Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

De Grote Kleine Treinen Competitie

Gestart door evan, 27 augustus 2021, 18:21:59 PM

Havoc

Citaat van: Roderik op 14 november 2021, 15:33:00 PM
En gaat nu allen heen in de gloria!
Ga heen "in vrede", ken uw catechismus. ;)

Als ze u naar de gloria sturen is dat helemaal iets anders...komt ge meestal niet terug. Maar we wijken (weer) af.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: efl045 op 14 november 2021, 13:24:26 PM
Iemand vroeg nochtans hoeveel Vlamingen er kijken.
ik ben nu wel een kijker,niet direct negatief tegenover, maar ik denk buiten modelspoorders daar eigenlijk niet zoveel van hieruit gekeken wordt(en hoeveel zijn er dat ?)

oebr

Mijn overgrootvader was ook stoker, maar dan bij den ijzeren weg, niet op fora  ;D
ge ziet dat ik toch humor heb he.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

SuSke

Citaat van: Havoc op 14 november 2021, 15:11:25 PM
Wat kijkcijfers betreft, ik heb me altijd afgevraagd hoe ze daaraan komen. Nu in het tijdperk van digitaal kijken weten zij uiteraard op de server naar hoeveel toestellen ze streamen. Maar nog altijd niet hoeveel er nu echt naar zitten te kijken....

Dat is heel eenvoudig. JE wordt als familie, enkeling, ... uitgenodigd om deel te nemen aan de kijcijfertellingen.
Je krijgt dan in functie van je aansluiting en provider een aangepaste decoder en een aanmeldingskastje.
Bedoeling is elke keer je naar televisie, video, dvd, ... kijkt je je aanmeldt op de aanmeldingskastje, dat onderscheid kan maken over welk toestel je naar je tv zit te gapen, wanneer, hoelang en naar welke zender.
Elk thuiswonend lid van de familie heeft zijn eigen nummer op dat kastje.
De meldingen uit het aanmeldkastje gaan naar de telcentrale gebeurt via je die decoder.
Daar gebeuren de analyses van de metingen.
Op geregeld tijdstippen krijg je bezoek van een technieker om je installatie te controleren en te updaten en om de zoveel tijd even een kort telefoontje om te horen of er geen problemen zijn.
Kijk je bv een hele maand geen televisie, dan bellen ze je op of er een probleem is met de decoder, je tv of wat dan ook.
Je krijgt dan ook regelmatig een schrijven en brochure met informatie die ze hebben ingewonnen op deze manier, alles anoniem.
Het wordt zeker opgevolgd.
Je kan zo voor maximaal voor 5 jaar deelnemen aan de kijkcijfertelling. Daarna is het aan een ander representatief gezin.

Er heeft hier dus ook 5 jaar zo'n kaste gestaan, en dat heeft me nooit het gevoel gegeven dat het een inbreuk was in mijn privacy.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

efl045

#199
Allez, 't was hier zo stil dat het niet normaal meer was en door 1 onnozele opmerking is er weer zoveel leven in de brouwerij 😉
Dat is nu showbuzzines hé, als ze maar jou praten, positief of negatief, als je maar vernoemd wordt.
Maar dan moet je natuurlijk wel een dikker VEL kweken, ik denk niet dan André Van Duyn hier nog wakker van ligt...

Rangeerduivel

k heb hier nergens last van, en ik kijk nochtans ook niet...hoe zou dat komen  :-\

Franky, je hebt ,,VEL,,vergeten, Ik heb het er in jouw plaats maar bij gezet...

;)

Stedahult

Zeg kinders... ga is lief met jullie treintjes spelen
Mvh. Steef

adrievans

Lees net dat de finale 1.363000 kijkers heeft getrokken en daarmee de op plaats 5 staat.
proficiat evan en andere makers.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Alberke

De kijkcijfers vallen natuurlijk te relativeren. Het is eens iets anders dan de gewone kost die men serveert. En dan valt het in Nederland nog mee in vergelijking met de ongelooflijke rotzooi die de Vlaming op zijn bord krijgt.
Voor de rest knap gedaan natuurlijk!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

adrievans

Als 5 uitzendingen het kijkcijfer tussen de 1.2 en 1.4 miljoen ligt zal het niet zijn dat men kijkt uit verveling.
Het was evan zijn doel modelspoor te promoten en ik zou zeggen missie geslaagd.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

De absolute beginner

Evan, zijn er plannen voor een 2de seizoen?

Cyriel

Alberke

Citaat van: adrievans op 18 november 2021, 14:15:54 PM
Als 5 uitzendingen het kijkcijfer tussen de 1.2 en 1.4 miljoen ligt zal het niet zijn dat men kijkt uit verveling.
Het was evan zijn doel modelspoor te promoten en ik zou zeggen missie geslaagd.
Gaan er nu meer mensen een modelbaan beginnen denkt u ? Twijfelachtig.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

adrievans

Heb ik niet gezegd,maar waarom niet.
Het stoffige imago van simpel rondjes rijden op de keukentafel is toch wel weerlegt.
En misschien wisten mensen niet dat er zoveel bestond modeltreingebied omdet het niet meer op iedere straathoek gepromoot word maar alleen te koop is in speciaalzaken die niet overal even makkelijk te vinden zijn.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Alberke

Citaat van: adrievans op 18 november 2021, 17:37:32 PM
Heb ik niet gezegd,maar waarom niet.
Het stoffige imago van simpel rondjes rijden op de keukentafel is toch wel weerlegt.
En misschien wisten mensen niet dat er zoveel bestond modeltreingebied omdet het niet meer op iedere straathoek gepromoot word maar alleen te koop is in speciaalzaken die niet overal even makkelijk te vinden zijn.
Er zijn vele hindernissen om een treinbaan te beginnen:
-plaats
-kapitaal
-moeder de vrouw  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Floris

-batkamers
-kinten
-honten
-smoesjes
-meer smoesjes
-slappe hap

enne... nouja. Nog steeds geen enkele aflevering gezien moet ik bekennen.... sorry evan.... ook hier smoesjes, te druk met modelbouwen.  :P