Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

De Grote Kleine Treinen Competitie

Gestart door evan, 27 augustus 2021, 18:21:59 PM

ronaldk

Goedemiddag allemaal,

Voor wie al een paar shots vanuit de studio en van de deelnemers wilt zien: Kijk even dit item bij RTL-boulevard: André van Duin geeft unieke rondleiding op de set van het nieuwe programma

Kautenbach

Jaaaaaah, helemaal tof.....Evan, man harstikke leuk bij Omroep Max ;D

Dirky

... de BV tussen de BN's  :D ... en nu hebben ze in NL ook nekeer mijn huisjes en bruggen gezien. Dat doet me deugd! thx Evan!

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Alan On Track

Mooie reclame voor de hobby alvast  :)
Modelbouw is een kunst

De absolute beginner

Als mijn jongere broer morgenavond afkomt met één of andere Harry-Potterfilm of met de familie Backeljau of gelijk wat gaat hij wat meemaken ;D.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: De absolute beginner op 12 oktober 2021, 17:10:05 PM
of andere Harry-Potter
welke schrijfster verzint zo'n naam toch, je zou bijna denken naar een heel andere film te kijken/boek te lezen ! ;) kijken naar de treintjes kan veel minder U gezondheid schaden ! :) ;)

De absolute beginner

Inderdaad, juist daarom! Al lijkt het niet altijd zo, ik bekommer me vaak over de (geestelijk) gezondheid mijner jongere broer!

janieburton

De Grote Kleine Treinen Competitie gezien deze avond.

Een leuk en ontspannend programma!

Maar het is blijkbaar geen origineel "format" maar is blijkbaar een format uit de UK

https://www.channel5.com/show/the-great-model-railway-challenge/

Ze zijn daar al blijkbaar het 3de seizoen aan het opnemen
 

daylight

Het is inderdaad niet origineel, en minstens twee seizoenen zijn op Youtube te vinden. Deze bijvoorbeeld:

https://www.youtube.com/watch?v=MTlZj6kN5CI

Niet echt mijn ding: het moet "spectaculair" zijn, "geanimeerd", vol "fantasie". Dus krijg je werkende vulkanen, aardverschuivingen, neerstortende vliegtuigen en wat dies meer. Ik zou trouwens wel eens willen weten hoeveel (???) mensen dit tot modelspoorbouw heeft aangetrokken, en hoeveel meer er al hun vooroordelen door bevestigd gezien hebben.

evan

Citaat van: janieburton op 13 oktober 2021, 23:19:39 PM
De Grote Kleine Treinen Competitie gezien deze avond.



Maar het is blijkbaar geen origineel "format" maar is blijkbaar een format uit de UK



Leuk dat je er van genoten hebt.

Logisch dat het op dat van Engeland lijkt.  Ze hebben het format namelijk van hun gekocht.  Dat is heel courant in het TV wereldje.  Vandaar dat je wereldwijd vaak dezelfde programma's ziet met soms zelfs gelijkende decors.  Het idee of e "Format" wordt gewoon verkocht door de bedenkers.

;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

janieburton

#56
Citaat van: evan op 13 oktober 2021, 23:29:28 PM
Citaat van: janieburton op 13 oktober 2021, 23:19:39 PM
De Grote Kleine Treinen Competitie gezien deze avond.



Maar het is blijkbaar geen origineel "format" maar is blijkbaar een format uit de UK



Leuk dat je er van genoten hebt.

Logisch dat het op dat van Engeland lijkt.  Ze hebben het format namelijk van hun gekocht.  Dat is heel courant in het TV wereldje.  Vandaar dat je wereldwijd vaak dezelfde programma's ziet met soms zelfs gelijkende decors.  Het idee of e "Format" wordt gewoon verkocht door de bedenkers.

;)

Dat formats worden door verkocht, daar ben ik me bewust van, het school voorbeeld is "het rad van fortuin"; was of is nog steeds op de televisie in de USA.

Wat mij opviel is dat het team dat Unstoppble uitbeeldde wel niet een type loc uit de USA gebruikte (denkelijk omdat dat type loc dat in de film wordt gebruikt niet niet beschikbaar is voor 3 rail).

De film Unstoppble is wel gebaseerd op echt gebeurde feiten waar de 2 andere teams een compleet (fictief) filmverhaal uitbeeldde

Bij het team dat Back to the Future uitbeeldde meen ik zelfs een DSB "bolle neus" te hebben gezien.

De Hogwarts Express heeft Märklin die ooit geproduceerd? Of heeft men een Hornby model omgebouwd voor 3 rail?

Het verwondert mij dat ik de eerste was daarstraks die iets plaatste ivm het programma.(ik dacht dat op zijn minst de 20ste ging zijn)

Het is een ontspannend programma, ik vond het leuk; gelukkig geen dramatiek/drama zoals bij Lego Masters (ook een buitenlands format); ik blijf het volgen maar ik weet niet of het grote publiek het kan appreciëren.
Misschien kan je ons de kijkcijfers hier op het forum doorgeven?

Citaat van: daylight op 13 oktober 2021, 23:26:47 PM
Het is inderdaad niet origineel, en minstens twee seizoenen zijn op Youtube te vinden. Deze bijvoorbeeld:

https://www.youtube.com/watch?v=MTlZj6kN5CI

Niet echt mijn ding: het moet "spectaculair" zijn, "geanimeerd", vol "fantasie". Dus krijg je werkende vulkanen, aardverschuivingen, neerstortende vliegtuigen en wat dies meer. Ik zou trouwens wel eens willen weten hoeveel (???) mensen dit tot modelspoorbouw heeft aangetrokken, en hoeveel meer er al hun vooroordelen door bevestigd gezien hebben.


Ga zeker de UK versie op You tube bekijken.

Natuurlijk moet het spectaculair zijn om het grote publiek aan te trekken maar ik weet niet of dat het "potten gaat breken" in Nederland, zou graag weten wat de kijkcijfers zijn. Als men in de UK aan het 3de seizoen bezig is betekend het wel dat er daar een publiek voor is in de UK.

Daylight stelt terecht de vraag dat hij zou willen weten hoeveel mensen heeft het programma in de UK tot modelspoor aangetrokken.

Gaan er na 6 afleveringen in Nederland mensen in de modelspoor hobby stappen? Misschien wel, misschien niet. Misschien dat er een aantal kinderen nu een trein als Sint Niklaas geschenk willen.




 

Martin Welberg

Denk dat dat laatste niet echt te meten is. Alhoewel ik het geen bevestiging vind van vooroordelen, juist helemaal niet.

Metpetergaathetbeter

ik was eigenlijk een beetje ontgoocheld,ik vond het allemaal wat oppervlakkig.....misschien dat de toekomst iets anders brengt?

PietB

Ik vond de captain van het groene team super irritant, tips die gegeven werden vond hij "prima tips" maar deed er niets mee.
En het oordeel van de jury vond hij maar niks.
Een slechte verliezer.
Wel leuk om Evan eens in min of meer levende lijve te zien.

grt Piet.