Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Belgische armseinen

Gestart door De absolute beginner, 01 september 2021, 15:09:52 PM

De absolute beginner

Natuurlijk moeten er ook seinen komen op mijn baan. Gezien de plaats (zijlijntje) en tijd dacht ik aan armseinen van het twee-standenstelsel.
De seinen zullen eigenlijk vooral een decoratieve functie hebben.

Op welke manier zou ik aan seinen kunnen geraken? Ik had reeds gedacht aan zelfbouw, maar ik was tot de conclusie gekomen dat ik daarvoor niet genoeg vaardigheden heb gekweekt. En dat dat niet voor direct gaat zijn.

Ik denk ook dat er een kandelaar moet komen. Het baanplan kan gevonden worden bij: "Ooit zal het klaar zijn..." -> "Sint Pieter: dorpje in de Vlaamse Ardennen anno 1953" (natuurlijk)

Cyriel

eddy

Dat gaat niet gemakkelijk zijn. Er zijn mooie bouwpaketten van PB te koop maar die zijn niet gemakkelijk om te monteren.

Jappy

Kijk eens op volgende site:

https://www.passion-loisir-modelisme.com/collections/catalogue-ho/SNCB

Deze firma verkoopt Belgische armseinen voor decoratieve functie en zijn niet functioneel. De kitjes zijn vrij gemakkelijk, en heb er zelf ook zo eentje staan op mijn H0-baan.

Je kan hen eveneens terugvinden op ebay als je zoekt op 'sncb signal'.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

De absolute beginner

Bedankt Jasper! Daar kan ik wat mee!
Dat neemt niet weg dat ik nog open sta voor alternatieven!

Cyriel

Rangeerduivel


oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992