Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

De fijne service van Lenz!

Gestart door Ronald, 27 augustus 2021, 23:20:11 PM

Ronald

Hoi luitjes,

Een tijdje terug besloot ik na enig onderzoek dat ik toch gebruik wilde maken van de apparaat omruilactie bij lenz Duitsland. Ik had al 21 jaar een LZ100 en LV100 en die was naar laatste versie geupdated. In de jaren dat ik digitaal rij heb ik al heel wat verzameld, zo bezit ik inmiddels 4 LH100 handregelaars, 2 LH90 regelaars en 2 LH30 regelaars. Ook had ik inmiddels 2 LZV100 centrales in bezit.
Lenz had al een tijdje een actie waarbij je je oude LZ100 of LZV100 om kan ruilen voor een nieuwe LZV200. Uiteraard tegen bijbetaling maar wel heel gunstig. Ook kan de oude LH90 of 100 opgeruild worden tegen de nieuwe LH101. Dus besloot ik een LH90 en een LZV100 in te ruilen tegen de nieuwe apparaten. Vriend Ronald Koerts had ook interesse dus zo ging er een heel pakket naar Giessen Duitsland. Al mijn LH100 regelaars gingen ook mee om ze weer op te knappen, die hadden nogal wat geleden (snoeren/display etc).

Gisteren kwam mijn pakket weer terug en dat was een heel pak van mijn hart. Er zit toch voor een klein kapitaal in die doos en als het zoek raakt heb je het nog lang niet weer terug:

20210827_123603 by Ronald Halma, on Flickr

Netjes in mijn eigen doos :) Alles netjes ingepakt:

20210827_130228 by Ronald Halma, on Flickr

Vanwaar mijn pleidooi? Wel, ik had dus gevraagd mijn 3 LH100's te repareren (waarvan 2 er toch ruim 20 jaar oud zijn). Dat hebben ze gedaan en.... dat heeft niks gekost. Alle 3 een nieuw display, kabel, toetsenmat, zelfs het front van zeker 2 nieuw. Ja, al het andere (de centrales, regelaars, 2 updatechips en 2 regelaar updates uiteraard in rekening gebracht. Toch vind ik dit een meer dan geweldige service van deze firma. Ze hadden zelfs de LH101 updatekabel niet in rekening gebracht.

Het geeft maar aan dat het nog steeds kan in deze tijd. En sterkt mij dat ik de juiste keuze heb gemaakt om lekker door te gaan met een systeem dat mij in 21 jaar nog nooit in de steek heeft gelaten. En waar ik al heel tevreden mee was en nog steeds ben.

De regelaars; 2 in de testkoffer:

20210827_205726 by Ronald Halma, on Flickr

En de rest (2 LH30, 3 LH100, 1 LH101 en een muisje) apart in een koffer:

20210827_211001 by Ronald Halma, on Flickr

Helemaal klaar voor de komende 20 jaar (ben ik 77  ;D)

Zo, ik ga een nieuwe kleine koffer bouwen met de nieuwe centrale. Wat ik nu meesleep (2 koffers met centrale, boosters en interface) is feitelijk voor de meeste van mijn baantjes overkill. Dadelijk kan dat veel makkelijker met 1 koffer. Ik hou jullie op de hoogte! (y)

Michael

Ronald mooi bericht en ere wie ere toekomt!
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

janieburton

Dat noemt men dan Service met een grote S.
 

raf

ja das pas service amaj kom je eigenlijk bijna niet tegen
al moet ik zeggen dat esu waneer een decoder het laat afweten deze ook omruilen .

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PaulC

Ronald,
Ik heb ook van de omruilactie gebruik gemaakt (na jouw advies trouwens) en mocht ook van de service met grote S genieten.
Ik werd gecontacteerd door een zeer vriendelijke dame i.v.m. de verzending naar een nogal raar overkomend adres (ik woon in Spanje in de "pampas"). ze was er niet zeker dat de pakketjesdiensten het adres wel zouden vinden.
Toen ik haar meedeelde dat ze het beter met de post naar mijn postbusadres kon opsturen werd het pakketje binnen de drie dagen netjes afgeleverd.
De updatekabel werd mij nadien gratis nagestuurd.

PS : de dame slaakte een zucht van verlichting toen ze vernam dat ik een mondje Duits praatte.  :)
Paul

Ronald

Dank mannen! Ja, Esu heeft ook een goede service waarmee blijkaar die Deutsche Grundlichkeit toch echt iets betekent :) Ik lees op alle fronten vaak toch heel andere verhalen.... ook in de modelspoorwereld. Heb in ieder geval de juiste beslissing genomen om niet iets anders te willen, blijkbaar past Lenz (buiten die prima service) gewoon goed bij mij, ik kan er inmiddels mee lezen en schrijven ;)

Ja, Spanje is niet naast de deur, ook fijn om te lezen dat Lenz ook daar niet moeilijk om doet. Gewoon opsturen zonder vragen.

Van mij dus een dikke veer voor Lenz! ;D

Rangeerduivel

#6
Citaat van: Ronald op 28 augustus 2021, 09:29:10 AM
Ja, Spanje is niet naast de deur, ook fijn om te lezen dat Lenz ook daar niet moeilijk om doet. Gewoon opsturen zonder vragen.

Tja, als het goed is mag het ook gezegd worden.
Veel hangt af van de manier hoe ze je als klant behandelen.
ESU is daar idd ook correct in, ik bracht in mei jl in het voorbijrijden mijn Ecos binnen in Ulm(D) en toen ik 5 dagen later thuis kwam vond ik een boodschap op de PC dat hij (wel na betaling van herstellingskosten volgens vooraf bekend tarief, was niet meer in garantie) zou worden terug gestuurd, wat  dan ook is gebeurd.
Voor die terugzending werd mij helemaal niets aangerekend.

Maar wat verzending betreft, of men nu van uit Duitsland naar Nederland stuurt of naar Spanje, dat zal volgens mij niet zo veel verschil maken, het verschil zit hem denk ik meest in het feit ; nationaal of internationaal verzenden... :-\

;)

Peter

#7
Soms rekenen merken de verzendkosten, afhankelijk van de landen die aan Duitsland grenzen minder bv. (DK. B. NL CH) dan degene die verder gelegen zijn bv. Italie, Spanje Portugal , Noorwegen enz.
Bij handelaars is er blijkbaar geen regel en varieren de verzendkosten van 3,70 euro tot 25,00 euro
Sommige merken sturen in geval van klacht (Faller, Brawa, enz ) gratis
Met vriendelijke groeten
Peter