De Grote Kleine Treinen Competitie

Gestart door evan, 27 augustus 2021, 18:21:59 PM

adrievans

Citaat van: Alan On Track op 21 oktober 2021, 10:57:52 AM
Maar bon, het was niettemin een leuke aflevering waar ik van genoten heb  ;)
(ik heb wel de indruk dat ze in de montage Evan echt een beetje als het strenge jurylid willen profileren  :P)


Dat heb je in ieder format , good guy bad guy oftewel evan is de nieuwe simon cowell ( usa got talent)
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

erik de noorman

Leuke aflevering. Terechte commentaren van de jury bij het bekend maken van het resultaat. De dwarsligger is een uitdaging maar de verplichting om 50 % te verwerken in de baan is overbodig vind ik persoonlijk. Wat je er mee doet om het realistisch te verwerken in de baan zou ik belangrijker vinden. De derde plaats is correct naar mijn oordeel. Waar wel goed was over nagedacht is het thema waar alle vormen van energie aan bod kwamen stoom, diesel en kernenergie. Wat betreft de eerste plaats gaat mijn voorkeur duidelijk naar het witte team. Betere afwerking, het globale prentje klopte, de dwarsliggeropdracht (tutu) mooi en elegant verwerkt, het treinelement (gebeurtenis) zeer realistisch verwerkt en het verhaaltje klopt. Het baanverloop vind ik minder belangrijk bij het gegeven.
Blauwe team ook zeer goed maar mindere afwerkingsgraad, neem het podium (wel zeer knap gemaakt) weg en het is een saai gegeven weinig sfeer. Trein gegeven is er aan toegevoegd maar zonder meerwaarde.

Erik.

Michiel

Deze aflevering was vlotter, en Evan weer paraat en bij de vinken. Amusant en ben toch weer verbaasd hoeveel modelbaan de teams bij elkaar knutselen in 3 dagen. Toch wel erg knap.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jappy

Citaat van: Alan On Track op 21 oktober 2021, 10:57:52 AM
(ik heb wel de indruk dat ze in de montage Evan echt een beetje als het strenge jurylid willen profileren  :P)

Precies wat je van een professional zou verwachten. ;)

Al bij al vond ik de banen deze week van een mindere kwaliteit dan vorige week. Meer rondjes rijden, en die Russische baan was afgezien van de mooie centrale wat aan de kale kant.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

efl045

Citaat van: evan op 16 oktober 2021, 19:28:19 PM
- Waarom doe ik persoonlijk mee?  Ik wil bijdragen tot promoten van de hobby en ik wil mee aantonen dat de hobby niets te vergelijken valt met het stigma gecreëerd door "Opa Flodder" en "In de Gloria".  En publiciteit heb ik echt niet nodig.  Ik heb werk zat en ik ben er blij om.

Omdat je er mij aan herinnert heb ik nog eens terug gekeken naar In de Gloria en daar kon en kan ik nog altijd mee lachen; het hier besproken programma daarentegen is eerder om bij te blèten... zelfs voor de deelnemers...
Mijn advies, Sit back, Relax and enjoy In the Gloria: https://www.youtube.com/watch?v=c_e8knJPuoc  ;)

janieburton

#155
Citaat van: efl045 op 21 oktober 2021, 20:24:03 PM
Mijn advies, Sit back, Relax and enjoy In the Gloria: https://www.youtube.com/watch?v=c_e8knJPuoc  ;)

Beste efl045,

Eerlijk gezegd ik zie de humor er niet van in.

Door dit soort televisie, zoals in de Gloria wordt onze hobby belachelijk gemaakt.

No hard feelings, maar ik kan er niet mee lachen, als jij daar plezier mee hebt dan is dat leuk voor jou.

Ooit was er ook een item in Man bijt hond met een modelbaan(ik zou niet weten bij welke club het gefilmd was), iemand zat op een hoge stoel en moest beschrijven wat hij zag aan de familie in zijn thuisland, en daar hadden ze het ook weer gepresteerd om iemand met een kepie  ::) te laten opdraven en als ik me niet vergis op een fluitje te laten blazen  >:( >:( >:(

Begrijp niet waarom ze steeds modeltreinliefhebbers die ze inbeeld willen brengen een kepie willen laten dragen en ons daardoor belachelijk maken.

Ik heb nog nooit mensen die modelvliegtuigen op afstand besturen; hun vliegtuigje zien besturen met een "captains"pet op; idem voor die mensen die boten op afstand besturen.
 

Havoc

Citaat van: janieburton op 22 oktober 2021, 02:05:13 AM
Begrijp niet waarom ze steeds modeltreinliefhebbers die ze inbeeld willen brengen een kepie willen laten dragen en ons daardoor belachelijk maken.
Wel, op beurzen, tentoonstellingen en open deur dagen zie je er altijd wel ene rondlopen met kepie of ander accessoire. En eerlijk gezegd, voor de kinderen die langskomen is dat wel leuk.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirk

Nu moet je ook niet overdrijven, ik heb wel al mensen gezien die een kapiteinspet droegen om een demo te geven van bootjes. En wat heet belachelijk maken? Voel je je aangesproken? Kinderen spelen toch ook cowboy met een kostuumpje aan, vind je dat ook belachelijk? Voetballers hebben ook hun outfit, en de supporters dragen ook de club colors, Pastoors en andere carnavalisten zijn ook verkleed... Treintjes is een hobby en speelgoed, treintjes liefhebbers zijn grote kinderen die dan even in hun fantasiewereld vertoeven en daar is niks mee, Ik vind die sketch van 'In de Gloria" hilarisch, steeds goed gelachen. Je moet je niet schamen dat je met treintjes speelt, het is een hobby, niks meer of minder, en of je dat nu doet in zwembroek op zolder of met een kepi in de kelder maakt toch niks uit, wel? Je moet de hobby niet te serieus maken, het is spelen.

Dirk

ps, behalve voor Evan, die heeft van zijn speelhobby zijn beroep gemaakt. :-)
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

janieburton

Citaat van: Dirk op 22 oktober 2021, 09:00:34 AM
Nu moet je ook niet overdrijven, ik heb wel al mensen gezien die een kapiteinspet droegen om een demo te geven van bootjes. En wat heet belachelijk maken? Voel je je aangesproken? Kinderen spelen toch ook cowboy met een kostuumpje aan, vind je dat ook belachelijk? Voetballers hebben ook hun outfit, en de supporters dragen ook de club colors, Pastoors en andere carnavalisten zijn ook verkleed... Treintjes is een hobby en speelgoed, treintjes liefhebbers zijn grote kinderen die dan even in hun fantasiewereld vertoeven en daar is niks mee, Ik vind die sketch van 'In de Gloria" hilarisch, steeds goed gelachen. Je moet je niet schamen dat je met treintjes speelt, het is een hobby, niks meer of minder, en of je dat nu doet in zwembroek op zolder of met een kepi in de kelder maakt toch niks uit, wel? Je moet de hobby niet te serieus maken, het is spelen.

Dirk

ps, behalve voor Evan, die heeft van zijn speelhobby zijn beroep gemaakt. :-)

Ik schaam me daar zeker niet voor dat ik aan modelspoor doe.

Maar ik heb wel een probleem met het stereotype of cliché afbeelding die de media telkenmale brengt van modelspoorliefhebbers.

Als jij of iemand anders in zijn kelder of op zolder met een kepie en een fluitje aan je modelbaan zit en bij het vertrek van een trein op dat fluitje wil blazen dan heb ik daar geen probleem mee iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier.



 

Floris

heb t wat te druk met modelbouwen om me zorgen te maken over wat de media ervan vindt... :P

Martin Welberg

Citaat van: efl045 op 21 oktober 2021, 20:24:03 PM
Citaat van: evan op 16 oktober 2021, 19:28:19 PM
- Waarom doe ik persoonlijk mee?  Ik wil bijdragen tot promoten van de hobby en ik wil mee aantonen dat de hobby niets te vergelijken valt met het stigma gecreëerd door "Opa Flodder" en "In de Gloria".  En publiciteit heb ik echt niet nodig.  Ik heb werk zat en ik ben er blij om.

Omdat je er mij aan herinnert heb ik nog eens terug gekeken naar In de Gloria en daar kon en kan ik nog altijd mee lachen; het hier besproken programma daarentegen is eerder om bij te blèten... zelfs voor de deelnemers...
Mijn advies, Sit back, Relax and enjoy In the Gloria: https://www.youtube.com/watch?v=c_e8knJPuoc  ;)

Is dat humor?

Rangeerduivel

#161
Citaat van: Martin Welberg op 22 oktober 2021, 12:49:30 PM
Citaat van: efl045 op 21 oktober 2021, 20:24:03 PM
Citaat van: evan op 16 oktober 2021, 19:28:19 PM
- Waarom doe ik persoonlijk mee?  Ik wil bijdragen tot promoten van de hobby en ik wil mee aantonen dat de hobby niets te vergelijken valt met het stigma gecreëerd door "Opa Flodder" en "In de Gloria".  En publiciteit heb ik echt niet nodig.  Ik heb werk zat en ik ben er blij om.

Omdat je er mij aan herinnert heb ik nog eens terug gekeken naar In de Gloria en daar kon en kan ik nog altijd mee lachen; het hier besproken programma daarentegen is eerder om bij te blèten... zelfs voor de deelnemers...
Mijn advies, Sit back, Relax and enjoy In the Gloria: https://www.youtube.com/watch?v=c_e8knJPuoc  ;)

Is dat humor?

Ja Martin, hier bij ons is de humor van een andere orde dan in Nederland,
iedere kultuur heeft zo zijn eigen begrippen.
Daarenboven vergeten (zelfs veel Vlamingen) dat het hier niet gaat over de treinhobby, maar om de layout van het programma en het acteertalent van de acteurs op zich.

;)

efl045

't Is alleszins geen humor voor Hollanders, daar ben ik het mee eens, toch als ik het vergelijk met wat jullie van André Van Duin gewoon zijn 😉

Andress24

Citaat van: Martin Welberg op 22 oktober 2021, 12:49:30 PM
Citaat van: efl045 op 21 oktober 2021, 20:24:03 PM
Citaat van: evan op 16 oktober 2021, 19:28:19 PM
- Waarom doe ik persoonlijk mee?  Ik wil bijdragen tot promoten van de hobby en ik wil mee aantonen dat de hobby niets te vergelijken valt met het stigma gecreëerd door "Opa Flodder" en "In de Gloria".  En publiciteit heb ik echt niet nodig.  Ik heb werk zat en ik ben er blij om.

Omdat je er mij aan herinnert heb ik nog eens terug gekeken naar In de Gloria en daar kon en kan ik nog altijd mee lachen; het hier besproken programma daarentegen is eerder om bij te blèten... zelfs voor de deelnemers...
Mijn advies, Sit back, Relax and enjoy In the Gloria: https://www.youtube.com/watch?v=c_e8knJPuoc  ;)

Is dat humor?

Dat is tragikomedie. Best wel treurig hoe die weduwnaar zijn troost uit zijn treintjes haalt en de uitlachtelevisie daar bot munt uit slaat. En daarvoor moest In de Gloria niet eens ver zoeken, Man bijt Hond zat vol met zulke verhalen: https://www.youtube.com/watch?v=PQzOrjpXyNs.

Bij de GKTC heb ik gemengde gevoelens. Enerzijds vind ik het knap dat er op die frisse manier aandacht aan onze hobby wordt geschonken, 't is eens wat anders dan taarten bakken. Hopelijk krijgen er zo mensen wel zin, zelf eens iets te knutselen. Anderzijds heb ik net dezelfde bedenkingen als bij een bakwedstrijd: er is te weinig tijd binnen de zendtijd om op zulke complexe hobbies echt te kunnen ingaan en er het volle pond uit te kunnen halen. Bovendien kun je de resultaten niet echt proeven. Dan vind ik op YouTube dan toch meer mijn gading. Maar ik blijf kijken!
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Havoc

Citaat van: efl045 op 22 oktober 2021, 13:03:52 PM
't Is alleszins geen humor voor Hollanders, daar ben ik het mee eens, toch als ik het vergelijk met wat jullie van André Van Duin gewoon zijn 😉
En denk ook niet dat alle Vlamingen dat humor vinden....
Met vakantie voor onbepaalde duur.