Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Ritten historische trams | Kust

Gestart door vanmiegroet, 27 augustus 2021, 20:18:19 PM

vanmiegroet

Altijd al willen meerijden met een historische kusttram?
Dat kan! Je kan dit weekend (28/08 en 29/08) meerijden met historische trams tussen De Panne Esplanade en Adinkerke Station.
Concreet:
-Het is opstappen in de oude stelplaats aan de Loskaai in De Panne. Wie met de Kusttram komt, stapt af aan de tramhalte "De Panne Esplanade" en volgt dan de pijltjes naar de stelplaats. 
-De toegang tot de tentoonstelling in de oude stelplaats is gratis (oude tramstelplaats Loskaai 15 De Panne)
-Onder voorbehoud historische ritten indien chauffeur beschikbaar is naar Adinkerke om 13.30u, 14.30u, 15.30u en 16.30u.
-prijs per rit: € 4 (tot en met 6 jaar gratis)

Meer info: https://promottonoordzee.wixsite.com/mysite/zomeractiviteit


Gewone tramritjes nog niet genoeg? Dan heb je nog het tramfestival.
Tijdens de Open Monumentendag van zondag 12 september 2021 organiseert TTO-Noordzee vzw haar jaarlijkse Tramfestival

In onze oude tramstelplaats kan je een bezoek brengen aan onze tentoonstelling over het transport van trams van vroeger tot nu. Eveneens is er een nieuwe collectie van miniatuurtrams te bewonderen.
Wij organiseren ook een boekenverkoop rond openbaar vervoer. Een groot aanbod aan boeken, postkaarten, tijdschriften zijn voorhanden.
Buiten op onze stelplaatskoer zijn diverse historische tramstellen  te bezoeken.
Uiteraard kan U ook meesporen voor een ritje naar Adinkerke, Koksijde of Nieuwpoort.
Napraten kan bij een drankje in onze "Tram-bar"
Vanuit Knokke kan je ook meesporen met de Kusttram uit de jaren '70 (SO/NO-tramstel)

Meer info https://promottonoordzee.wixsite.com/mysite/tramfestival





Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Havoc

Ai. Een beetje laat om dat te laten weten. Misschien dat de open monumentendag nog lukt. Anders de kersttram als dat dit jaar doorgaat.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

vanmiegroet

Citaat van: Havoc op 27 augustus 2021, 20:20:38 PM
Ai. Een beetje laat om dat te laten weten. Misschien dat de open monumentendag nog lukt. Anders de kersttram als dat dit jaar doorgaat.
Bijzondere drukke dagen gehad, maar goed: liever nu dan maandag  ::)
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer