Persoonlijk vind ik het een mooie baan, met scenery en wat gebouwen maar elke dm² is benut voor sporen en gebouwen.


Is dat niet iets waarmee de grote fabrikanten ons gedurende jaren constant mee om de oren sloegen. Als je de catalogi bekeek stonden er altijd van die banen in die vol lagen met rails zonder enige vorm van realisme. Hetzelfde geldt voor de landschapsdelen van o.a. Noch waar je juist nog rails op moest leggen. 

Dit is zo'n typische baan opgebouwd in de jaren 80-90. Zou me niet verwonderen dat het baanplan destijds ook is opgemaakt via Marklin handboeken.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Alan On Track

Die baan is ontzettend druk, maar het is wel nog redelijk stijlvol gedaan. Wanneer je stilstaat bij hoeveel alle rails, elektronica, scenery en werkuren bij elkaar hebben gekost snap ik wel dat er zoveel voor gevraagd wordt. Of je het voor die prijs ook verkocht krijgt is natuurlijk een ander paar mouwen. De vraag lijkt me inderdaad vooral hoe je deze baan ontmantelt en vervoert. Misschien is ze in segmenten opgebouwd? Dan nog ga je een flinke vrachtwagen nodig hebben voor transport.

Citaat van: 59erke op 05 september 2021, 10:30:11 AM

Is dat niet iets waarmee de grote fabrikanten ons gedurende jaren constant mee om de oren sloegen. Als je de catalogi bekeek stonden er altijd van die banen in die vol lagen met rails zonder enige vorm van realisme. Hetzelfde geldt voor de landschapsdelen van o.a. Noch waar je juist nog rails op moest leggen. 

Dit is zo'n typische baan opgebouwd in de jaren 80-90. Zou me niet verwonderen dat het baanplan destijds ook is opgemaakt via Marklin handboeken.

Tja, hoe meer spoor je hebt hoe meer treintjes zij je kunnen verkopen zeker?  ;D Op zich denk ik niet dat er iets mis is met dit soort banen. Ik denk dat heel veel modelspoorders thuis eerder zulke baan hebben staan met prefab onderdelen of baanplannen uit een handboek. Het gaat uiteindelijk om waar iemand het meest plezier mee beleeft.
Als je van rijden met treinen houdt is deze Zwitserse baan wel een droom
Modelbouw is een kunst

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 september 2021, 09:07:15 AM
mocht ik veel geld hebben,ik bestel dan een baan bij evan   ;D

Die kans had je toch al eens eerder.... ::)
En de prijs was ook best te pruimen ::) :-\

;)

Rangeerduivel

Citaat van: Rangeerduivel op 05 september 2021, 11:03:46 AM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 september 2021, 09:07:15 AM
mocht ik veel geld hebben,ik bestel dan een baan bij evan   ;D

Die kans had je toch al eens eerder.... ::)
En de prijs was ook best te pruimen ::) :-\
Had ik op dat moment geen baan gehad, ik had geen seconde getwijfeld! 8)

;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 05 september 2021, 11:03:46 AM
En de prijs was ook best te pruimen ::) :-\
verkeerd moment......en nu is er iemand anders gelukkig me dus ........

janieburton

#8
Citaat van: 59erke op 05 september 2021, 10:30:11 AM
Citaat van: janieburton op 05 september 2021, 01:26:03 AM
https://www.youtube.com/watch?v=FWFBjDwILxU

Zo vol als een ei; maar er rijden treinen op die baan. Persoonlijk vind ik het een mooie baan, met scenery en wat gebouwen maar elke dm² is benut voor sporen en gebouwen.


Is dat niet iets waarmee de grote fabrikanten ons gedurende jaren constant mee om de oren sloegen. Als je de catalogi bekeek stonden er altijd van die banen in die vol lagen met rails zonder enige vorm van realisme. Hetzelfde geldt voor de landschapsdelen van o.a. Noch waar je juist nog rails op moest leggen. 

Dit is zo'n typische baan opgebouwd in de jaren 80-90. Zou me niet verwonderen dat het baanplan destijds ook is opgemaakt via Marklin handboeken.

zou eerder zeggen dat dat iets typisch is voor de jaren 60-70. En die baan plannen van Märklin en Fleischmann waren niet echt realistisch, zoveel mogelijk sporen en wissels gebruiken en weinig gebouwen; die banen van Noch zijn goed als demonstratie baantjes voor in een winkelvitrine.

Citaat van: Alan On Track op 05 september 2021, 10:57:23 AM
Die baan is ontzettend druk, maar het is wel nog redelijk stijlvol gedaan. Wanneer je stilstaat bij hoeveel alle rails, elektronica, scenery en werkuren bij elkaar hebben gekost snap ik wel dat er zoveel voor gevraagd wordt. Of je het voor die prijs ook verkocht krijgt is natuurlijk een ander paar mouwen. De vraag lijkt me inderdaad vooral hoe je deze baan ontmantelt en vervoert. Misschien is ze in segmenten opgebouwd? Dan nog ga je een flinke vrachtwagen nodig hebben voor transport.

Citaat van: 59erke op 05 september 2021, 10:30:11 AM

Is dat niet iets waarmee de grote fabrikanten ons gedurende jaren constant mee om de oren sloegen. Als je de catalogi bekeek stonden er altijd van die banen in die vol lagen met rails zonder enige vorm van realisme. Hetzelfde geldt voor de landschapsdelen van o.a. Noch waar je juist nog rails op moest leggen. 

Dit is zo'n typische baan opgebouwd in de jaren 80-90. Zou me niet verwonderen dat het baanplan destijds ook is opgemaakt via Marklin handboeken.

Tja, hoe meer spoor je hebt hoe meer treintjes zij je kunnen verkopen zeker?  ;D Op zich denk ik niet dat er iets mis is met dit soort banen. Ik denk dat heel veel modelspoorders thuis eerder zulke baan hebben staan met prefab onderdelen of baanplannen uit een handboek. Het gaat uiteindelijk om waar iemand het meest plezier mee beleeft.
Als je van rijden met treinen houdt is deze Zwitserse baan wel een droom

Alan, zoals je zegt is ze ontzetten druk, en een droom voor Zwitserlandliefhebbers; als je de foto's en het filmpje bekijkt is het een afgewerkte baan waar jaren aan gewerkt is en die zeer zeker mag gezien worden.

Zoals je zegt "het gaat uiteindelijk om waar iemand het meeste plezier mee beleeft, sommigen doen aan modelbouw/dioramabouw met een trein in het diorama die 2 meter naar links en 2 meter naar rechts kan rijden en anderen verkiezen modelspoor te doen met de nadruk op rijden met zoveel mogelijk treinen tegelijkertijd. Het een is realistischer dan het andere.

De persoon die dit bouwde zal daar toch zeker een aantal jaartjes hebben over gedaan om dat te bereiken.

Feitelijk zou de kleinzoon dit moeten aanbieden aan een museum.

Wat opvallend is is het feit dat er overal bovenleiding staat, zelfs in sommige delen onder de baan(3de laatste foto).
 

Havoc

Citaat van: janieburton op 05 september 2021, 14:21:33 PMsommigen doen aan modelbouw/dioramabouw met een trein in het diorama die 2 meter naar links en 2 meter naar rechts kan rijden en anderen verkiezen modelspoor te doen met de nadruk op rijden met zoveel mogelijk treinen tegelijkertijd. Het een is realistischer dan het andere.

Is dat ene realistischer dan het andere? Het hangt er van af wat je als voorbeeld neemt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

Citaat van: Havoc op 06 september 2021, 20:27:35 PM
Citaat van: janieburton op 05 september 2021, 14:21:33 PMsommigen doen aan modelbouw/dioramabouw met een trein in het diorama die 2 meter naar links en 2 meter naar rechts kan rijden en anderen verkiezen modelspoor te doen met de nadruk op rijden met zoveel mogelijk treinen tegelijkertijd. Het een is realistischer dan het andere.

Is dat ene realistischer dan het andere? Het hangt er van af wat je als voorbeeld neemt.

Vind ik ook, werd hier niet reeds tig aantal keren gezegd dat elk zijn hobby/baan invult zoals hij het zelf liefst ziet?
Dus ja, waar is die reële limiet.

;)

janieburton

#11
Citaat van: Rangeerduivel op 06 september 2021, 20:52:17 PM
Citaat van: Havoc op 06 september 2021, 20:27:35 PM
Citaat van: janieburton op 05 september 2021, 14:21:33 PMsommigen doen aan modelbouw/dioramabouw met een trein in het diorama die 2 meter naar links en 2 meter naar rechts kan rijden en anderen verkiezen modelspoor te doen met de nadruk op rijden met zoveel mogelijk treinen tegelijkertijd. Het een is realistischer dan het andere.

Is dat ene realistischer dan het andere? Het hangt er van af wat je als voorbeeld neemt.

Vind ik ook, werd hier niet reeds tig aantal keren gezegd dat elk zijn hobby/baan invult zoals hij het zelf liefst ziet?
Dus ja, waar is die reële limiet.

;)

Dat is ook wat ik zeg, elk vult zijn hobby in hoe hij/zij het liefst ziet.

Misschien moet men lezen wat ik wel schreef en niet steeds lezen wat ik niet schreef


De baan is blijkbaar verkocht voor 8.000

https://www.ricardo.ch/de/a/1183797562
 

Gerolf

Citaat van: janieburton op 08 september 2021, 23:34:09 PMDe baan is blijkbaar verkocht voor 8.000

Waarschijnlijk Zwitserse Frank, maar toch  :o
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Herwig

      Der Artikel wurde erfolgreich verkauft.
      Dieser Artikel wurde für CHF 8'000.00 verkauft

      niemand meer - éénmaal-andermaal   ::)

Dirky

Alhoewel ik een retro-fan ben, is dit niet mijn ding. Als de koper iemand is die op korte tijd iets groot wil hebben, is 8000 CHF een peulschil. Zoiets laten bouwen kost wel een beetje meer... :-)