Licht inbouwen in LSM rijtuig

Gestart door Peter, 31 augustus 2021, 12:07:49 PM

Peter

Nu ik toch bezig ben met verlichting in mijn rijtuigen enz in te bouwen zou
ik graag weten hoe ik het onderstaand model van LSM kan openen.
Op de gebruiksaanwijzing staat er namelijk niets vermeld.
Bedankt alvast voor jullie hulp

50166159498_7dcd01fed1_h by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

755philippe

Peter,
Zoek eens op internet naar artiklnr 89000 van LS Models, dit zijn hulpstukjes voor het openen van rijtuigen van Ls Models en kost ongeveer 6€ voor 3 stuks. Deze staat op de webshop van Modeltrein paradise in St-Niklaas.
Mvg

Peter

Heb een volledige 12 delige set voor een paar euro gekocht. Dient normaal voor Smartphones enz te openen. Inmiddels antwoord gekregen van op het Duitse DSO forum met foto's.
Ben normaal niet direkt een voorstander van LSM rijtuigen (duur?) maar dit rijtuig is zelfs aan de binnenzijde helemaal aangepast naar het voorbeeld van het Aachener Uni voorbeeld. Gewoon weg fantastisch en zeker zijn geld waard. We kunnen dus verder

20200629_205159 by Peter Verlooy, auf Flickr

20200629_221536 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

755philippe

Mooi Peter dat je hebt kunnen openen. Door jou draadje vorig jaar over dit rijtuig heb ik het me ook aangeschaft en vindt het een zeer mooi rijtuigi. De binnenkant heb ik wel nog niet grondig bekeken.
Mvg


755philippe

Michael

Peter kan je laten zien hoe het rijtuig open moet, daar hebben we allemaal wat aan, ik heb andere ls rijtuigen die ik ook een keer wil voorzien van verlichting. Ik wil ook wel weten hoe ik het dak er makkelijk afkrijg.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Peter

Openen van LSM rijtuig
In mijn geval is het het rijtuig van het LSM model van de Aachener Uni, maar het is in feite hetzelfde voor de andere rijtuigen van LSM
Met een heel fijn  Exacto mesje aan de hoek van het dak tussen zijkant en achterzijde heel voorzichtig met de scherpe zijkant in het voegje steken (NIET met de punt van het mesje)
Dan krijg je makkelijk een klein spleetje.
Met het brede blad van mijn werksetje voor oa. Gsm's en zo te openen kan je dan de  dat spleetje verder openen over heel de lengte van het het rijtuig
Gaat vanzelf.  Uitleggen is moeilijker dan het doen  :) :) :)
Te zien op onderstaande foto:
Exacto mesje, mijn setje, het brede, doch zeer dunne hulpstukje en mijn rijtuig met afgenomen dak.

DSCN5252[1] by Peter Verlooy, auf Flickr

Met vriendelijke groeten
Peter

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Peter

Het zal toch niet zo eenvoudig zijn als ik dacht
Volgens de LSM (summiere) gebruiksanwijzing moet je om de stroomafnemers (zijn bijgevoegd door LSM) op de draaistellen te monteren
moet je die draaistellen voor een groot deel demonteren en na het aanbrengen van die stroomafnemers moeten die draaistellen dan terug gemonteerd worden. Hoe je de stroomdraden tot in dat dak moet krijgen daarover zwijgen ze in alle talen
Met vriendelijke groeten
Peter