Beginner

Gestart door Robert van den Broeken, 05 november 2006, 17:35:17 PM

Robert van den Broeken

Beste modelspoorproffesionals ,

Ik heb een startset uitgeozcht van roco .
Daar begin ik gewoon mee om te kijken hoe alles moet
maar eind november begin met de onderbouw op mijn garagezolder
het wordt een raamwerk van 50 bij 50 cm waar ik met mijn lichaam door heen kan , iig met mijn hoofd .

Ik ga digitaal 2 rails rijden gelijkstroom

maar even een vraag aan jullie als ik 2 rails rijd moet mag dan niet 3 of 5 sporen naast elkaar rijden .

En hebben jullie nog tips , kwa wat van gras of wat van weg of wat van rails of wat van huisjes

Gerolf

Welkom, Robert
citaat:
Geplaatst door Robert van den Broeken
maar even een vraag aan jullie als ik 2 rails rijd moet mag dan niet 3 of 5 sporen naast elkaar rijden.
Er is een in deze context een verschil tussen sporen en rails [;)] [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Greg

citaat:
Geplaatst door Robert van den Broeken

Beste modelspoorproffesionals ,

Ik heb een startset uitgeozcht van roco .
Daar begin ik gewoon mee om te kijken hoe alles moet
maar eind november begin met de onderbouw op mijn garagezolder
het wordt een raamwerk van 50 bij 50 cm waar ik met mijn lichaam door heen kan , iig met mijn hoofd .

Ik ga digitaal 2 rails rijden gelijkstroom

maar even een vraag aan jullie als ik 2 rails rijd moet mag dan niet 3 of 5 sporen naast elkaar rijden .

En hebben jullie nog tips , kwa wat van gras of wat van weg of wat van rails of wat van huisjes



Bij 2-rail kan je oneindig veel sporen naast mekaar leggen kijk maar naar Erwin zijn baan (Ervin) wel moet je opletten: je kan niet gewoon een keerlus maken en je kan geen wissels opendoen. Wat uiteraard makklijk op te lossen is.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Robert van den Broeken

raar , maargoed ik zie wel als ik weer verder ga ;)

doomslu

Hallo Robert, welkom op dit forum en in deze boeiende hobby.
Alvoren te beginnen bouwen zou ik je de raad willen geven veel te lezen over modelspoor : boeken, Modelspoormagazine natuurlijk, dit forum... Daarmee kom je al een heel eind.

Verder, als er iets niet duidelijk is, wees niet bang om de vraag hier te stellen. Hier zitten een heleboel deskundigen bijeen. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Robert van den Broeken

ik lees elke maand de rail hobby en doe daar ook veel inspiratie van , elke modelspoor site zit ook wel dagen naar de te kijken .

Maar ik ik vind modelspoormagazine wel mooier omdat je dan over MODELspoor heb en bij railhobby is het ook echte treinen , dat intreseert me ook wel hoor dat niet maargoed ik wil dus modelspoor ook wel , alleen onze boekwinkel heeft die niet , of is modelspoormagazine niet in nederland te krijgen

Robert van den Broeken

Ohja, sorry voor de dubbelpost
maar is conrad een goede en betrouwbare internetshop , want ze hebben mooi spul en ook zeker goedkoper

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Robert van den Broeken

of is modelspoormagazine niet in nederland te krijgen

Ja hoor, bij ons in Middelburg (NL) wel.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Robert van den Broeken

Ohja, sorry voor de dubbelpost
maar is conrad een goede en betrouwbare internetshop , want ze hebben mooi spul en ook zeker goedkoper



Heel betrouwbar en snel.
En ook belangrijk niet te duur.

wim ysbeer

Ludwig

Tja, zal wel toeval zijn zeker maar ik hen verleden week voor het eerst besteld bij conrad .
5 produkten had ik gekocht en deze zijn perfekt op tijd geleverd .
Maar dan: 1 artikel verkeerd geleverd en 1 artikel defekt geleverd .
En dan begint het,bellen naar Nederland (want in Belgie is er alleen een postbox)dan alles naar de post doen en op eigen kosten terugsturen .
Neen bedankt ik koop niet meer per postorder zeker niet als de firma's in het buitenland gevestigd zijn .
Ik heb uiteindelijk niets terug gezonden omdat ik er de goesting niet meer voor heb[V]
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Robert van den Broeken

ja sorry ludwig maar die kans kan toch gebeuren is toch niet hun schuld , dat TNT nu te hard over de drempel is gereden . Maar bijvoorbeeld voor gras of huisjes kan er eigenlijk niks kapot gaan

En je moet natuurlijk wel doorbellen want conrad wil toch ook dat de klant tevreden blijft , dat is geen reclame wat ik maakt maar het lijkt me logisch dat elk bedrijf dat wil en als er iets niet klopt moet je gewoon doorzetten todat het wel klopt

Ludwig

Aan de huisjes kan niet veel kapot , daar heb je gelijk in .
Maar ik had een gevelrij van fabrieksgebouwen besteld maar kreeg er eentje met stadsgevels .[:(]
T,ja daar sta je dan , het heeft zo'n 10 euro gekost en daar loop ik niet mee terug naar de post hoor.
Als je dan je tijd en brandstof en verzendkosten gaat rekenen dan ben je nog meer kwijt.
Het zal ooit wel eens van pas komen zeker .
Tot dan blijft het rustig in het vak van miskoopjes liggen,en geloof me daar ligt al iets hoor[:)]
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

ysbeer

Tenzei het in belgie veel slechter is dan in nederland moet ik het hier toch opnemen voor conrad.
In nederland leverd men 14 dagen op zicht,is het niet naar de zin dan is een telefoontje genoeg,of een email,en de vervoerder haalt alles weer terug.
Dit kost niets.
Ik heb al voor honderden euro s bij conrad gekocht en nog nooit enig probleem gehad,een telefontje lost alles echt op.
Ook bij defect werkt dit zo.
Dus kijk eens of je zelf alles hebt goed gedaan,en/of van hun service gebruik gemaakt.

Ik vind dat je pas moet mopperen(zeker op het forum)als je werkelijk door hun in de steek bent gelaten.
En niet als je zegd "het zal toch wel niet helpen ik klaag maar niet bij hun en slik mij verlies maar" dat is oneerlijk.
Lees hun site eeens nauwkeurig.
wim ysbeer

ysbeer

Ik heb het nog even na gekeken en conrad belgie leverd onder de zelfde voorwaarde als conrad nederland.
De site conrad belgie bevat het zelfde als de nederlandse.
Dus niks terug zenden op eigen kosten,dat zijn(sorry hoor) roddelverhalen waar niemand iets aan heeft.[}:)][}:)]

wim ysbeer

Ludwig

Ja je hebt gelijk merk ik over de terugzend kosten .
Maar eerlijk gezegd als je eerste besteling zo afloopt dan hoeft het online kopen voor mij niet meer .
Neen sorry hoor ik koop alleen nog in een winkel .
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2