Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

verlichting in auto

Gestart door Peter, 29 augustus 2021, 15:09:59 PM

Peter

En omdat ik toch bezig was met verlichtingen in rijtuigen te bouwen, heb ik maar ineens nog eens
geprobeerd de koplampen in een Müller lieferwagen te steken.
Is verdorie nog gelukt ook.  :D :D :D

DSCN5244[1] by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Inderdaad goed gelukt, Peter.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Vind de verlichting toch nog wat aan de felle kant.
Welke weerstand enzo zou ik het beste gebruiken?
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Eentje met een hogere waarde, desnoods eentje extra in serie. Experimenteer  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ronald

Idd. Of de ingangsspanning verlagen. Weet niet wat je gebruikt aan trafo maar daar is ook nog wel wat te halen.

Alberke

Dan moeten we eerst weten welke voeding je gebruikt.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Peter

Ik gebruik een Titan 108 Universal die (volgens mijn gekozen instelling) 16 volt geeft
Met vriendelijke groeten
Peter

Alberke

als het 20mA leds zijn dan 16 gedeeld door 0,02 is 820 Ohm (Standaardwaarde) maak er dus gerust  2200 van.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Peter

Welke weerstand ik gebruikt heb weet ik niet, want kleuren herkennen van weerstanden is niet bepaald mijn sterkste kant. Daarom dat de meeste weerstanden nog in de originele verpakking zitten waar de gegevens op staan.
Misschien helpt onderstaande foto.

39641618740_779ceb2d35_b by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Alberke

zo kunnen we dat niet zien zulle  :)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Havoc

#12
Ik zie een oranje band, een witte band en een bruinerode: 3900 Ohm. Tenzij ik niet alle banden zie.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Michael

Citaat van: Havoc op 01 september 2021, 20:30:02 PM
Ik zie een oranje band, een witte band en een bruine: 3900 Ohm. Tenzij ik niet alle banden zie.

Arendsoog, knap Johan ik herken amper een gekleurde band.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

oranje - wit - bruin = 390 ohm ... dacht ik te herinneren van 40 jaar geleden.  :-\
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)