Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Dilemma omtrent camerastatief

Gestart door 59erke, 29 augustus 2021, 17:27:27 PM

Dirky

b.t.w., op 2de hands staan veeeeeel statieven te koop. Zelfs goeie voor een kleine vraagprijs.

Michiel

CiteerVraag mij alleen af waarom het gebruik van zelfontspanner wordt aanbevolen. Ik duw meestal gewoon op het knopje om een foto te maken

Zelfs al staat de camera op een statief, door het duwen op de knop, en dus op het toestel, beweegt het toestel tijdens het nemen van de foto, waardoor de foto minder scherp wordt. Met een zelfontspanner worden de fotos scherper en strakker, vooral merkbaar wanneer het voorwerp niet optimaal is verlicht, en de sluitertijd wat langer.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Floris

juist. Zo doe ik t hier dus al jaaaaren, met een dslr op een statief van 30 piek. Zelfontspanner 2 seconden, werkt altijd prima. Heb ooit een beter statief besteld toen ik van dat goedkope ding t tandwieltje van de lift gemold had, maar dat was alweer opgelapt voor t nieuwe ding bezorgd werd dus dat dure nieuwe statief is letterlijk nog nooit de doos uit geweest....

Martin Welberg

Heb aardig wat verschillende statieven, met foto's altijd de zelfontspanner op 2 sec. of een afstandsbediening. Denk dat dat Amazon statief niet zo slecht is om mee te starten..

59erke

Heeft een tijdje geduurd maar ondertussen heb ik een statief besteld, de reviews waren best goed en dit was volgens de verkoper ook de beste keuze.

https://www.coolblue.be/nl/product/857781/bluebuilt-bbtp501-camera-statief.html?cmt=c_a%2Ccid_8782875089%2Caid_87728970639%2Ctid_pla-314908247012%2Cgn_g%2Cd_c&gclid=EAIaIQobChMI8I6AoYzy8wIVDM13Ch02NQX-EAQYASABEgIbjvD_BwE#product-reviews

Benieuwd wat mijn ervaringen zullen zijn als het geleverd is.

Iedereen alvast bedankt voor de tips en advies
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

adrievans

Ziet er goed en stabiel uit ( op de foto dan)
alvast gefeliciteerd met uw aankoop.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.