Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Miniworld Côte d’Azur

Gestart door Koen, 28 augustus 2021, 21:53:55 PM

Koen

Gisteren hebben wij Miniworld bezocht. Het was een aangename verrassing. Er was quasi geen volk wat enerzijds aangenaam was om de expo te bezoeken, anderzijds toch een veilig gevoel gaf met de COVID-toestanden.
De projecties gingen zeer mooi over in het landschap en werden prachtig uitgevoerd. Er waren schermen in het landschap geïntegreerd die het water simuleren. Verder zijn vele gebouwen prachtig nagebouwd. Het grote verschil met Miniworld Lyon is dat alles een veel mooier geheel vormt. Onderstaand een paar foto's en filmpjes.

Een algemeen overzicht:

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Filmpjes:

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr


Untitled by Koen Vaganée, on Flickr





Nooit te oud om te leren

BC911

Ziet er mooi uit Koen. Bedankt voor de foto's.
Ben al een aantal keer in Lyon geweest en blijf dat toch ook wel de moeite vinden.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

ERVIN

Wow de eerste keer dat ik dit zie , prachtig gewoon. Bedankt voor de foto's Koen. ;)

Metpetergaathetbeter

zou zie je maar wat de Mistral allemaal kan bewerkstelligen bosbranden en een deel van de Japanse luchtmacht die is  komen overwaaien is naar het Zuiden van Frankrijk, verloren gevlogen verkeerde afslag bij Rusland genomen ?

Trouwens fraaie duidelijke foto's

Groeten Peter

Koen

Graag gedaan mannen.
Het is echt wel de moeite. Het is veel kleiner dan Hamburg maar toch de moeite waar om eens te bezoeken. Ik heb er zo'n 550km (heen-retour) voor gereden aangezien we in de Cévenne zitten.

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 28 augustus 2021, 23:30:10 PM
zou zie je maar wat de Mistral allemaal kan bewerkstelligen bosbranden en een deel van de Japanse luchtmacht die is  komen overwaaien is naar het Zuiden van Frankrijk, verloren gevlogen verkeerde afslag bij Rusland genomen ?

Trouwens fraaie duidelijke foto's

Groeten Peter

Ik dacht dat het Canadese vliegtuigen zijn die gebruikt worden voor bluswerken :).


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

mahtoska1

zeer mooi. Bedankt om dit te delen.

Floris

ow das een knappe baan. Inderdaad mooi een geheel en een hoop zelfgebouwd spul zo te zien, niet verkeerd!

Metpetergaathetbeter

#7
Citaat van: Koen op 29 augustus 2021, 08:45:06 AM
Graag gedaan mannen.
Het is echt wel de moeite. Het is veel kleiner dan Hamburg maar toch de moeite waar om eens te bezoeken. Ik heb er zo'n 550km (heen-retour) voor gereden aangezien we in de Cévenne zitten.
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 28 augustus 2021, 23:30:10 PM
zou zie je maar wat de Mistral allemaal kan bewerkstelligen bosbranden en een deel van de Japanse luchtmacht die is  komen overwaaien is naar het Zuiden van Frankrijk, verloren gevlogen verkeerde afslag bij Rusland genomen ?
Trouwens fraaie duidelijke foto's
Groeten Peter
Ik dacht dat het Canadese vliegtuigen zijn die gebruikt worden voor bluswerken :).

Die Japaners staan bij dat vliegdekschip met  die rode bollen/kentekens onder de cockpit even dacht ik dat ze niet geheel conform stonden....maar blijken toch te kloppen

Verder de opmerking dat enkele ministers in Frankrijk het gaan mogen uitleggen waarom ze nog treinen lieten rijden in levengevaarlijke omstandigheden (brand nabij spoorlijn,ik heb al lijnen weten afsluiten voor veel minder.

Dat blusvliegtuig,daar denk ik dat dat je de fout hebt gemaakt met te letterlijk te vertalen Canadair https://nl.wikipedia.org/wiki/Canadair_CL-415 is de naam van het het type blusvliegtuig en niet The Royal Canadian Air Force.

Misschien gaan we in een verenigd Europa moeten gaan voor een groepsaankoop van blusvliegtuigen, die ook partners zouden kunnen bijstaan/helpen bij bosbranden.....wij doen zoiets al van net na de WOII om agressie vanuit het oosten het hoofd te kunnen bieden....Blusvliegtuigen zouden eigenlijk een/het logisch gevolg moeten zijn voor problemen die zich nu stellen met en door de opwarming van de natuur/aarde. Want nog 20 jaar blijven ontkennen gaat nog vele mensenlevens kosten !Dat zou eens een goede investering zijn want ook ons land wordt al eens geplaagd door bosbranden (het hoeft er maar één of twee te zijn, wellicht ook inzetbaar voor andere taken naast het waterbombarderen. Laatst moest Nederland bijstaan met 2 Chinook helicoprers en ik dacht dat er ook een blusvliegtuig werd gebruikt met het blussen van dat stuk militair/natuurgebied. je zou kunnen stellen geen miltaire activititeiten daar t laten doorgaan maar dan heb je ne slimmen die een brandende sigaret moet weggooien, kapvuurtje, of gewoon enen die zijn uitwerpesel wou in de fik steken om de natuur niet te belasten zoals eerder in de USA

Floris

maar waar zou een canadair vandaan komen?

Rangeerduivel

Citaat van: Floris op 29 augustus 2021, 10:56:34 AM
maar waar zou een canadair vandaan komen?

Klopt Floris,
Iedere treinliefhebber moet weten dat Bombardier (de Brugoise en vroeger ook Nivelles) Canadees is.
Brugge maakt treinen, maar het moederbedrijf heeft heel wat meer in zijn mars hoor! 8)
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiduOWf8NXyAhWRGuwKHWIqC6YQFnoECCkQAQ&url=https%3A%2F%2Fnl.wikipedia.org%2Fwiki%2FBombardier&usg=AOvVaw1ONim0jgQCBssbvSY6cooq

;)

Metpetergaathetbeter

#10
dan is elke auto die rondrijdt met Belgisch kenteken, elk vlieguig van Belgische onderneming geen Belgische wagen of vliegtuig meer, zo ook met Loc's en rijtuigen.
Trouwens Frankrijk heeft ook een aantal vliegtuigen dus ik stel mij de vraag waarom ze Canadese bijstand zouden vragen.
Elke wagen,trein, bus, vliegtuig dat geregistreerd is in Belgie/Frankrijk daar,  is een Belgisch daar Frans voertuig of toestel
Trouwens op je wagen vanachter naast je Belgische nummerplaat welke letter dient daar te hangen als je in het buitenland rondrijdt?

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 augustus 2021, 11:12:04 AM
Trouwens Frankrijk heeft ook een aantal vliegtuigen dus ik stel mij de vraag waarom ze Canadese bijstand zouden vragen.

Ik zou ne keer bellen en het hun vragen moest ik u zijn.... ::)

;)
Sorry voor het off-topic Koen, het begint weer aardig uit de hand te lopen!

doomslu

Het zijn prachtige foto's, maar ik mis toch wel een beetje de treinen... hoewel ik goed weet dat rijdende treinen niet zo goed te fotograferen zijn.

In Lyon had ik de gelegenheid om stilstaande treinen te fotograferen indertijd. Het was wel voor de opening voor het publiek.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Floris

treinen hebben we thuis toch allemaal, die baan niet...  8)

Koen

Citaat van: doomslu op 29 augustus 2021, 11:42:03 AM
Het zijn prachtige foto's, maar ik mis toch wel een beetje de treinen... hoewel ik goed weet dat rijdende treinen niet zo goed te fotograferen zijn.

In Lyon had ik de gelegenheid om stilstaande treinen te fotograferen indertijd. Het was wel voor de opening voor het publiek.  ;)

Misschien had ik er inderdaad een paar foto's met treinen moeten tussen steken  :).

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren