Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

De Grote Kleine Treinen Competitie

Gestart door evan, 27 augustus 2021, 18:21:59 PM

Klaas Zondervan

Ik vond het een mooi programma, maar ik zou zelf ook niet meedoen. En dat vooral omdat ik geen zin heb om onder tijdsdruk te werken. Daarnaast heb ik gelezen hoe vermoeiend het was, ik zou het op mijn leeftijd niet volhouden.

stoomlokje


dani

Citaat van: Stedahult op 26 november 2021, 22:00:30 PM
En wat is perfecte modelbouw eigenlijk? Ik vergelijk
mijn hobbywerk niet met een ander zijn hobbywerk.
Een ieder bouwt met plezier naar zijn kunnen. Wat
een ander doet of kan doet niet ter zake.

Wel ja....     Modelbouw is BOUWEN met plezier en je hart en met de talenten die je hebt .
Dat hebben de deelnemers in die serie ook gedaan en dat doen heel veel mensen hier ook, zonder veel tamtam.
Ik ken zelfs mensen die NIET meer posten omdat ze toch kritiek over zich krijgen en "gemeten " worden aan de  (vaak zelfverklaarde) "modelbouwgoden" alhier.


Het ging vooral om de HOBBY en om de mensen te laten zien wat er LEEFT en wat er tegenwoordig KAN.
Treinenhobby is al lang niet meer  "een tapijtbaantje" of een "rondje op tafel". 
En daar zijn ze wonderwel in geslaagd.


Wat  Evan betreft....    heb ik mijn bedenkingen.   Ik ken hem niet persoonlijk, heb hem nooit ontmoet,
maar ik vind toch dat ze hem wat "repetitief" en kritisch hebben in beeld gebracht.
Ik kan me niet voorstellen dat hij in het echte leven ook zo is.  Maar ja, dat is televisie hee.
Zelfs de juryleden worden ongewild  "in een vakje afgebeeld" en hij was nu de "kritische Belg" in het gezelschap.
Ik ben er zeker van dat in de niet getoonde delen van de competitie, de bouwers vast en zeker een hele schat aan waardvolle tips hebben gekregen van de jury.
Maar dat wordt niet allemaal in beeld gebracht omdat de lengte van het programma beperkt is.

Je kan in een half uur beelden  (zonder de reclame er tussen)  niet de totale bouw van 3 volledige banen in beeld brengen.
En dan wordt er gefilterd en geselecteerd om toch een verhaal te brengen dat de mensen boeit.....   Dan sneuvelt waaardevol materiaal
en soms is dat ten koste van "karaktertjes schetsen".


Ik heb als     "simpelton bouwer"  genoten van de reeks en als er een vevolg komt kijk ik zeker weer !
Al was het maar voor de originele ideeën die daar in voor komen of om voor mezelf te denken  "hoe zou IK dat doen" ...
Blijf je creatief mee bezig !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stedahult

#288
Dani, ik ken Evan persoonlijk en het is zoals
ik het noem... een heel vriendelijk warm jong.
Met een grote kennis en vakbekwaamheid en
niet alleen qua modelbouw.

Van de deelnemers ken ik er ook een aantal.
En wat die gasten hebben laten zien in korte
tijd die er voor staat is gewoon sterk. Ik begin
d'r niet aan. Het kost mij te veel vrije dagen.
Maar de draaidag dat ik er met mijn eigen
baan bij was, heb ik erg genoten. Net als van
de hele serie. Al was het alleen maar om de
herkenbare frustraties tijdens het bouwen.

Maar goed, lang genoeg geOHed. Ik ga eens
een VBV Hld 90 in tweëen zagen.
Mvh. Steef

Klaas Zondervan

In 2018 stond ik met mijn spoorbaantje op de open dagen van de MTD in Edegem. Heb Evan toen kort ontmoet. Gewoon een aardige vent.

Floris

hahaha evan als strenge kritgische Belg, tja, zoals gezegd, programma niet gezien maar ken evan wel en uh ja, elke keer als ik m ontmoet denk ik weer van "uh, meende ie dat nou allemaal of is ie gewoon heel netjes opgevoed?"  :P

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

Ik hoop t. Ben natuurlijk ook botte hollanders gewend, voor nog wat extra contrast. :P

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 26 november 2021, 09:05:56 AM
en daar gaat weer het oeverloos gezwam naast de kwestie...

Maar nu gaat het toopic WEL de ernstige toer op hoor!

Van Duin en Evan zijn reeds de hemel in geprezen, nu nog die dame die jurylid was en dan zijn we rond,
Want dat zijn allemaal dingen diewel tot de kwestie behoren natuurlijk!  ::) ::)

Floris

ja, daar kan ik niet veel over zeggen want niet gezien. Ze kan geloof ik wel dingen.
Citaat van: dani op 26 november 2021, 09:05:56 AM
en daar gaat weer het oeverloos gezwam naast de kwestie...
Is dat niet de kern van TV in t algemeen?

Martin Welberg

Citaat van: Floris op 27 november 2021, 11:55:16 AM
Ik hoop t. Ben natuurlijk ook botte hollanders gewend, voor nog wat extra contrast. :P

Echt?

oebr

heb je al eens geprobeerd om die 'botteriken' op hun bot gedrag te wijzen ?
Simpelweg 'waarom doe je zo naar ?' kan mensen wakker maken.

Heeft verder niks met herkomst te maken. Ik kom vaak in NL en heb er nog niet veel
ambetanteriken ontmoet. Wel van die wijsneuzen die je gedrag willen corrigeren, maar daar ben
ik dan zelf bot tegen. En de meesten van die soort lezen MSM niet en dus ook bovenstaande tip niet.  8)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Floris

Hahaha nouja wat zal ik zeggen, ben t gewend en zelf waarschijnlijk geen haar beter.  :P

oebr

no worries, dat laatste kan ik met klem tegenspreken  ;)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Ronald

Oke mensen, hierbij nog een oproep, ook voor onze Belgische vrienden! Er wordt nog gezocht naar kandidaten en aan mij de vraag of ik deze oproep wilde plaatsen:

Voor het tweede seizoen van De Grote Kleine Treinencompetitie zoeken wij enthousiaste modeltreinbouwers. Net als in het eerste seizoen gaan bouwers in teamverband de uitdaging aan om de mooiste en meest creatieve modelbanen te creëren. Op deze manier wil De Grote Kleine Treinencompetitie laten zien wat voor talent en creativiteit de modelbouwhobby bezit.

Wanneer mensen mogelijk interesse hebben, is het goed om met het volgende rekening te houden:

Alle niveaus bouwers mogen zich aanmelden: veel/weinig ervaring, van de scenery, techniek of allebei. Alles mag en is welkom!
Mensen kunnen zich aanmelden met een team, of een deels gevormd team, maar ook als individu
Mensen uit zowel Nederland als België mogen zich aanmelden voor het programma
Mochten mensen interesse hebben om mee te doen, wacht dan niet te lang met aanmelden. Hoe eerder hoe beter.
Het belangrijkste is dat mensen mooie dingen willen maken samen met een team en zo met zijn allen deze prachtige hobby willen vieren.

Aanmelden kan via het volgende aanmeldformulier